Ga naar inhoud
  • 0

Mirror dip / how to


navi16

Vraag

Mirror dip is een zeer handige optie bij het achterruit rijden. Met een kleine aanpassing aan de rechter buiten spiegel is het mogelijk te realiseren in de auto’s zonder memory stoelen.

 

Spiegel bal en connector zonder geheugen

 

o1h2.jpg

57zf.jpg

 

Spiegel bal en connector met geheugen

 

u9uj.jpg

z1v6.jpg

 

Het is mogelijk om een losse spiegel bal te kopen maar een connector om aan te sluiten is niet los verkrijgbaar. Voor na genoeg hetzelfde bedrag heb ik een buiten spiegel uit een Golf 5 gekocht waar de juiste onderdelen al in zitten.

 

c36z.JPG

42b0.jpg

 

Het enige wat ik gedaan heb is alles uit elkaar halen zodat de connector incl. kabelboom en spiegel motor vrij kwam. Motor zit met drie torx schroeven vast.

 

sp9j.jpg

aqcl.jpg

 

Isolatie tape voorzichtig weg knippen.

Spiegel bal en kabelboom

 

j8uv.jpg

 

Aangezien ik B7 buiten spiegels heb hier bij een paar foto’s van hoe je ze het beste uit elkaar kan halen om ruimte te maken voor een nieuwe kabelboom.

 

8ovk.png

b7by.png

 

Met een teflon draad heb ik er een nieuwe kabelboom doorheen getrokken. Wel goed isoleren als je inklapbare spiegels hebt.

 

wd9v.jpg

nn8t.jpg

zmsc.jpg

 

De volgende stap is de spiegel in elkaar zetten en een nieuwe kabelboom aan de T16 stekker aansluiten volgens dit pin schema

 

Stekker spiegel bal /pin/ T16 stekker

 

pin 1 weiß/gelb Memoryfunktion pin 3

pin 2 weiß vertikale Spiegelverstellung pin 12

pin 3 gelb Potentiometer vertikal pin 9

pin 4 - nicht belegt -

pin 5 grau/weiß Masse Memoryfunktion pin 2

pin 6 braun/weiß Masse Spiegelverstellung pin 5

pin 7 grau/gelb Potentiometer horizontal pin 1

pin 8 rot horizontale Spiegelverstellung pin 4

 

 

Alles inbouwen en coderen

In comfortmodule Byte 14 bit 7 aanvinken en Adres 52 Door Elekt. Pass. code met 256 verhogen.

 

Om mirror dip te activeren moet je de spiegel schakelaar in stand r zetten en je auto in zijn achteruit versnelling zetten. Bij een snelheid van meer dan 15 km/h gaat de spiegel terug in zijn oorspronkelijke positie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Werkt dit zo ook op een golf 6? kan een set spiegels kopen compleet met raam motoren. Of ben je nog meer nodig?

Nee, alleen even op de stekker kijken of deze pin's bezet zijn.

 

pin 1 weiß/gelb Memoryfunktion pin 3

pin 2 weiß vertikale Spiegelverstellung pin 12

pin 3 gelb Potentiometer vertikal pin 9

pin 4 - nicht belegt -

pin 5 grau/weiß Masse Memoryfunktion pin 2

pin 6 braun/weiß Masse Spiegelverstellung pin 5

pin 7 grau/gelb Potentiometer horizontal pin 1

pin 8 rot horizontale Spiegelverstellung pin 4

 

anders zijn ze niet geschikt voor deze optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Past dat ook in de een spiegel van een passat cc? Of heeft hij dat al, is mij nog nooit opgevallen iig dat de spiegel draait.

Je moet wel de knop van de spiegel verstelling in de stand van de rechter spiegel zetten anders werkt het niet. De spiegel draait alleen naar beneden in z'n achteruit. Als je het heb werkt het perfect. je kan de stand van de spiegel veranderen als je in z'n achteruit staat en de spiegel draait, dan kan je met de knop van de spiegel verstelling de stand veranderen. Dus nooit meer aan de rechterkant tegen de stoep aan :mrgreen:

 

grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden