Ga naar inhoud
  • 0

Aanschaf Passat 2006, 2.0Tdi met motorstoring


tractorgek

Vraag

Hallo allemaal, het was weer een tijdje geleden dat ik online was op dit forum, maarja mijn Passat 3B uit 2000 1.9 TDi loopt probleemloos :D:D .

 

Inmiddel heb ik mijn Passat 3B, 1.9 Tdi uit 2000 (Edition uitvoering) alweer 7 jaar en heb er inmiddels 180 000 km mee afgelegd. hij staat nu op 290 000 km, zonder problemen alleen normale slijtage zoals voorwiel ophanging, remschijven, wiellagers V +A , distributieriem en de schokbrekers

 

Aangezien ik een wat jongere auto wil hebben was ik eigenlijk aan het kijken naar een Citroën C5 break met 2.2 Hdi of 3.0 Hdi. Maar ja die zijn behoorlijk prijzig.

 

Nu was ik bij een kleine garage (aanhangerverhuur) en deze had een zeer mooie Passat 3C 2.0 Tdi PD staan. Een zwarte variant uit 02-2006 met 245 000 km op de teller (lange afstanden, elke dag 130 km!).

 

Auto is zowel buiten als binnen in nieuwstaat en staat mij zeer aan :P !. Hij heeft geeft echter een motormanagement storing aan.

 

De eigenaar gebelt (particulier) en gevraagd wat er aan de hand is :?::?: !. Hij verkoopt de wagen omdat hij elke dag 130 km er mee rijdt en er nu een exact dezelfde heeft terug gekocht met 80 000 km op de teller. Hij wou hem verkopen omdat de km wat hoog werden.

 

Hij gaf aan dat in augustus de auto naar VW geweest is voor de terugroep actie m.b.t de PD, deze zijn alle 4 vervangen incl. kabelboom :mrgreen: .

Toen hij de auto ophaalde ging echter direkt het motor management lampje branden (gloeiers). Terug naar de garage en fout codes uit laten lezen deze waren Fehler Glühkerzen en Turbo Ladedruck te hoog.

De garage gaf aan dat deze storing niet aan het uitwisselen van de PD kon liggen maar dat dit probleem toevallig opgetreden was?? :?::evil: .

Nu zijn de gloeiers gecontroleerd deze zijn alle 4 goed, de auto start ook gewoon goed en loopt ook goed alleen bijleven de foutcodes terug komen.

 

Nu wil ik deze auto eventueel kopen, is dit verstandig, heb op dit forum gekeken en gloeiers kan relais zijn of kabelboom, gezien het voor het vervangen van de PD niet aanwezig was denk ik inderdaad aan de kabelboom v/d gloeiers of een slechte of stekker verbinding, dit kan natuurlijk ook met de turbo zijn (of het stangetje van de schoepverstelling zit vast)? :idea:

 

Ik kan deze passat kopen voor rond de 4000 Euro. Is dit verstandig?? :| , zeker gezien de km stand van 245 000 km.

 

Ik wil hier eigelijk weer een aantal jaar mee vooruit kunnen (rijdt nu wel niet meer zoveel als voorheen :mrgreen: .

 

Hopenlijk hebben jullie suggesties of ideen, zeker m.b.t. tot de storingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

4000 euro is niet erg veel en het probleem is vast wel op te lossen maar waarschijnlijk heb je een passat met motorcode BKP. en met 245.000 km moet je rekening houden met het volgende:

 

- als het 1e turbo is, houd dan maar rekening met vervanging, ze gaan allemaal een keer en veroorzaken noodloop als ze vervuild zijn of verroest van binnen.

- is distributie al vervangen bij 240k?

- is stuurslot module al vervangen?

- houd rekening met vervanging oliepompasje of modificeren met nieuwe oliepomp

- 2 massavliegwiel, koppeling.

 

Als je niet de hele onderhoudshistorie hebt is het lastig te beoordelen.

Deze Passat is, als jezelf niet handig bent, een hele dure auto in onderhoud.

 

Je hebt kans dat je binnen 2 jaar 4 tot 6000 eurie moet versleutelen.

 

Je kunt dan ook overwegen om nog effe te sparen voor bijv een type uit 2008 waar de meeste kinderziekten verdwenen zijn.

 

Succes met je beslissing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Willem heeft gelijk, ik heb bij mijn Passat uit 2007 tussen 175.000 en 275.000 km de volgende onderdelen moeten vervangen, schokbrekers en veren € 1200), stabilisatie en draagarmrubbers (€ 750), distributieriem en waterpomp (€ 500), acht pompverstuivers (alle 8 garantie dus € 0), dieselpomp in de tank en tandempomp (€ 1.000) 2 massa vliegwiel (€ 800), turbo( FIN uitvoering € 2.500), remschijven voor en achter met blokken(€ 750). Ik ben vast nog wel wat vergeten maar bedenk je twee keer voordat je een Passat 3C koopt met een hoge kilometerstand. De mijne rijdt weer als nieuw maar dat heeft dan ook bijna vijfduizend euro gekost. Het was het wel waard want dit is mijn fijnst rijdende auto ooit. Het bedrag dat ik heb uitgegeven zit precies tussen de vier en zesduizend euro die Willem al eerder schatte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn 3C 2.0 TDI (BKP) in 2010 gekocht met 215.000 km, nu 280.000 km. Buiten alle uitgaven die IK nodig vond, heeft de auto mij tot nu toe gekost:

- Reguliere onderhoudsbeurten, incl. distributieriem met waterpomp à 500 eu

- Gereviseerde versnellingsbak à 1.400 eu

 

Verder via de actie 4 verstuivers met kabelboom laten vervangen, minimaal olieverbruik en geen storingen tot nu toe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn 3C is er eentje uit eind 2005, gekocht op 130 000km, motorcode BMA (turbo staat aan de zijkant, distributiekant) en al volgende moeten doen:

- Vliegwiel en koppeling 1080 euro

- 3 verstuivers onder terugroepacite (geen kosten dus)

- 1 van de verstuivers die niet onder garantie/terugroepactie vervangen werd 770 euro

- Motorsteunen bak-kant en distributiekant 140 euro (enkel materiaalkost, werk zelf gedaan)

- Distributieriem was net gedaan toen ik hem kocht

- Rubbers voorophanging komen een van de volgende weken aan de beurt

 

Als je niet veel zelf doet kunnen de kosten allemaal redelijk snel oplopen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben zelf wel handig (jarenlang monteur geweest, zoek het alleen niet zo zeer meer om onder de auto te kruipen, groote reperatie's zoals koppeling doe ik niet zelf meer, de rest, onderhoud, remmen, schokbrekers, storingen enz wel, zodat de onderhouds kosten nog binnen de perken blijven!.

 

Heb gezien dat een duitse ruilturbo (gereviseerd, geen China rommel) kost tussen de 250 en 300 euro, massa vliegwiel/ koppeling 650 euro (materiaal), oliepomp kost ook 650 euro, distributie kost incl vervangen rond de 300 euro remmen V+A incl. blokken kosten rond 180 Euro.

Je moet altijd geluk hebben met een auto, maar gezien de vele problemen met een 2.0TDI uit 2006 ben ik er een beetje huiverig voor, maarja er rijden er natuutlijk wel verschrikkelijk veel van rond, dus dan hoor je automatisch meer problemen. Oja het is trouwens een Sportline uitvoering.

Ik ga Volgende week met de eigenaar eens naar de auto toe en moet hij mij de onderhouds historie maar vertellen. Ik geloof dat hij begin van het jaar bij 225000 km de distrbutie vervangen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een 3C is niet de meest betrouwbare maar zo te zien zijn de hoofdpijnzaken al onder coulance vervangen.

 

Foutmelding mbt gloeiers is denk ik het relais. Zit onder de accubak. Voor het geld zou ik het wel aandurven, maar zo betrouwbaar als een 3B/3BG worden ze niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een 3C is niet de meest betrouwbare maar zo te zien zijn de hoofdpijnzaken al onder coulance vervangen.

 

Foutmelding mbt gloeiers is denk ik het relais. Zit onder de accubak. Voor het geld zou ik het wel aandurven, maar zo betrouwbaar als een 3B/3BG worden ze niet.

 

 

gaat hier waarschijnlijk om een bkp, zitten er wel de juiste gloeiers in????

Relais is niet zomaar defect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

waarom zou 'n relais niet zomaar defect kunnen gaan? zou niet de eerste keer zijn dat ik in m'n bestaan 'n relais in 'n auto kapot had zonder dat er iets anders stuk was ;)

 

'n relais is ook 'n bewegend onderdeel tenslotte, en kan dus ook verslijten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ben ik helemaal met je eens, maar je zegt het zelf al "slijten" dan doet hij het wel en dan weer niet.

Wat ik bedoel, met een relais is er een voor geschiedenis.

 

Het komt me niet raar voor dat er 4,4 volt gloeiers geplaatst zijn. En drie maand later zo ineens motor storing.

 

Dat klopt helemaal, dit is bij mij ook gebeurd, hierna moest ook het relais vervangen worden.. was overigens niet bij en dealer gebeurd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ben ik helemaal met je eens, maar je zegt het zelf al "slijten" dan doet hij het wel en dan weer niet.

Wat ik bedoel, met een relais is er een voor geschiedenis.

 

Het komt me niet raar voor dat er 4,4 volt gloeiers geplaatst zijn. En drie maand later zo ineens motor storing.

 

Dat klopt helemaal, dit is bij mij ook gebeurd, hierna moest ook het relais vervangen worden.. was overigens niet bij een dealer gebeurd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden