giromaat Geplaatst 10 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 10 oktober, 2013 Zou wat advies op prijs stellen zag en las her en der wat over remschijven voor de passat Zie hele goedkope setjes op ebay a 72 euro http://www.ebay.de/itm/2-Bremsscheiben- ... 4d01c6c1b4 Maar ook deze van ZIMMERMANN Bremsen Kit SPORT Bremsscheiben + Bremsbeläge Set KOMPLETT vorne setjes 156 euro http://www.ebay.de/itm/360657944906?ssP ... 1423.l2648 Heb nog geen prijzen van de VW stealer maar ik vrees dat die hoger zullen zijn, wie heeft er meer ervaring en tips Een thuisklussende VW monteur biedt het aan om een setje te vervangen a 40 euro Redelijk ? Hoor het graag, let op bovenstaande ebay links zijn willekeurig heb geen relatie of link met die bedrijven Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 11 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2013 Kun je rustig "laten" monteren zoiets Martin, het remt echt wel. Verschil zit hem wel vaak in de hardheid van de blokken. De Oem blokken remmen vaak iets comfortabeler en geven minder zwart af op je velgen. Een goede aftermarket zijn de Jurid blokken van Honeywell, hebben oem kwaliteit. Heb deze zelf voor zitten en achter een paar goedkope blokjes. 80 % van je remvermogen komt toch op de voorblokken terecht. Het is maar wat je ervoor over hebt! Mvg Willem Ps. Die €40,- als dat per voor of achterzijde is dan is dat echt niet duur. Achter is het meeste werk. Maar is ook wel prettig om er de tijd voor te nemen en de ankerplaten los halen, schoonmaken en effe in de lak spuiten, maar dat zijn zaken die normaal bij een wissel in de garage niet gedaan worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 11 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2013 Ik kijk ter vergelijking altijd even op ahw-shop.de Zijn zover ik weet originele onderdelen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Schippersss Geplaatst 11 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2013 ATE gebruiken ze bij de dealer ook. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Asynchroon Geplaatst 14 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 14 oktober, 2013 Ik heb voor de passat al even geen nieuwe blokjes moeten kopen, maar ik ga zowiezo opnieuw voor EBC blokjes (greenstuff is meer dan goed genoeg voor de passat). Geven zéér weinig stof af (beetje rode kleur ipv zwart), remmen geweldig en slijtvast. Velgen raken naar mijn gevoel ook makkelijker proper, want er blijven niet van die hardnekkige zwarten vlekjes achter. Kosten wel iets meer, maar dan heb je ook wel waar voor je geld. In combinatie met zimmerman (of brembo) schijven online te bestellen kom je vaak goedkoper uit als de schijf en blokjes bij de dealer te bestellen. Bij m'n golf heb ik de EBC redstuff blokjes (icm geperforeerde zimmermans) en dat remt énorm goed. Alles online gekocht en was minder geld kwijt dan de offerte bij de dealer voor de normale set-up. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 15 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2013 Ik zou dus absoluut nooit meer voor greenstuf kiezen. wat een rommel. Na één noodstop braken er spontaan brokken van de blokken af. En ben niet de eerste die dit overkomen is. Mijn ervaring is met Brembo heel goed. Had voorheen 312 schijven van Zimmermann met Greenstuf blokken op mijn 3BG. Heb nu weer 288 schijven van Brembo en blokken van Brembo. Dit remt beter dan de 312 schijven! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Asynchroon Geplaatst 15 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2013 Ik zou dus absoluut nooit meer voor greenstuf kiezen. wat een rommel. Na één noodstop braken er spontaan brokken van de blokken af.En ben niet de eerste die dit overkomen is. Vreemd, heb er nog nooit iets mee aan de hand gehad, slijten altijd mooi gelijkmatig af. Misschien ik wat geluk of jij wat pech gehad? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Schippersss Geplaatst 15 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2013 Lig ook aan hoe je ze in remt. Dit soort 'sport' remmen moeten goed in geremd wordt, dus niet sleepend dan gaan ze glazuren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Asynchroon Geplaatst 15 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2013 Ze hebben ook een bepaalde "inloop-laag" Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 15 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2013 Ik mag aannemen dat na ruim 1 jaar en ca 60.000 km die inloop laag toch wel van een blok af is. en met remmen doe ik niet zuinig. rij regelmatig op Duitse wegen en daar moet je behoorlijk in de ankers als je met 160+ aan komt rijden en een land genoot gaat nog snel even inhalen.... Nee bij mij nooit meer groenne troep blokken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Schippersss Geplaatst 15 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 15 oktober, 2013 Met die groene blokken heb ik geen ervaring maar zimmermann schijven met ferodo blokken wel en remt top harder als oem. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 10 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 10 november, 2013 Hoe weet je trouwens welke maat remschijf je achter nodig hebt? In mijn onderhoudsboekje staat namelijk alleen de PR-code van de voorschijven, in mijn geval 1LH. Van de achterschijven staat niets vermeld. Deze zouden 1 van deze codes moeten hebben: 1KU, 1KW, 2EA, 2EL Bij diverse aanbieders zie ik consequent 3 maten voorbij komen 282, 286 en 310 als diameter. Hoe weet ik welke ik nodig heb of zijn de 1e 2 maten uitwisselbaar? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Asynchroon Geplaatst 10 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 10 november, 2013 Bij diverse aanbieders zie ik consequent 3 maten voorbij komen 282, 286 en 310 als diameter. Hoe weet ik welke ik nodig heb of zijn de 1e 2 maten uitwisselbaar? Die maten lijken mij gewoon uitwisselbaar, alles hangt af van de positie van je remanker tov de schijf. Die 310 schijven horen natuurlijk bij een totaal andere setup, wat niet wil zeggen dat de klauw een ander type is, kan alleen het anker (klauwhouder) zijn dat anders is. Maar waarom er dan juist 2 maten beschikbaar zijn zou ik niet meteen weten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ray2712 Geplaatst 11 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 11 november, 2013 Gewoon zelf even wiel eraf halen en meten. Ik heb meerdere keren gezien dat de schijven die op auto's zitten afwijken van de PR nummers. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 11 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 11 november, 2013 Tenzij ik de schijf er af haal denk ik dat het niet zal gaan vast te stellen of het om de 282 of 286 gaat Stom eigenlijk, er zijn vast lijstjes waarop staat waar een standaard bxe uit 2008 (modeljaar 2007) destijds mee van de band gerold is Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ray2712 Geplaatst 11 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 11 november, 2013 Ja klopt, die 4 mm verschil is wat lastig te bepalen als de schijf er nog op zit, tenzij je de omtrek meet en dat deelt door pi Maar goed, een dealer kan je dat zo vertellen welke schijven erop horen als je hen je chassisnummer vertelt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 11 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 11 november, 2013 http://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-ZIMMERM ... 416de05eae Deze heb ik erop. Zelf gedaan is goed te doen. Voor was het wel nodig achter eigenlijk niet. Eigenlijk heb je achter nieuwe rekboutjes nodig die zitten er niet bij. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 11 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 11 november, 2013 Das inderdaad een mooie set. Ook zimmerman remblokken lees ik. Bevallen die ook goed? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 12 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 12 november, 2013 Remt prima, nou na een kilometer of 100 wel dan, de eerste kilometers niet echt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 12 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 12 november, 2013 Zie Prijzen voor passat 3C vw shop en voor 149 euro dan weet wat je heb Gr Fai En ga mee naar zie linkje (PON NL) A-Point Passatdag 13 December 2013 , Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 12 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 12 november, 2013 Fai, daar had ik al gekeken Ben er nog niet aan toe. Maak tzt wel een keuze. Maar de uitgangspunten moeten eerst duidelijk zijn Klopt het wat Tim denkt dan 282 en 286 gewoon uitwisselbaar zijn? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Asynchroon Geplaatst 13 november, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 13 november, 2013 Je zou eens moeten kijken naar de typenummers van de klauwen en van de remankers (de grote beugels waar de klauwen in hangen, en die de klauw aan de fusee bevestigt), als deze hetzelfde zijn wil dit zeggen dat voor die types de remklauw op exact dezelfde plaats zit, en dus zouden deze schijven uitwisselbaar moeten zijn naar mijn gedacht Of je kan, zoals al eerder vermeld, eens even naar de dealer bellen hiervoor... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 giromaat Geplaatst 2 september, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2014 Heb op de sticker gekeken uit me boekje die heb gemaild naar de verkopen Was 192 euro voor de schijven en de ceramische blokken incl verzending (18 euro) was een flinke (zware doos) moet zeggen remt perfect van dag ik af. geen zwarte shit op de velgen, als de zaak achter versleten is gaat ook hier zimmerman en ATE blokjes op De schijven roesten ook een stuk minder en is dus mooi dat die standaard zooi die VW er op zet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 AutoKennerNL Geplaatst 2 september, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 2 september, 2014 Heb op de sticker gekeken uit me boekje die heb gemaild naar de verkopenWas 192 euro voor de schijven en de ceramische blokken incl verzending (18 euro) was een flinke (zware doos) moet zeggen remt perfect van dag ik af. geen zwarte shit op de velgen, als de zaak achter versleten is gaat ook hier zimmerman en ATE blokjes op De schijven roesten ook een stuk minder en is dus mooi dat die standaard zooi die VW er op zet Die keramische remblokken van ATE zijn inderdaad een aanrader, zeer weinig stofaanslag, gaan lang mee (bij mij alweer dik 50dkm) en remmen super. En voor de prijs hoef je het niet te laten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Diver Geplaatst 3 september, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 3 september, 2014 Interesante info over al die soorten schijven en blokken, moet ik nog eens naar kijken als ik het wisselen moet. Grt jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 14 mei, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2015 (aangepast) Na 130d km met nog steeds dezelfde schijven en blokken ben ik ook aan het kijken voor een andere remmerij vooraan en achteraan.Blokken en schijven vooraan hebben zo goed als geen slijtage. Schijven zijn nog maar 1 a 2mm afgesleten. Blokken hebben nog 4 a 5mmAchteraan zijn ze al wat verder weg. Bij het remmen voel ik in het stuur trillingen dus heb ik de indruk dat de schijven wat krom zijn.Dus heb ik dit topic eens doorgenomen en ook ik heb geen PR nummer van de achterste schijven.dus zit ik nog met wat vragen vooraleer over te gaan naar de aankoop van een set.Zijn alle Zimmermann schijven uitgerust met de coat Z coating ?Zijn de rekboutjes nodig bij de set of kan ik de oude gewoon terug plaatsen of moet ik er bij de dealer halen ?deze sets heb ik gevonden,of iemand een suggestie link welke beter is ?Wat is het HSN TSN nummer ?Zijn 2 versies voor de 1.9tdi BXE,HSN 0603 en TSN 800HSN 0603 en TSN AFAhttp://www.ebay.de/itm/ZIMMERMANN-Bremsen-Kit-Bremsscheiben-Bremsbelage-Wako-Set-vorne-hinten-/380885529149?pt=LH_DefaultDomain_77&fits=Model%3APassat|Platform%3A3C2&hash=item58ae8bf23dhttp://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-ZIMMERMANN-VW-PASSAT-3C5-VARIANT-BREMSSCHEIBEN-BELAGE-MADE-IN-GERMANY-/271096368638?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AVW|Model%3APassat|Platform%3A3C2&hash=item3f1e9a4dfeOf heeft iemand ervaring met deze set ?http://m.ebay.de/itm/361089400061?_trkparms=aid%253D222007%2526algo%253DSIC.MBE%2526ao%253D1%2526asc%253D31089%2526meid%253D7c3a0312ef7e42078571b6da73521466%2526pid%253D100107%2526rk%253D2%2526rkt%253D25%2526sd%253D380885529149&_trksid=p2056116.c100107.m2460 15 mei, 2015 aangepast door wulfke Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
giromaat
Zou wat advies op prijs stellen zag en las her en der wat over remschijven voor de passat
Zie hele goedkope setjes op ebay a 72 euro
http://www.ebay.de/itm/2-Bremsscheiben- ... 4d01c6c1b4
Maar ook deze van ZIMMERMANN Bremsen Kit SPORT Bremsscheiben + Bremsbeläge Set KOMPLETT vorne setjes 156 euro
http://www.ebay.de/itm/360657944906?ssP ... 1423.l2648
Heb nog geen prijzen van de VW stealer maar ik vrees dat die hoger zullen zijn, wie heeft er meer ervaring en tips
Een thuisklussende VW monteur biedt het aan om een setje te vervangen a 40 euro Redelijk ?
Hoor het graag, let op bovenstaande ebay links zijn willekeurig heb geen relatie of link met die bedrijven
Link naar reactie
Delen op andere sites
46 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten