Ga naar inhoud
  • 0

Na heeel veel pech weer gedonder!


tramontana

Vraag

Hallo allemaal!!,

 

ik heb 3 weken geleden een gereviseerde motor in laten bouwen.

 

na 2 weken kon het vliegwiel er aan geloven en hoppa weer 1200 lichter.

 

 

Vanochtend auto opgehaald, start hem en vind hem niet mooi lopen. ook trilt die zodra ik hem in de D zet. heb dsg bak.

 

rij later naar de bank, laat de auto lopen en komt er allemaal rook uit de uitlaat, en het stinkt. geen zwarte rook, grijse rook.

 

Kan dit gebeurt zijn nadat het vliegwiel is ingebouwd? of kan er een slangetje verstopt zitten of iets dergelijks.

 

weet eerlijk gezegd echt niet meer wat ik er mee aan moet, in een jaar tijd al 9000 verspijkert. dat in 100000km rijden.

 

Het vliegwiel wat is ingebouwd is van het merk LUK.

 

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

 

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Luk is dacht ik wel een budget vliegwiel maar kan desondanks waarschijnlijk niet in een paar weken kapot zijn gegaan.

 

Ja, heb je geen garantie op motor en montage?

 

Desnoods iemand in Vorden inhuren. Daar schijnt een goeie tdi-specialist te wonen.

Althans, neem aan dat het een tdi is hoewel dat niet is vermeld. Misschien ook iets meer info (motorcode, leeftijd, kilometers vermelden)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

jawel een jaar, rij er maandag naartoe.

 

ze hebben alleen de turbo en de verstuivers niet vervangen, die waren helemaal top en zijn getest.

 

turbo zou eerst wel vervangen worden,maar was zonde geld zei die, zat geen speling op het rad niks.

 

verstuivers zijn getest en alle waardes waren goed.

 

 

Nu nadat het vliegwiel is vervangen loopt die niet zo lekker.

 

of komt het omdat het een luk vliegwiel is? lijkt me niet toch.

 

is het 2.0 tdi en gechipped bij JD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

en hoe rijdt 'ie?

Luk wordt ook standaard ingebouwd door Volkswagen zelf. Althans de mijn van 2007 had standaard een Luk vliegwiel. Heb nu een Sachs maar vond de Lux comfortabeler. Ik heb het idee dat de Sachs iets meer trilt als je de koppeling laat opkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
en hoe rijdt 'ie?

Luk wordt ook standaard ingebouwd door Volkswagen zelf. Althans de mijn van 2007 had standaard een Luk vliegwiel. Heb nu een Sachs maar vond de Lux comfortabeler. Ik heb het idee dat de Sachs iets meer trilt als je de koppeling laat opkomen.

 

Met 'n DSG kan je de koppeling niet zelf laten opkomen. Vergelijking lijkt me dus nogal moeilijk (correct me if I'm wrong :!: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even voor de duidelijkheid. Het is een 2.0 Tdi 140pk chipped door JD engineering. heb een DSG bak en het is bouwjaar 2006

 

Hoe die rijd?

 

Hij hapert niet, in het hele toerentalbereik valt niks te merken, schakelen doet die ook goed.

 

Sinds ik die nieuwe motor hebt lijkt het een beetje alsof die iets inhoud. je word volgens mij wat minder in de stoel gedrukt.

 

Als de hendel in de P of N staat trilt die niet, geen rare bijgeluiden.

 

Zet ik hem in R,D of S dan komt er een bijgeluidje bij. lijkt een beetje alsof niet volledig ontkoppelt of iets dergelijks. Het geluid lijkt een beetje op DIESELEN/KLOPPEN af en toe lijkt wel een beetje een traktor, of auto die op 3 cylinders rijd. maar toch zodra je wegrijd merk je niet echt iets. Misschien komt dat nog.

 

 

Zoals ik ook zei, stond bij bank te pinnen, en mn auto begint opeens te roken en stinken. Waar kan dat allemaal opeens mee te maken hebben. Kabelboom? heb echt geen idee, ben ook echt ten einde raad. Koop NOOOOIT meer een volkswagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nee dat denk ik niet, dat ruik ik meestal als ik van de autobaan af kom. De eerste keer schrok ik me kapot.

 

Ik ken het gevoel, ik had dat vorige week met 'n lege roetfilter... dacht ff dat er iets in vuur stond :mrgreen: rookgordijn om U tegen te zeggen.

 

Je zegt dat je auto gechipt is, is dat 'n maatchip? kan me zomaar voorstellen dat het nieuwe blok niet zo zit te springen op je chip... Mijn motorblok reageerde namelijk amper op de standaardchip bij VAGtechniek, Lucas heeft daar ook één en ander voor moeten aanpassen.

 

ik heb soms ook dat m'n auto in N wat trilt. Dan wel, dan niet, ... heb al zitten denken om m'n verstuivers te (laten) reinigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo vandaag even bij Vdub geweest. tenminste iemand met verstand.

 

Hij kwam er vrijwel meteen achter dat de nokkenassen kats(lees: helemaal (dialect) ) verkeerd stonden, en dat de verstuiver van cylinder 2 niet zn werk deed.

 

Echter geen foutcodes in het systeem. tijdens het rijden merk ik ook niet dat de verstuiver kapot is. hij stotterd namelijk niet. vind alleen dat die een beetje stroef rijd zeg maar.

 

Maar kunnen de verstuivers trillingen veroorzaken? dit wist ik niet.

 

Net verstuiver opgepikt en hopelijk kan ik hem zo snel mogelijk laten inbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden