Ga naar inhoud
  • 0

wat weten we van de 170pk cr motor in een cc.


gerdtdi

Vraag

zoals de tekst al zegt, wat zijn de zwakke punten van de 170pk cr motor in de CC.

Is hier ook het massavliegwiel een probleem, dr oliepomp en natuurlijk alle andere problemen zowel mechanisch als electronisch.

Gaat om een model dat in 4 a 5 maand is geleverd in 2009.

 

Alle positieve en negatieve reactie zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien dat de CR motoren iets eerder geleverd zijn in de CC, maar verder heb ik geen idee of er daadwerkelijk verschillen zijn. De CC is onderhuids natuurlijk gewoon een Passat.

Ik heb het idee dat als een onderdeel al anders is, dat een zuiver cosmetische reden heeft en meer niet.

 

In de CC kwamen opties iets eerder beschikbaar dan in de normale Passat, denk o.a. aan het kleuren MFA, de raamschakelaars en het MFL stuur, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dacht ik ook al. ;-) Mijn vader heeft een 3C variant eind 2008 met CR motor. En tot nu toe totaal geen problemen.

Rijdt er nu al 1,5 jaar mee rond en is super tevreden. Wagen is ook een stuk zuiniger dan hij ooit verwacht had. Heeft regelmatig een flinke sleurhut erachter hangen. Geeft geen krimp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee de passat 3C 170 Pk is een pompverstuiver, ik dacht motorcode BMR.

motor CBBB = 170pk CR in de passat 3C bj2009

http://www.motor-revisie.nl/codeboek/mo ... /cbbb.html

Als ik me nie vergis heeft Dre een 2.0 170pk CR alleen de motorcode weet ik niet van hem.

 

Die van Dre is ook CBBB als ik het me nog goed herinner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er is geen VAG TDI model waarvan geen EGR problemen bekend zijn, van de 1.2. TDI tot de 3.0 TDI modellen, allemaal regelmatig EGR problemen. Uitlaatgassen terugvoeren in je inlaat is in theorie misschien beter voor het milieu, in de praktijk geeft het alleen maar problemen en kosten.

 

Gelukkig kun je ze allemaal dicht zetten dmv software modificaties (op de 1.2 TDI na dan).

 

Verder zijn de common rail motoren zeer betrouwbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden