Ga naar inhoud
  • 0

Passat 3B moter tikt.


Anita191188

Vraag

Hallo Allemaal,

 

Heb een klein misschien wel groot probleempje.

 

Als ik de auto start begint het onder de motorkap redelijk hard te tikken .

Wanneer de auto warm is word het al wel wat minder.

Als de motor dan even draait is het net een diesel maar weet toch zeker dat het een benzine auto is.

We hebben de auto al grote beurt gegeven waaronder een reinigings-middel door de oude olie en dan een tijd stagenair laten draaien. Vervolgens hebben we er nieuwe olie in gedaan met een fles van dat 5 in 1 tegen tikken.

 

Als ik dan nu de auto start dan tikt hij even dan hoor je even niets en op een gegeven moment gaat hij weer tikken.

 

Wij vermoeden kleppenstoters eerst maar kan het iets anders zijn? Anders had het middeltje toch wel iets beter geholpen?

Ook is hij wel redelijk lui of heeft dat er niets mee te maken?

 

Groetjes Anita

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

bovenaan de motor (aan de kant van de voorruit) en er zitten dacht ik twee imbussen op maar dat weet ik niet meer zeker. Het zou kunnen dat de afdekplaat eraf moet, dat kan ik mij zo niet meer herrinneren.

 

Hier ook een foto van mijn ex 1.8 toen die open lag. Links zie je de ketting zitten en het metalen deel waar je de schroevendraaier op kunt zetten.

 

Ik ben overigens geen expert hierin. Anderen kunnen je denk ik meer vertellen maar dit is wat ik weet van toen ik het probleem met mijn wagen had.

post-11885-1423828968,7976_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dr zit op het luchtfilterhuis een EVAP klep, deze tikt af en toe. De klep is onderdeel van een emissiemaatregel en zuigt benzinedampen af vd tank.

Het geluid vd EVAP klep lijkt behoorlijk goed op een tikkende motor, just saying

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die is van je omschakelbare inlaattraject, die zorgt ervoor dat het luchttraject onder de 3500rpm een andere weg maakt dan boven de 3500rpm om zo altijd 'vermogen' te hebben.

 

Volgens mij kun je het dekseltje aan de kant van de dynamo eraf halen om te zien of de klep er nog aan vast zit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden