Ga naar inhoud
  • 0

Abgas Werkstatt!


GhostWolf

Vraag

Ik heb bij mijn auto (Passat 3c, 2006) nu 2 keer de melding abgas werkstatt gehad, allebij de keren nadat ik in de bergen een lang stuk op de motor remmend naar beneden was gereden. (in de versnelling, geen gas geven en bijremmend)

 

Ik heb de fout opgezocht met vcds, en daar kwam dit uit:

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl

Part No SW: 03G 906 021 DP HW: 028 101 208 5

Component: R4 1,9L EDC G000SG 7870

Revision: --H01--- Serial number: VWZCZ000000000

Coding: 0000071

Shop #: WSC 00900 211 85289

VCID: 70E5A1641863

 

1 Fault Found:

001025 - EGR System: Insufficient Flow

P0401 - 000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01110000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 8

Mileage: 184509 km

Time Indication: 0

Date: 2013.09.03

Time: 11:52:18

 

Freeze Frame:

RPM: 1827 /min

Speed: 83.0 km/h

Load: 28.2 %

Duty Cycle: 14.6 %

Duty Cycle: 100.2 %

Mass Air / Rev.: 250.0 mg/str

Mass Air / Rev.: 560.0 mg/str

 

Readiness: 1 1 0 0 0

 

de eerste keer gewoon de fout weggehaald, maar de volgende dag kwam hij weer terug. Ik heb hem nu weer weggehaald, en daarna niks meer gezien.

 

Weet iemand waar dit aan kan liggen, en of dit te verhelpen is door gewoon de egr klep dicht te laten schrijven?

 

B.v.d Dick

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ondertussen gewoon doorgereden en verder weinig raars gemerkt.

wel is de melding hierna (tijdens normaal rijden) weer terug gekomen, nu maar even laten staan.

Ik heb vandaag even onder de motorkap gekeken, en op mijn klep is dit slangetje maar een kort stukje, lijkt net een afloopslangetje nu, die hoort toch net als op de foto door te lopen?

 

2db12f9.jpg

 

mvg Dick

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ondertussen gewoon doorgereden en verder weinig raars gemerkt.

wel is de melding hierna (tijdens normaal rijden) weer terug gekomen, nu maar even laten staan.

Ik heb vandaag even onder de motorkap gekeken, en op mijn klep is dit slangetje maar een kort stukje, lijkt net een afloopslangetje nu, die hoort toch net als op de foto door te lopen?

 

2db12f9.jpg

 

mvg Dick

 

Het slangetje is het vacuumslangetje van de onderdrukdoos die de EGR klep bedient, de slang moet op het 7 kleppenblok uitkomen, die zit bij de 2.0 Tdi naast de accu tegen het schutbord. Weet niet of dit bij de 1.9 Tdi hetzelfde is.

Daarnaast lijkt het of er een probleem is met je Egr klep.

Je kunt hem uitbouwen en controleren/ schoonmaken of hem softwarematig dichtlaten zetten bij bijv JD tuning of i.c.m. met een chiptuning :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De slang was doormidden, hierdoor word de klep dus niet meer aangestuurt, daar zal de storing van gekomen zijn.

Het slangetje loopt idd naar een blok met meerdere aansluitingen tegen het schutbord.

Bij de VW dealer nagevraagt, deze zei dat hij niet los verkrijgbaar was (?)

Nu een ander stuk vacuumslang gehaald, en dit erop gezet, morgen eens kijken of het zo opgelost is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De slang was doormidden, hierdoor word de klep dus niet meer aangestuurt, daar zal de storing van gekomen zijn.

Het slangetje loopt idd naar een blok met meerdere aansluitingen tegen het schutbord.

Bij de VW dealer nagevraagt, deze zei dat hij niet los verkrijgbaar was (?)

Nu een ander stuk vacuumslang gehaald, en dit erop gezet, morgen eens kijken of het zo opgelost is.

 

Ok, heb je i.i.g. een duidelijke oorzaak! Slangetje niet los verkrijgbaar is toch te gek voor....

Met ander slangetje moet het wel zijn opgelost!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden