Op de terugweg van vakantie merkte ik dat ik af en toe moeite had om met de caravan erachter een heuvel op te komen. Tevens een ratelend geluid ontdekt m.n. hoorbaar bij stationair draaien en de DSG7 wilde een aantal keer met ingeschakelde CC heuvel op niet vanzelf terugschakelen. Daags na terugkomst kon ik niet eens meer een afstand Leiden - Amsterdam afleggen omdat het koelvloeistofniveau van max tot leeg terugliep.
De diagnose:
- Allereerst moest de dealer de waterpomp vervangen voordat verdere diagnose van de problemen kon worden uitgevoerd, met coulanceregeling waren de eerste € 115 al op de rekening gezet. De pomp was defect en de oorzaak van het verlies van de koelvloeistof.
Zojuist de diagnose van de rest van de problemen gekregen:
- V-bak: nieuwe software geladen
- Rammel: luchtfilterkast vervangen; deze stond te klapperen (?)
- De turbo hebben ze handmatig rondgedraaid en deze ging heel stroef en zou vermogensverlies opleveren. Deze zou vervangen moeten worden.
Kosten voor lufikast en softwareupdate komen op € 150
Nu hebben ze mij een coulance-aanbod gedaan voor het vervangen van de turbo:
- 100 % op materiaalkosten voor VW / dealer
- 30 % op werkplaatstarief voor VW / dealer, 70 % voor mij.
Vraag
®win
Op de terugweg van vakantie merkte ik dat ik af en toe moeite had om met de caravan erachter een heuvel op te komen. Tevens een ratelend geluid ontdekt m.n. hoorbaar bij stationair draaien en de DSG7 wilde een aantal keer met ingeschakelde CC heuvel op niet vanzelf terugschakelen. Daags na terugkomst kon ik niet eens meer een afstand Leiden - Amsterdam afleggen omdat het koelvloeistofniveau van max tot leeg terugliep.
De diagnose:
- Allereerst moest de dealer de waterpomp vervangen voordat verdere diagnose van de problemen kon worden uitgevoerd, met coulanceregeling waren de eerste € 115 al op de rekening gezet. De pomp was defect en de oorzaak van het verlies van de koelvloeistof.
Zojuist de diagnose van de rest van de problemen gekregen:
- V-bak: nieuwe software geladen
- Rammel: luchtfilterkast vervangen; deze stond te klapperen (?)
- De turbo hebben ze handmatig rondgedraaid en deze ging heel stroef en zou vermogensverlies opleveren. Deze zou vervangen moeten worden.
Kosten voor lufikast en softwareupdate komen op € 150
Nu hebben ze mij een coulance-aanbod gedaan voor het vervangen van de turbo:
- 100 % op materiaalkosten voor VW / dealer
- 30 % op werkplaatstarief voor VW / dealer, 70 % voor mij.
Kosten voor mij € 350.
Is dit redelijk?
Link naar reactie
Delen op andere sites
16 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten