Ga naar inhoud

  • 0

Problemen zijn bijna verholpen (onderwerptitel aangepast)


Speedyace

Vraag

Onderwerptitel aangepast

 

Ik denk dat het mij niet gegund is op auto gebied.

Zijn wij mooi op vakantie in zuid-frankrijk, geeft ook deze nieuwe passat van mij de geest.

Vrijdag zouden wij naar huis gaan, is het niet dat de auto 8km van de camping stopt op de terugreis. Pffff

Auto oplaten halen en vandaag langs de dealer gegaan waar hij staat.

De heren hebben hem aan de kast gehangen en hebben het erover dat de brandstof pomp bij de motor stuk is. Dit schijnt de hogedrukpomp te zijn van het commonrail systeem. Wij hebben nu een golfslagbad auto gekregen. Een mooie citroen c5 break. De passat wordt naar huis gebracht.

 

Dit is het logje wat ik heb gemaakt langs de weg in Frankrijk, toen ook deze passat het begafffff.

 

Address 01: Engine (CBA) Labels: 03L-906-022-CBA.clb

Part No SW: 03L 906 022 QC HW: 03L 907 309

Component: R4 2,0L EDC G000SG 3732

Revision: 13H01--- Serial number: VWZCZ000000000

Coding: 0000072

Shop #: WSC 83968 425 682600

VCID: 76E7E2EB7A07

 

6 Faults Found:

000135 - Fuel Rail/System Pressure: Too Low

P0087 - 000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 2

Mileage: 150361 km

Time Indication: 0

Date: 2112.14.25

Time: 15:14:08

 

Freeze Frame:

RPM: 1150 /min

Inj. Quantity: 17.3 mg/str

(no units): 15.0

Pressure: 616.0 bar

Pressure: 304.0 bar

Temperature: 54.0°C

Tank Cont.: 68.0 l

 

004197 - Fuel Pressure Regulation: Regulation Discrepancy

P1065 - 000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 4

Mileage: 150361 km

Time Indication: 0

Date: 2112.14.25

Time: 15:14:14

 

Freeze Frame:

RPM: 1863 /min

Speed: 29.0 km/h

Lambda: 61.5 %

Pressure: 1064.0 bar

Pressure: 1088.0 bar

Pressure: 1504.0 bar

Temperature: 54.0°C

 

004197 - Fuel Pressure Regulation: Regulation Discrepancy

P1065 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 2

Mileage: 150361 km

Time Indication: 0

Date: 2112.14.25

Time: 15:14:26

 

Freeze Frame:

RPM: 2921 /min

Speed: 46.0 km/h

Lambda: 23.7 %

Pressure: 832.0 bar

Pressure: 792.0 bar

Pressure: 624.0 bar

Temperature: 54.0°C

 

000136 - Fuel Rail/System Pressure: Too High

P0088 - 000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 2

Mileage: 150362 km

Time Indication: 0

Date: 2112.14.25

Time: 15:14:51

 

Freeze Frame:

RPM: 2415 /min

Inj. Quantity: 0.0 mg/str

(no units): 4.0

Pressure: 600.0 bar

Pressure: 1456.0 bar

Temperature: 54.0°C

Tank Cont.: 68.0 l

 

000135 - Fuel Rail/System Pressure: Too Low

P0087 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 150362 km

Time Indication: 0

Date: 2112.14.25

Time: 15:15:13

 

Freeze Frame:

RPM: 1656 /min

Inj. Quantity: 22.0 mg/str

(no units): 5.0

Pressure: 1008.0 bar

Pressure: 832.0 bar

Temperature: 54.9°C

Tank Cont.: 68.0 l

 

000135 - Fuel Rail/System Pressure: Too Low

P0087 - 000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 150362 km

Time Indication: 0

Date: 2112.14.25

Time: 15:15:25

 

Freeze Frame:

RPM: 966 /min

Inj. Quantity: 4.4 mg/str

(no units): 4.0

Pressure: 264.0 bar

Pressure: 104.0 bar

Temperature: 56.7°C

Tank Cont.: 68.0 l

 

Readiness: 0 0 0 0 0

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-109-C4.lbl

Part No SW: 3C0 614 109 S HW: 3C0 614 109 S

Component: J104 C4 440 V1 0013

Revision: --025--- Serial number: 00000795122793

Coding: 0000274

Shop #: WSC 05311 000 00000

VCID: 2E570A8BC2D7

 

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC Labels: 3C0-907-044.lbl

Part No SW: 3C0 907 044 DM HW: 3C0 907 044 DM

Component: ClimatronicPQ46 133 0909

Revision: 00133024 Serial number: 00000000000000

Shop #: WSC 00000 000 00000

VCID: 6FE9D78F055D

 

2 Faults Found:

01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158)

000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 2

Reset counter: 17

Mileage: 150318 km

Time Indication: 0

Date: 2112.14.25

Time: 10:00:00

 

01810 - Actuating Motor for Temperature Flap; Right (V159)

000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 17

Mileage: 150348 km

Time Indication: 0

Date: 2112.14.25

Time: 14:37:58

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 98
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Morgen gaat de auto wederom naar de dealer, maar dit keer voor een nieuw deurtje ivm roest bij de felsnaad aan de binnenkant van de bestuuders deur.

Ook dit is een coulance regeling en op de vraag of dit niet samen kon met de reparatie! Nee dit kon niet, want de auto moet naar de spuiter en die kon niet eerder…pfff

 

Mag ik er pas vrijdag weer rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je "nieuwe" wagen lijkt meer bij DE garage te staan dan in JE eigen garage.

Zo krijg je de kans niet eens om hem in te rijden binnen de garantieperiode.

 

Zonder gekheid: Het moet maar eens afgelopen zijn met garagebezoeken en dat je alleen maar zelf volop aan het modden bent.

 

Wanneer komt die Oo__oO er nu in? Anderzijds, doe maar niet. Dat maakt de mijne exclusiever. :mrgreen:

Heb er hier in de buurt nog nooit eentje gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wacht maar jonghuh wacht maar :)

 

Je "nieuwe" wagen lijkt meer bij DE garage te staan dan in JE eigen garage.

Zo krijg je de kans niet eens om hem in te rijden binnen de garantieperiode.

 

Zonder gekheid: Het moet maar eens afgelopen zijn met garagebezoeken en dat je alleen maar zelf volop aan het modden bent.

 

Wanneer komt die Oo__oO er nu in? Anderzijds, doe maar niet. Dat maakt de mijne exclusiever. :mrgreen:

Heb er hier in de buurt nog nooit eentje gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Auto opgehaald en het ziet er weer goed uit.

 

En nu alleen nog maar terug voor normaal onderhoud he... we zijn onderhand die pech van jou wel zat :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om hier maar even een kick te geven,

Gisteravond m'n Passat ook bij de dealer laten afzetten. Juist hetzelfde probleem als jij had Johan ook de hogedrukpomp van de CR, km's nagenoeg hetzelfde 152.xxx.

Morgenvroeg meteen om 8u naar de dealer en hopen dat het ook een gevalletje garantie word. :(

Nog tips oid wat ik moet weten voor evt meer kans te maken op garantie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb ooit wel 'n keer V power diesel getankt (één of twee keer) en ook wel 'ns V power benzine in de motor, bij de auto merkte ik compleet géén verschil. Bij de motor stond ik sneller terug aan de pomp dan anders.

 

Heb toen maar besloten dat ik de uitgespaarde euro's die ik overhield met "gewone" brandstof te tanken, beter kan gebruiken om m'n eigen dorst te lessen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alle VW's die sinds 2008 met common rail diesel zijn uitgerust hebben deze pomp ( Bosch CP 4 ) ook Audi, Skoda en seat hebben deze pomp en ervaren de zelfde problemen.

De pomp is zeer gevoelig voor verkeerde brandstof en of water wat ook wel eens kan voorkomen door condens vorming in de tank.

Doordat dit type pomp op de snelheid van het volledige toerental draait en niet op de helft zoals zijn voorganger(pd) slijt deze ook sneller.

Deze Bosch CP4 pomp, geeft de geest ergens tussen de 150.000km en 200.000km ik heb ook al gevallen gelezen die eerder voorkwamen (mijn pomp was stuk bij 161.000km) Als je meer uitzoekt over deze pomp, dan kom je berichten tegen vanaf 2005 dat Ford en BMW hier al dezelfde problemen mee hadden en dat dit ligt aan de coating binnenin de behuizing. De coating lost op en dan loopt ie vast en krijg je aluminium slijpsel en tada je hebt een kostenpost van ongeveer 7.000 euro, en dat terwijl de pomp tussen de 770 euro en de 1300 euro kost mag je toch wel wat kwaliteit verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden