Ga naar inhoud
  • 0

benzine en temperatuurmeter

Vraag

Geplaatst

hallo mijn benzine en temperatuurmeter werken ineens niet meer ook de verstelling van de klok werkt niet meer

iemand hier ervaring mee ik heb een passat 1.8 20v van 98

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

bedankt voor je reactie maar dat heb ik al geprobeerd heb oo iets gehoord over spanningsstabilisator op achterkant van tellers maar weet niet precies waar die zit

• 0
Geplaatst

Ik zou mezelf ook even voorstellen in het "ik ben en ik rij" topic.

Zal ook zeker gewaardeerd worden

Fototje van de auto erbij is ook altijd leuk ;-).

Verder met je probleem kan ik je zo 1 2 3 niet verder helpen

• 0
Geplaatst

Ik heb dat met mijn Passat wel meegemaakt.

De oorzaak zat in de dop van de tank boven de brandstofpomp, die dop waar de slangen en stroomdraden doorheen gaan.

Dat lijkt op het eerste gezicht misschien vreemd.

In de stekkerdoorvoer de tank in hadden de plus van de brandstofpomp en de geverdraad van de benzinemeter ongewenst contact met elkaar gemaakt.

Hierop is een stukje print aan de achterkant van de kilometerteller huis verbrand.

Op dat zelfde stroompad zit ook de temperatuurmeter aangesloten, vandaar dat die meteen ook niet werkt.

Dit kleine brandplekje is nauwelijks zichtbaar.

In de eerste plaats was deze storing wel uit te lezen door de dealer: sluiting tussen - of +.

De dealer kon hier niets mee en monteerde een nieuwe instrumentenpaneel.

Die was dezelfde dag ook weer defect.

De derde was ook snel defect. Toen werd er verder gezocht en gemeten.

Hierbij kwam de oorzaak te voorschijn

Het vervelende was dat de sluiting niet continu optrad, maar af en toe.

Dat heeft het zoeken flink bemoeilijkt.

Ik had een poosje met een spanningszoeker ( in de LED-uitvoering!! ) en verlengkabels roodgereden.

Eén pootje op de massa en één pootje op de tankgeverdraad.

Bij kortsluiting gaat de led volop branden.

• 0
Geplaatst

Hallo Niveaboy,

Mijn storing heeft later nog een vervolg gehad. Deze deksel is niet zomaar los bij de dealer te bestellen. Dat is ergerlijk, maar ook vreemd.

Ik had toen zo'n deksel op de sloop gekocht. Ongeveer een jaar geleden bleef mijn auto stilstaan op de snelweg. De ANWB stelde vast dat de brandstofpomp defect was. Ik had een nieuwe pomp gekocht en gemonteerd. Vervolgens gebeurde er nog niets. Bij nadere inspectie zat voor de TWEEDE keer het probleem in die deksel. Op dit dekseltje zitten vier elektrische aansluitingen, daaraan zit een vierpolige stekker. Eén pootje, de plus van de brandstofpomp, was zover geöxideerd dat die was afgebroken. Daarom deed de brandstofpomp het niet.

Mijn raad als je zo'n deksel bij de sloop kan kopen: Controleer heel goed dat alle pootjes nog goed zijn en dat er geen oxidatie zit tussen het pootje van de plus van de pomp en het pootje van de benzinegever. Die twee pootjes zitten direct naast elkaar.

Eigenlijk is dit hele verhaal nog wel redelijk verklaarbaar. De deksel boven de tank ligt binnen het spatwaterbereik.

Dat is duidelijk te zien, als je de ronde deksel in de kofferruimte eruit schroeft, dan zie je dat er veel modderrestanten tussen die dop en de carrosserie ligt. Hierdoor komt vocht bij de elektrische aansluiting, die daardoor oxideert met beide storingen als gevolg.

Omdat zo'n deksel ondanks bezoeken bij verschillende dealers niet te koop is heb ik een nieuwe methode gevonden om een vieradrige draad de tank in te krijgen.

Tot vandaag werkt deze methode goed.

Omdat mijn eerste reparatierekening onredelijk hoog was had ik latere instrumentenpanelen bij de sloop gekocht. Op het internet had ik naar een bedrijf gezocht die deze voor mij kon inleren aan de auto en de sleutels inclsief oude kilometerstand overnemen.

Ik had gezocht naar de termen IMMOBILIZER + kilometertellercorretie + Volkswagen

Ik was naar zo'n bedrijf toegereden met een reeds losgeschroefd instrumentenpaneel. (paneel los er in)

Voor de deur had ik hem eruit gehaald en mijn nieuwe paneel aangestekkerd.

Het inleren was ongeveer tien minuten werk.

Het tarief was stukken lager dan dat van de dealer.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden