Ga naar inhoud
  • 0

Passat CC Tuning


EdwinTel

Vraag

Hoi,

 

Ik heb een Passat cc uit 2011, het is een 1.8 met een dsg bak en gezien deze maar 160 PK heeft wil ik deze laten Tunen, wat zijn de voor's en tegen's om dit te laten doen en wellicht heeft iemand dat hier al gedaan .. wat zijn de ervaringen, bij wie moet ik dit laten uitvoeren, Prijzen liggen nogal ver uit elkaar wat ik heb gezien..

 

Iemand een idee???

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als eerste wil ik je welkom heten op het forum. Je kan je in de Ik ben.....En ik rij..... topic je passat en je eigen voorstellen.

Dat wordt hier enorm gewaardeerd. Helemaal als je er wat foto's bij doet.

 

Om je vraag te beantwoorden kan ik zeggen dat er hier heel wat topics over geschreven zijn. Als je gaat chippen, doe het bij een gerenommeerd bedrijf,

Ik noem ze in willekeurig volgorde, JD Engineering, JB Auto service, van Vucht Tuning. Er zijn er meerdere maar bij deze mannen weet je zeker dat het goed is.

Wellicht zullen ze wat prijziger zijn dan een standaard tjoen bedrijf, maar je hebt kwaliteit en de zekerheid dat je blok niet in de soep draait.

 

En hier op het forum zijn de meeste passats (bijna allemaal 8-) gechipt bij een van de bovengenoemde bedrijven.

 

Ik zal zeggen gebruik de zoekfunctie na het voorstellen en je krijgt alle info die je zoekt.

Ik zeg DOEN, het chippen. :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

:welcome: op het Passat forum.

 

Met een standaard chip kan je al op zo'n 210pk zitten. Laat het in ieder geval doen door een VAG tuner (Barry noemde er al een paar op), die zijn wel wat duurder, maar dan weet je in ieder geval dat het geen pruts werk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welkom op het forum.

Ik heb ook een CC 1.8 TSI met DSG-7 en ik heb totaal niet de behoefte om te chippen. Het vermogen is naar mijn idee ruim voldoende om lekker mee te komen als ik dat zou willen maar ik ben meestal als laatste weg bij groen.

Hou je er wel rekening mee dat de droge DSG 7 "officieel" maar tot 250Nm kan, een natte DSG-6 kan tot 400 Nm.

Wel heb ik begrepen dat als er goed gechipt wordt, het vermogen er weliswaar krachtiger maar toch geleidelijker inkomt waardoor de totale belasting van de DSG bij een gechipte auto beter uit kan vallen dan een ongechipte die flink op zijn staart wordt getrapt.

(disclaimer: allemaal van horen zeggen, ben zelf geen ervaringsdeskundige)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mijn 1.8 tsi - 7dsg is ook gechipt en had inderdaad een geleider verloop. Na 9 maanden kreeg ik problemen met de ecu, na 2 maanden is er uiteindelijk een nieuwe ecu ingekomen met de gechipt software. verloop is in de eerste 3 versnellingen niet meer zo geleidelijk. oorzaak weet niemand. garage wijst naar de tuner. tuner geeft aan dat software gelijk is. Dus na alle positieve berichten...

 

Zo als de wagen was, dat is echt super. Maar op dit moment zo ik het niet nog eens doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden