Ga naar inhoud
  • 0

Advies gevraagt bij aankoop nieuwe 16'' banden


Ozzy

Vraag

Zoals de titel het al aangeeft de 3C heeft nieuwe banden nodig, wegens te erg gecupte banden achteraan. Alleen echter twijfel ik nog welke er deze keer eronder komen... :roll:

 

Een band die sowieso afvalt is de Conti Premium Contact 5, wat een troep band is dat zeg... (met CPC 2 heb ik weer wel iets betere ervaring) na ongeveer 18.000km heeft ie nog maar 4 - 4.5mm profiel over. :blink:

 

Iemand die goede ervaring heeft met een bepaalde band in de maat 215-55-16? Momenteel gaat de voorkeur naar het merk Michelin, daar hebben we al jaren goede ervaring mee, alleen lees ik op fora's een aantal slechte ervaringen met de Primacy HP (deze heb ik zelf zo'n 5 maanden gehad in de maat 235-45-17, niks mis mee) en Primacy 3.

 

Alvast bedankt.

 

Ozzy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Michellin is idd een goed alternatief. Energy saver. weet niet of die ook in jouw maat zijn. Meen dat de energy saver tot 205 breedte gaat.

 

Die gaan idd tot 205. Die hebben wij ook jaren lang onder de Bora gehad, gingen gewoon 80.000km mee. Me pa schrok zich rot toen hij de slijtage bij de CPC5 zag. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zeg Ozzy, de winterbanden moeten er bijna onder. En jij bent bezig met zomerbanden. Of reis je bijna weer af naar zuid europa :mrgreen:

 

Helaas niet... en juist daar heb je winterbanden nodig, grote vriend. :P

 

 

Kijk eens bij Nokian, goede prijs-kwaliteit verhouding.

Heb zelf de z-line er onder zitten, prima bandjes..............(zijn wel de 17")

 

Ik zal is kijken, bedankt voor de tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zeg Ozzy, de winterbanden moeten er bijna onder. En jij bent bezig met zomerbanden. Of reis je bijna weer af naar zuid europa :mrgreen:

 

Helaas niet... en juist daar heb je winterbanden nodig, grote vriend. :P

Ik bedoelde naar de mooie meiden in spanje deze keer :P

 

Nokian is inderdaad een aanrader. Heb daar winterbanden van. Rijden stil en soepel :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zeg Ozzy, de winterbanden moeten er bijna onder. En jij bent bezig met zomerbanden. Of reis je bijna weer af naar zuid europa :mrgreen:

 

Ik heb nog nooit winterbanden gekocht, zolang het niet verplicht is hier... zie ik dat ook niet meteen gebeuren ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tot een paar jaar geleden ik ook niet.

 

Is op zich geen punt je moet toch 2x per jaar velgen wisselen om cuppen te voorkomen. Dan maar een setje extra :-)

 

Als je nooit gripproblemen hebt, met slecht weer thuis blijft en nooit in Duitsland of de Alpen rijdt is het inderdaad niet nodig ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nog nooit winterbanden gekocht, zolang het niet verplicht is hier... zie ik dat ook niet meteen gebeuren ;)

Daar is misschien wel wat voor te zeggen, immers 20-30 jaar geleden reed vrijwel niemand met winterbanden in Nederland.

 

Je kan het zien als slimme marketing van de bandenboeren om het publiek op het gevaar te wijzen van rijden zonder winterbanden, en dat zal voor een deel ook wel de oorzaak zijn van de toename van het gebruik van winterbanden.

 

Feit is echter wel, dat bij slechte weersomstandigheden (sneeuw, regen (bij lage temperaturen)) een winterband gewoon beter presteert. Deze wetenschap gecombineerd met een persoonlijke ervaring van doorglijden in de sneeuw, of andere ervaring die de veel betere tractie van een winterband duidelijk laat blijken, bijvoorbeeld zoiets eenvoudigs als zonder slip wegrijden in de sneeuw, zorgt er bij de meesten toch wel voor dat ze voor winterbanden gaan kiezen.

Meer het blijft inderdaad een persoonlijke keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

30 jaar geleden was er niet zoveel keus qua banden, zwart en van rubber, van merk A of B.

Profielen waren lookalike, etc, etc.

 

In die 30 jaar is er wel het 1 en ander gebeurt, net als veel andere zaken. (Neem nu de telefoon, he?)

Met andere woorden: Vooruitgang.

Nu zijn er mensen die uit financieel oogpunt liever 30 jaar terug leven, maar helaas dat gaat niet meer.

Zo is dat ook met autobanden............

Het type band is nu veel meer toegesneden op een bepaald seizoen.

Zomerbanden zijn dus veel meer toegesneden op temperature boven de 3 a 4 graden en hoger, daar presteren ze het beste.

De keerzijde van deze is dat je eigelijk in de winter een band moet nemen die op dat type weer is toegesneden, de winterband dus.

Dat is geen marketing, dat is de praktijk.

Die banden hebben een profile toegeneden op winters weer en een andere rubbersamenstelling en structuur.

Zelfs op ijs kom je nog weg en nog belangrijker: met remmen hou je toch, natuurlijk in mindere mate als op asvalt, maar genoeg om controle te houden.

 

Dan heb je nog de all season, die is en geen zomerband en geen winterband, dus daar zie ik het nut niet van in, tenzij je 5000km per jaar rijdt.

 

Maar goed, degene die nog nooit in gladde omstandigheden met winterbanden hebben gereden roepen meestal het hardst dat het allemaal onzin is, marketing verhaal, doe al 30 jaar zonder, etc, etc.

Maar prober het eens een keer, gaat er een wereld voor je open.

Bijkomend voordeel: Je zomerbanden slijten niet...........als je op je winterbanden rijdt.

Dus ergo: Het kost je een setje velgen en eenmalig een setje rubber.

Hoeft niet duurder te kosten dan een nieuwe iphone 5 oid. ;-) maar wel zo veilig, voor jezelf en een ander.

Een uitglijer tegen een paaltje of een boom kost meestal meer dan dat extra setje velgen met banden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

We (me pa en ik) gaan toch rondkijken naar Michelins. Waarschijnlijk naar de Primacy HP (hiermee hebben we al een beetje goede ervaring mee), die schijnt niet zo snel te slijten als de Conti's van nu... alleen ook schijnen het niet echt 'eco banden' te zijn, maarja ik rij ook niet echt als een ''ecolist''. :mrgreen:

 

V.w.b. de winterbanden. De stalen velgen voor winterbanden hebben we al liggen, dat scheelt weer wel, nu nog alleen wat rubber eromheen, alleen hebben we iemand thuis die het niet nodig vind, omdat er amper wordt gereden in de winter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wel Rolf, ik verzeker je dat ik al meermaals in auto's heb gereden met winterbanden en ik vind de meerwaarde ronduit verwaarloosbaar... Ik pas mijn snelheid gewoon aan, works just fine for me...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wel Rolf, ik verzeker je dat ik al meermaals in auto's heb gereden met winterbanden en ik vind de meerwaarde ronduit verwaarloosbaar... Ik pas mijn snelheid gewoon aan, works just fine for me...

 

Yeah, right :lol: ..........zeker nooit in een pakkie sneeuw gestuurt met winterbanden, want dat verschil is niet verwaarloosbaar namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lekker een zinloos topic WEER.. Met dank aan ts. Wat voor banden moet ik nemen, om mij koopt je papa houten velgen, met spaken en 3 cm rubber..

 

Beginnen met echter twijfel ik nog :roll: Ga weg man, je hebt nul komma nul in te brengen, met ik twijfel. als moeke roept nee, gebeurd het niet.

 

 

En winterbanden werken echt. De geen die het niet doet, zelf weten, maar we hoeven niet elk jaar weer die discussie toch??

Dom en onozel volk gaat lekker veilig met het gezin op pad op zomerbanden midden in de winter, lekker veilig.. En hé, gewoon doen.. Dan maar op een boom, brandweer doet zijn best wel om je er levend uit te halen. Scheelt je auto op de krik zetten en wisselen, en als je geluk hebt kost het je geen 5 tientjes in jaarbasis dat een garage je even set winterbanden weer monteert.

Maar we rijden WEL Passat, maar winterbanden is onzin..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En Rolf, hou op.. Wij weten beter.. Laat ze maar lekker onozel op zomerbanden de sneeuw trotseren.. Zulke mongolen rijden gelijk met 4 vlokken sneeuw op snelweg 60. Heerlijk lekker veilig, tevens voor de rest wat die snelweg bestuurd ook trouwens, dat je in ene zo'n krent voor je hebt die de meerwaarde niet wil inzien. En dat je er met alle geweld nog bijna op zit ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Sorry heren, jullie hebben gelijk............heb mij weer eens laten verleiden tot...........

Heb je nu al bandjes gevonden?

 

Maakt niet uit Rolf, ik snap het wel hoor.

 

Matthijs heeft een bekende met een bandenzaak in Lochem, daar ga ik binnenkort effe naar bellen of ik rij effe langs. Als ik het niet vergeet, zal ik ook effe vragen hoeveel zo'n setje Nokian winterbanden kost, anders heb ik vrijwel niks aan die setje stalen velgen die hier nog liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee Rob, ik heb toch liever een gesprek face2face, maar dan moet ik even langsgaan... alleen heb ik het deze week "ietsjes" drukker dan normaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Doe alleen nog face to face zaken bij de kapper :mrgreen:

 

Denk je dat een bandenverkoper een objectieve mening over zijn producten geeft?

Waar haalt die verkoper z'n informatie vandaan............ "die heb ik zelf ook", komt goed uit de test, op cursus geleerd of uit een boekje?

Bij een goeie verkoper kom je met banden van 200 euro+/ps thuis :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Doe alleen nog face to face zaken bij de kapper :mrgreen:

 

Denk je dat een bandenverkoper een objectieve mening over zijn producten geeft?

Waar haalt die verkoper z'n informatie vandaan............ "die heb ik zelf ook", komt goed uit de test, op cursus geleerd of uit een boekje?

Bij een goeie verkoper kom je met banden van 200 euro+/ps thuis :roll:

 

Geen 1 verkoper kan mij iets aansmeren Rob. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden