Tikra Geplaatst 7 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 7 oktober, 2013 Guys, ik heb gehoord dat het mogelijk is om de stelmotoren van de airco (de tikkende kleppen) te kunnen wisselen zonder dat het dashboard hiervoor uitgebouwd moet worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat b6 marko Geplaatst 7 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 7 oktober, 2013 Het is mogelijk, maar is wel een monsterklus complete dash moet uitgebouwd worden. Maar waarom niet gewoon een cc clima ? A: het is goedkoper, veel goedkoper B: en het is binnen 10 min gepiept C: en tevens een leuke opgrade waarin je de instellingen op je rns lan zien. Mits gateway het ondersteunt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tikra Geplaatst 7 oktober, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 oktober, 2013 Marko, wat bedoel je met een cc klima? Ik heb het bediendeel van een B7 - en foutmeldingen op de stelmotoren ...., ik zie nu ook alles op mijn RCD510 (want een RNS is gewoon in de regio Rotterdam een te groot risico). Ooit heb ik gelezen (weet alleen niet meer waar) dat men de motoren ook kan wisselen zonder het dashboard uit te moeten bouwen.... Hulp om te weten waar je moet smeren zou ook al goed zijn ..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 7 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 7 oktober, 2013 ligt eraan welke van de 7 kleppen je wil wisselen. Meestal tikken de kleppen van de onderzijde bestuurder en bijrijder als eerste, kun je wisselen zonder het dash te demonteren. Stelmotoren nieuw kopen bij de dealer (100 euro per stuk) anders schiet het nog niet op. Is wel een rotklus ze zitten niet zo heel erg goed bereikbaar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tikra Geplaatst 9 oktober, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 oktober, 2013 Martijn, heb je een ETKA uitdraai of dergelijks zodat ik kan zien waar deze zitten en hoe deze uitgebouwd dienen te worden? Ik zal vanavond eerst een uitdraai maken om te kijken welke er niet functioneren. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tikra Geplaatst 9 oktober, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 oktober, 2013 Voor de 2005/2006 Serie heb ik deze gegevens gevonden: Denso 3C1 907 511 B (V113) Stellmotor für Umluftbetriebsmöglichkeit 3C0 907 511 D (V71) Stellmotor für Staudruckklappe 3C0 907 511 B (neu R) (V159) Stellmotor für Temperaturregelklappe rechts 3C1 907 511 F (V158) Stellmotor für Temperaturregelklappe links 3C1 907 511 A (V107) Stellmotor für Defrosterklappe 3C0 907 511 A (V70) Stellmotor für Zentralklappe Valeo 1K2 907 511 G (V113) Stellmotor für Umluftbetriebsmöglichkeit 1K0 907 511 D (V71) Stellmotor für Umluftbetriebsmöglichkeit 1K0 907 511 B (V159) Stellmotor für Temperaturregelklappe rechts 1K2 907 511 C (V158) Stellmotor für Temperaturregelklappe links 1K2 907 511 E (V107) Stellmotor für Defrosterklappe 1K0 907 511 (V70) Stellmotor für Zentralklappe Is hier iemand die op chassisnummer kan zien - welk type in mijn auto verbouwd zijn? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 9 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 9 oktober, 2013 V425 en V213 mis je nog die zijn er ook. Kijk eerst even welke het niet goed doet dan kijk ik wel even in Elsa (niet Etka) hoe je erbij kan. Ze staan namelijk allemaal apart genoemd. Het zullen de V158 en V159 wel zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tikra Geplaatst 11 oktober, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2013 Martijn bedankt .. ik ga morgen als de oplader van mijn laptop weer heb gevonden - uitlezen. Misschien dat Bj> 2006 meer stelmotoren heeft? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 11 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2013 Martijn, heb je een ETKA uitdraai of dergelijks zodat ik kan zien waar deze zitten en hoe deze uitgebouwd dienen te worden? ............... Als je deze in slowmotion afspeelt weet je ongeveer wat je moet doen Met dank aan Antonio Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 11 oktober, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2013 Martijn, heb je een ETKA uitdraai of dergelijks zodat ik kan zien waar deze zitten en hoe deze uitgebouwd dienen te worden? ............... Als je deze in slowmotion afspeelt weet je ongeveer wat je moet doen Met dank aan Antonio Leuk, i.d.d. appeltje-eitje..... 5 min met zijn tweeën, dus 10 min als je het alleen doet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tikra Geplaatst 11 oktober, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 oktober, 2013 Dit is dus de oude Passat (2002), aangezien VW alles verbeterd van model tot model zou het dus in 2 x 3 minuten moeten kunnen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tikra Geplaatst 12 oktober, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 oktober, 2013 Weet iemand of de Valeo en Denso onder elkaar wisselbaar zijn? Ik ga er nu vanuit dat het de actuator van de bestuurderskant is (ik heb een oude vcds uitdraai van mij geraadpleegd. Dus de de V158 .... ik heb ook een handleiding inmiddels gevonden hoe deze te wisselen is zonder uitbouw van het dashboard .. nu eerst eentje bestellen ...en dan de klus aandurven. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tikra Geplaatst 6 december, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 december, 2013 Update- linker kant wordt weer netjes warm (na het wisselen van de klep) maar de linker kant blijft koud - verder geen foutmeldingen in VCDS. Het lijkt verder dat de koude lucht pas na ca. 20 minuten komt. Maar ik laat Jos de rechter kant klep ook wisselen en dan hopen dat het weer warm kan worden in de auto. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Tikra Geplaatst 12 december, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 december, 2013 Kan iemand de ETKA tekeningen hier bijvoegen zodat wij alle gegevens (stelmotoren nummer plus locatie) in de auto compleet hebben? Bij mij krijgt mijn vrouw nog steeds koude voeten en dat is echt niet leuk, geen foutmeldingen in VCDS! Met de ETKA tekeningen zou ik kunnen zien of het misschien de centrale klep of de rechter klep (V158) is ... voordat ik deze ga bestellen en er niets aan heb .... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Tikra
Guys,
ik heb gehoord dat het mogelijk is om de stelmotoren van de airco (de tikkende kleppen) te kunnen wisselen zonder dat het dashboard hiervoor uitgebouwd moet worden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Link naar reactie
Delen op andere sites
13 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten