Schippersss Geplaatst 25 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2013 Volkswagen werkt aan een opvolger van de huidige Passat en omdat de zomer hier blijkbaar niet warm genoeg is, testen de Duitsers de auto in het immer zonovergoten Death Valley. Het is niet de eerste keer dat we de nieuwe Volkswagen Passat Variant voorbij zien komen. De vorige keer was in maart, toen onze spionagefotograaf een zogenaamde 'mule' kiekte, waarbij de nieuwe techniek wordt getest onder een licht aangepaste koets van het huidige model. Deze keer zien we de Variant aan het werk in het Amerikaanse Death Valley, een van de heetste plekken op aarde en een favoriet testoord van autofabrikanten. Volkswagen heeft de Passat niet alleen een interessant ogend aanhangertje aangemeten maar ook een compleet nieuwe snuit. De rest van de koets is nog steeds goed herkenbaar als de huidige maar blijkbaar zijn de Duitsers hier toch al bezig om te kijken of de luchtinlaten in de grille op de juiste plaats zitten om voor voldoende adem voor de motor te zorgen. Anders kun je tenslotte net zo goed met de neus van de huidige Passat rondrijden. De boel is dusdanig goed ingepakt dat we verder weinig aan de weet komen over de nieuwe voorgevel van de Passat. Spatbordverbreders tonen, net als de vorige keer, dat onderhuids wel degelijk de nieuwe MQB-techniek schuilt. Het ligt zodoende voor de hand dat de nieuwe Passat in ieder geval in de breedte wat millimeters groeit en ook de binnenruimte zal toenemen. Voorlopig doen we het nog even met deze spionagebeelden, de ongecamoufleerde productieversie laat nog naar verwachting pas zien over een jaar op de beurs van Parijs. Begin 2015 komt-ie dan op de markt - de sedan en de Variant gelijktijdig. Behalve een kleine 100 kg lichter lichter en een slagje groter krijgt de nieuwe Passat ook de nieuwste TSI- en TDI-motoren aangemeten, waaronder een biturbo-diesel van zo'n 230 pk en 600 Nm, waarvan ook een nog sterkere GTD-versie komt. Voor 2016 staat er een plug-in hybride op de planning. Bron:Autoweek 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Schippersss Geplaatst 25 augustus, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2013 600nm das betere werk! 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 25 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2013 Het moet zijn 230pk en 500nm koppel, diezelfde motor krijgt de Golf RD namelijk ook. (Of de site waar ik het eerder las had het fout en moest het misschien toch 600nm koppel zijn, liever 600nm koppel toch ) Ook nog een sterkere GTD versie? Komt dan eindelijk er een 3.0tdi in de Passat? Of misschien gewoon die 2.0 bi-tdi met een electro motor (hybride). Het valt op het eerste gezicht niet zo snel op, maar let is goed op die achterlichten, dat is een mix van Passat b7 en Golf 7 achterlichten. Verder zullen de koplampen ook net als die van de Golf 7 ongeveer komen uit te zien. En over het interieur... ik weet het niet. Hopelijk niet hetzelfde als die van een Golf 7. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 25 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2013 Het valt op het eerste gezicht niet zo snel op, maar let is goed op die achterlichten, dat is een mix van Passat b7 en Golf 7 achterlichten. Ik zie gewoon B7 achterlichten. Wel zie ik een heel groot tankklepje. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Marleyke93 Geplaatst 25 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2013 ik ben eens benieuwd! 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3errors Geplaatst 25 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2013 Jezus, heb ik het geld eindelijk bij elkaar voor een Golf VII R, komen die Arschlöcher aus Wolfsburg met een bi-turbo Passat... 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 25 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2013 Jezus, heb ik het geld eindelijk bij elkaar voor een Golf VII R, komen die Arschlöcher aus Wolfsburg met een bi-turbo Passat... Geen zorgen, die Golf 7 R zal wel ongeveer hetzelfde gaan kosten. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 25 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2013 Jezus, heb ik het geld eindelijk bij elkaar voor een Golf VII R, komen die Arschlöcher aus Wolfsburg met een bi-turbo Passat... je kan nog tot 2015 verder sparen lol 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Arnout Mobiel Geplaatst 25 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2013 De huidige verkopen zakken aardig in dus laat maar komen! 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
remkow Geplaatst 28 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 28 augustus, 2013 En dan maar hopen dat die BiTurbo er ook echt komt (in NL), bij de B7 was er ook al sprake van maar nooit gekomen. Vraag is, zeker in NL, wie zo'n ding gaat bestellen want iedereen wil tegenwoordig een muesli-diesel ivm de bijtelling. 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 28 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 28 augustus, 2013 En dan maar hopen dat die BiTurbo er ook echt komt (in NL), bij de B7 was er ook al sprake van maar nooit gekomen. Vraag is, zeker in NL, wie zo'n ding gaat bestellen want iedereen wil tegenwoordig een muesli-diesel ivm de bijtelling. Ik weet vrijwel zeker dat die zal komen, Opel heeft namelijk een Insignia Bi-turbo en de Passat is een (hele sterke) concurrent daarvan. Ik denk dat het aantal ongeveer even veel als een B7 2.0 TDI met 170pk (op dit moment) zal zijn, dus best wel weinig... 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
edgarrobert Geplaatst 29 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus, 2013 Is dit de nieuwe trend op 't gebied van verlagen? Moet ik de mijne toch gauw aanpassen... 0 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.