Ga naar inhoud
  • 0

elektrische achterklep


ids30postma

Vraag

Beste forumleden,

 

Ik ben bezig geweest met mijn elektrische inklapbare spiegels, en ik heb toen een keer een sluiting veroorzaakt en een lege accu, nu is het geval dat ik mijn elektrische achterklep niet meer met de afstand bediening dicht kan doen, wat eerst wel kon, heeft iemand een idee waar dat staat geprogrammeerd in het VCDS, of iemand een logje kan opsturen hoe het gecodeerd staat.

 

gr ids

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vorige week 2 motortjes bij Dreke gehaald en een slot/ sluitplaat op Ebay gevonden.

Alle stekkertjes etc bij Albert (autohaas) besteld, Albert dacht weer goed mee en bestelde ook wat ik was vergeten, goede service wederom.

Leuk werk om de kabelboompjes te maken. Had alle pinnen aangesloten op de motoren maar pin 1 op beide motoren worst niet gebruikt, dacht dus dat ik te weinig draadjes had, schema niet goed gelezen :(

Heb alleen 2 x een 2,5 mm2 draad getrokken vanaf zekering 24 en 25 vanaf de rechter zekeringkast, draad vanaf de boordmodule heb ik achterwege gelaten, is alleen voor verlichting schakelaar wanneer het voertuiglicht brandt. Tip van Dreke om gewoon 2 draden vanaf de kofferbakverlichting te trekken. Heb totaal 3 draden door de rechter doorvoer tule van de achterklep moeten trekken, vind dit nog het meest lastige van de hele Mod.

Heb ook alleen de achterste zijpanelen en de bekleding van de D-stijlen verwijderd, je hebt dan voldoende ruimte om de hemel iets te laten zakken en de motoren te monteren.

Na het aansluiten werkte alles perfect behalve de afstandsbediening en de schakelaar van de bestuurders portier.

Mailtje naar Dreke en ik kreeg de goede code voor de comfortmodule.

 

Oude code:Codering: 1891020851030E763804941570084F0B603C80

 

Nieuwe code: Codering: 18912A0851030E763804941570084F0B603C80

 

Na het manueel hercoderen werkte alles perfect, Andre bedankt!

 

Moet zeggen, lijkt misschien een luxe mod maar is toch wel erg handig!

 

Zeker een aanrader!

 

Ps. Ik monteer geen Kufatec module, zie daar het echte nut niet van in en het schijnt je centrale vergrendeling te kunnen storen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gelukt, ik heb even gekeken wat voor module inzat, en het was inderdaad een kufatec module, die heb ik los gekoppeld, en naar paar minuten weer aan vast gekoppeld, en nu gaat de klep weer automatisch dicht...he ...gelukkig....ik weer blij.. :lol::lol::lol:

Wat bedoel je met loskoppelen, spanning eraf?

De mijne werkt ook niet meer, maar heb nog niet de motivatie kunnen vinden om kofferbak bekleding los te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden