Ga naar inhoud
  • 0

Advies Remschijf + blokken


giromaat

Vraag

Zou wat advies op prijs stellen zag en las her en der wat over remschijven voor de passat

Zie hele goedkope setjes op ebay a 72 euro

http://www.ebay.de/itm/2-Bremsscheiben- ... 4d01c6c1b4

 

 

Maar ook deze van ZIMMERMANN Bremsen Kit SPORT Bremsscheiben + Bremsbeläge Set KOMPLETT vorne setjes 156 euro

http://www.ebay.de/itm/360657944906?ssP ... 1423.l2648

 

Heb nog geen prijzen van de VW stealer maar ik vrees dat die hoger zullen zijn, wie heeft er meer ervaring en tips

Een thuisklussende VW monteur biedt het aan om een setje te vervangen a 40 euro Redelijk ?

 

Hoor het graag, let op bovenstaande ebay links zijn willekeurig heb geen relatie of link met die bedrijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Kun je rustig "laten" monteren zoiets Martin, het remt echt wel. Verschil zit hem wel vaak in de hardheid van de blokken. De Oem blokken remmen vaak iets comfortabeler en geven minder zwart af op je velgen. Een goede aftermarket zijn de Jurid blokken van Honeywell, hebben oem kwaliteit. Heb deze zelf voor zitten en achter een paar goedkope blokjes. 80 % van je remvermogen komt toch op de voorblokken terecht.

 

Het is maar wat je ervoor over hebt!

 

Mvg Willem

 

Ps. Die €40,- als dat per voor of achterzijde is dan is dat echt niet duur. Achter is het meeste werk.

Maar is ook wel prettig om er de tijd voor te nemen en de ankerplaten los halen, schoonmaken en effe in de lak spuiten, maar dat zijn zaken die normaal bij een wissel in de garage niet gedaan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb voor de passat al even geen nieuwe blokjes moeten kopen, maar ik ga zowiezo opnieuw voor EBC blokjes (greenstuff is meer dan goed genoeg voor de passat). Geven zéér weinig stof af (beetje rode kleur ipv zwart), remmen geweldig en slijtvast. Velgen raken naar mijn gevoel ook makkelijker proper, want er blijven niet van die hardnekkige zwarten vlekjes achter. Kosten wel iets meer, maar dan heb je ook wel waar voor je geld. In combinatie met zimmerman (of brembo) schijven online te bestellen kom je vaak goedkoper uit als de schijf en blokjes bij de dealer te bestellen.

Bij m'n golf heb ik de EBC redstuff blokjes (icm geperforeerde zimmermans) en dat remt énorm goed. Alles online gekocht en was minder geld kwijt dan de offerte bij de dealer voor de normale set-up.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou dus absoluut nooit meer voor greenstuf kiezen. wat een rommel. Na één noodstop braken er spontaan brokken van de blokken af.

En ben niet de eerste die dit overkomen is.

Mijn ervaring is met Brembo heel goed.

Had voorheen 312 schijven van Zimmermann met Greenstuf blokken op mijn 3BG. Heb nu weer 288 schijven van Brembo en blokken van Brembo. Dit remt beter dan de 312 schijven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zou dus absoluut nooit meer voor greenstuf kiezen. wat een rommel. Na één noodstop braken er spontaan brokken van de blokken af.

En ben niet de eerste die dit overkomen is.

 

Vreemd, heb er nog nooit iets mee aan de hand gehad, slijten altijd mooi gelijkmatig af. Misschien ik wat geluk of jij wat pech gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik mag aannemen dat na ruim 1 jaar en ca 60.000 km die inloop laag toch wel van een blok af is. en met remmen doe ik niet zuinig.

rij regelmatig op Duitse wegen en daar moet je behoorlijk in de ankers als je met 160+ aan komt rijden en een land genoot gaat nog snel even inhalen....

Nee bij mij nooit meer groenne troep blokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe weet je trouwens welke maat remschijf je achter nodig hebt?

 

In mijn onderhoudsboekje staat namelijk alleen de PR-code van de voorschijven, in mijn geval 1LH.

Van de achterschijven staat niets vermeld. Deze zouden 1 van deze codes moeten hebben: 1KU, 1KW, 2EA, 2EL

 

Bij diverse aanbieders zie ik consequent 3 maten voorbij komen 282, 286 en 310 als diameter. Hoe weet ik welke ik nodig heb of zijn de 1e 2 maten uitwisselbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij diverse aanbieders zie ik consequent 3 maten voorbij komen 282, 286 en 310 als diameter. Hoe weet ik welke ik nodig heb of zijn de 1e 2 maten uitwisselbaar?

 

Die maten lijken mij gewoon uitwisselbaar, alles hangt af van de positie van je remanker tov de schijf. Die 310 schijven horen natuurlijk bij een totaal andere setup, wat niet wil zeggen dat de klauw een ander type is, kan alleen het anker (klauwhouder) zijn dat anders is. Maar waarom er dan juist 2 maten beschikbaar zijn zou ik niet meteen weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je zou eens moeten kijken naar de typenummers van de klauwen en van de remankers (de grote beugels waar de klauwen in hangen, en die de klauw aan de fusee bevestigt), als deze hetzelfde zijn wil dit zeggen dat voor die types de remklauw op exact dezelfde plaats zit, en dus zouden deze schijven uitwisselbaar moeten zijn naar mijn gedacht :-)

Of je kan, zoals al eerder vermeld, eens even naar de dealer bellen hiervoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb op de sticker gekeken uit me boekje die heb gemaild naar de verkopen

Was 192 euro voor de schijven en de ceramische blokken incl verzending (18 euro) was een flinke (zware doos)

moet zeggen remt perfect van dag ik af. geen zwarte shit op de velgen, als de zaak achter versleten is gaat ook hier zimmerman en ATE blokjes op

De schijven roesten ook een stuk minder en is dus mooi dat die standaard zooi die VW er op zet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb op de sticker gekeken uit me boekje die heb gemaild naar de verkopen

Was 192 euro voor de schijven en de ceramische blokken incl verzending (18 euro) was een flinke (zware doos)

moet zeggen remt perfect van dag ik af. geen zwarte shit op de velgen, als de zaak achter versleten is gaat ook hier zimmerman en ATE blokjes op

De schijven roesten ook een stuk minder en is dus mooi dat die standaard zooi die VW er op zet

 

Die keramische remblokken van ATE zijn inderdaad een aanrader, zeer weinig stofaanslag, gaan lang mee (bij mij alweer dik 50dkm) en remmen super. En voor de prijs hoef je het niet te laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na 130d km met nog steeds dezelfde schijven en blokken ben ik ook aan het kijken voor een andere remmerij vooraan en achteraan.
Blokken en schijven vooraan hebben zo goed als geen slijtage. Schijven zijn nog maar 1 a 2mm afgesleten. Blokken hebben nog 4 a 5mm
Achteraan zijn ze al wat verder weg. Bij het remmen voel ik in het stuur trillingen dus heb ik de indruk dat de schijven wat krom zijn.

Dus heb ik dit topic eens doorgenomen en ook ik heb geen PR nummer van de achterste schijven.

dus zit ik nog met wat vragen vooraleer over te gaan naar de aankoop van een set.

Zijn alle Zimmermann schijven uitgerust met de coat Z coating ?
Zijn de rekboutjes nodig bij de set of kan ik de oude gewoon terug plaatsen of moet ik er bij de dealer halen ?

deze sets heb ik gevonden,
of iemand een suggestie link welke beter is ?
Wat is het HSN TSN nummer ?
Zijn 2 versies voor de 1.9tdi BXE,
HSN 0603 en TSN 800
HSN 0603 en TSN AFA

http://www.ebay.de/itm/ZIMMERMANN-Bremsen-Kit-Bremsscheiben-Bremsbelage-Wako-Set-vorne-hinten-/380885529149?pt=LH_DefaultDomain_77&
fits=Model%3APassat|Platform%3A3C2&hash=item58ae8bf23d

http://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-ZIMMERMANN-VW-PASSAT-3C5-VARIANT-BREMSSCHEIBEN-BELAGE-MADE-IN-GERMANY-/271096368638?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AVW|Model%3APassat|Platform%3A3C2&hash=item3f1e9a4dfe

Of heeft iemand ervaring met deze set ?
http://m.ebay.de/itm/361089400061?_trkparms=aid%253D222007%2526algo%253DSIC.MBE%2526ao%253D1%2526asc%253D31089%2526meid%253D7c3a0312ef7e42078571b6da73521466%2526pid%253D100107%2526rk%253D2%2526rkt%253D25%2526sd%253D380885529149&_trksid=p2056116.c100107.m2460

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden