Ga naar inhoud
  • 0

Dsg tdi kopen met hoge kmstand?


Ami2004

Vraag

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Hallo,

 

Ik ben Ami 29 jaar uit de amsterdam

 

ik had een vraagje de meeste dsg bakken diesel zitten boven de 240dkm op de teller

 

is dit nog wel verstanding om te kopen?

 

of toch liever een handbak?

Misschien ook goed om te vermelden wat je precies zoekt en wat je budget is.

Mijn ervaring is dat een Passat die de 220 dkm grens gepasseerd is veel onderhoud vergt.

Ik denk aan 2 massa vliegwiel, koppakking, draagarmen, turbo, platen in DSG bak, aircopomp enz.

Dan kan een goedkope auto een dure auto worden.

Ik spreek uit eigen ervaring.

Mocht je een gebruikte Passat kopen en je weet wat de onderhoudhistorie is en de meeste dingen die ik genoemd heb zijn vervangen dan zou je een goede kunnen treffen.

Laten keuren bij een erkende VW dealer zou een optie kunnen zijn.

Heb ik ook gedaan en ging toen nog de boot in omdat de VW dealer waar ik mijn Passat liet keuren waarschijnlijk hele goede banden had met de handelaar waar ik hem kocht.

Dus het advies dat ik kreeg was verre van objectief.

Ik heb mij door een VW specialist laten vertellen dat de Passats tussen 2005 en 2009 slechte bouwjaren zijn met veel problemen.

Dus een Passat of voor 2005 of na 2009 kopen.

Ik heb voor mijn rijschool in 1998 en 2001 verschillende Passats ook nieuw gekocht en daar was ik uitermate tevreden over.

Maar mijn exemplaar uit 2006 heeft mij handen vol geld gekost.

Hij rijdt nu geweldig na al die reparaties en ik geniet er steeds meer van.

Hoop alleen dat ik de garage voorlopig niet hoef op te zoeken.

Er zijn verschillende forumleden die zelf in een garage werken en er heel veel verstand van hebben.

Misschien zou je een van hen tegen vergoeding kunnen vragen om je auto te inspecteren.

Dan heb je in ieder geval een betrouwbaar advies.

 

Succes met je aankoop en we horen graag wat het worden gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een passat van 2005 tot 2009 zijn zeker geen slechte passats. Dit is nu al zeer vaak de revu gepaseerd. Tis sneu dat sommige mensen dit herhaaldelijk

blijven vermelden. Er zijn veel van 05 tot 09 die probleemloos de daagelijkse km maken. Als je 1 zoekt, zoek dan van 2005 en jonger( gaat overigens tot 2007, dan zijn de cr in omloop) waar de onderhoudt van bekend is. Vaak boven de 220 is het meeste wel gebeurd.

Dus nogmaals, het afzeiken is wel erg makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gerd ik had deze reactie van jou al verwacht, ik zat er op te wachten.

Maar misschien zou jij zo beleefd willen zijn om niet meer op mijn postings te reageren dan zal ik het ook niet op de jouwe doen.

Zouden we die afspraak kunnen maken?!

Als een VW dealer en de hoofdmonteur dit zelf zeggen dat tussen 2005 en 2009 de kwaliteit niet je van het was denk ik dat zij het beter weten dan jij.

Verder zijn de 2.0tdi motoren in deze periode van mindere kwaliteit dan de oude 1.9 tdi motoren, of betwist je dat ook?

En ja de magische grens ligt inderdaad bij 220 dkm dan komen de meeste problemen.

Verschillende 2.0 tdi rijders in mijn omgeving hebben deze ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

George, niet lullig bedoeld ofzo, maar ik geef gerd wel gelijk. Zomaar roepen dat de passat's van 05 tot 09 slecht zijn is onzin, ja ze hebben hun mankementen dat klopt. Maar dat jij afgaat op een dealer en hoofdmonteur die zeggen dat je een passat na 2009 moet kopen is erom vragen , tuurlijk probeert de dealer jou de zo jong mogelijke passat aan te smeren. Als je nou 4 jaar geleden dezelfde vraag stelde zou hij ook zeggen je kunt beter de passats van 2005 tot 2008 pakken ipv de 2002 tot 2005. En juist jij zou moeten weten dat advies van de dealer niet altijd te vertrouwen is. Anders had jij geen kat in de zak gekocht met duizende euro's onkosten, waar je nu naar alle tevredenheid in rijd ;) en elke auto is anders ;) de staat hangt ook af van de rijgedrag van de voorgaande eigenaren. Als de staat van de auto bekend is net zoals de onderhoudshistorie en alles blijkt te kloppen, waarom niet? Ja tuurlijk kan het dat de koppeling vervangen moet worden, maar dat mag ook na 240dkm wqnt die onderdelen slijten ook gewoon. Kijk stuurkolom module etc dat zijn gewoon missers van vw. Maar aircopomp etc zijn gewoon 'draaiende' delen en die kunnen gewoon kapot, en dat zie ik ook gewoon onder slijtage en ik vind niet dat je dan moet zeggen dat het slecht is. Je hebt altijd nog de mogelijkheid om een renault te rijden die zijn gelukkig storingsvrij :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden