Ga naar inhoud
  • 0

Druk onder olievuldop


Passat1.9tdi130

Vraag

Beste allemaal,

 

Hoorde dat je kunt zien dat je motor versleten is of aan dure rivisie toe is als de olievuldop los op draaiende motor laat liggen deze stil moet liggen. Helaas danst de mijne alle kanten op. Motor verbruikt geen koelvloeistof of olie. Start perfect, accelereert soepel en vlot. Kilometer stand is 156000 nap. Boekje altijd netjes afgetekend. Heb de auto net 3 weken en al mijn geld zit erin dus kan ff geen gezeik en dure reparatie's hebben. Het is trouwens een vw passat 3bg 1.9 tdi 130pk van 2002.

 

Ik wordt hier niet vrolijk van, eerder onzeker en teleurgesteld.

Auto is particulier gekocht en wel nagecheckt op diverse sites.

 

Groet.

 

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Super bedankt,

 

Motor code weet ik niet zo uit mijn hoofd, maar volgens mij ziet het er allemaal hetzelfde uit als op die foto.

 

Ps. olie pijl is oke, niet te vol!

En de vuistregel is; dat de vuldop bij stationair toerental moet blijven liggen.

Hij mag dus wel een beetje wiebelen maar er niet vanaf geworpen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja maar dat denk ik niet, maar de kap zit er nog op.

Hij danst aardig en je hoort duidelijk de deuk er uit komen. Volgens mij wordt ie niet zo krachtig opgetild dat ie eraf valt. Maar moet eerst ff de kap eraf halen dan1.

Maar als ie zoveel druk heeft moet je dat toch merken qua olie verlies, koelvloeistof of vermogens. Verlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou de vuistregel niet hanteren, slaat nergens op. Er zitten zoveel bewegingen in de kop dat je niet kan stellen dat ie stil moet blijven liggen.

 

Als je wil weten hoe de conditie van de motor is zou je een compressietest moeten doen, dan pak je zowel de zuigerveren als de kleppen mee.

Ik weet de motorcode niet maar vaak kan het vis de gloeiers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Elke diesel puft, en trilt de dop eraf, als die het niet doet zal ik mij serieus afvragen of het goed is.

als je geen olie verbruik hebt, en geen raar rook signaal achter de auto hebt, waarom begin je dan te zoeken naar iets?

Wat bracht jouw op het id om denken dat er wat is?

Olie pijl is goed, koelvloeistof mooi op pijl. alles klopt, een pd motor pluimt meestal wat na starten, en een diesel die de carterontluchting verstopt heeft komt zelden voor. Je kan het wel reinigen, net zoals de egr.

Maar om alle ontluchting nu te demonteren, probeer eens voor olie beurt een motor reiniging van Forté.

En dan de aanwijzing volgen, en olie wissel met filters.

 

Hahah, een olie dop die moet blijven liggen, die motor moet ik nog tegenkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maak me snel te druk omdat ik al mijn geld al in deze auto heb gestoken. Fai heeft gisteren een driving log gemaakt en die was goed, ook geen foutmeldingen enz. Alle lof ff naar fai, helpt me perfect en geeft ook dingen aan die ik kan proberen. Eigenlijk iedereen hier een dikke thums up.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden