Ga naar inhoud

  • 0

Problemen zijn bijna verholpen (onderwerptitel aangepast)


Speedyace

Vraag

Onderwerptitel aangepast

 

Ik denk dat het mij niet gegund is op auto gebied.

Zijn wij mooi op vakantie in zuid-frankrijk, geeft ook deze nieuwe passat van mij de geest.

Vrijdag zouden wij naar huis gaan, is het niet dat de auto 8km van de camping stopt op de terugreis. Pffff

Auto oplaten halen en vandaag langs de dealer gegaan waar hij staat.

De heren hebben hem aan de kast gehangen en hebben het erover dat de brandstof pomp bij de motor stuk is. Dit schijnt de hogedrukpomp te zijn van het commonrail systeem. Wij hebben nu een golfslagbad auto gekregen. Een mooie citroen c5 break. De passat wordt naar huis gebracht.

 

Dit is het logje wat ik heb gemaakt langs de weg in Frankrijk, toen ook deze passat het begafffff.

 

Address 01: Engine (CBA) Labels: 03L-906-022-CBA.clb

Part No SW: 03L 906 022 QC HW: 03L 907 309

Component: R4 2,0L EDC G000SG 3732

Revision: 13H01--- Serial number: VWZCZ000000000

Coding: 0000072

Shop #: WSC 83968 425 682600

VCID: 76E7E2EB7A07

 

6 Faults Found:

000135 - Fuel Rail/System Pressure: Too Low

P0087 - 000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 2

Mileage: 150361 km

Time Indication: 0

Date: 2112.14.25

Time: 15:14:08

 

Freeze Frame:

RPM: 1150 /min

Inj. Quantity: 17.3 mg/str

(no units): 15.0

Pressure: 616.0 bar

Pressure: 304.0 bar

Temperature: 54.0°C

Tank Cont.: 68.0 l

 

004197 - Fuel Pressure Regulation: Regulation Discrepancy

P1065 - 000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 4

Mileage: 150361 km

Time Indication: 0

Date: 2112.14.25

Time: 15:14:14

 

Freeze Frame:

RPM: 1863 /min

Speed: 29.0 km/h

Lambda: 61.5 %

Pressure: 1064.0 bar

Pressure: 1088.0 bar

Pressure: 1504.0 bar

Temperature: 54.0°C

 

004197 - Fuel Pressure Regulation: Regulation Discrepancy

P1065 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 2

Mileage: 150361 km

Time Indication: 0

Date: 2112.14.25

Time: 15:14:26

 

Freeze Frame:

RPM: 2921 /min

Speed: 46.0 km/h

Lambda: 23.7 %

Pressure: 832.0 bar

Pressure: 792.0 bar

Pressure: 624.0 bar

Temperature: 54.0°C

 

000136 - Fuel Rail/System Pressure: Too High

P0088 - 000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 2

Mileage: 150362 km

Time Indication: 0

Date: 2112.14.25

Time: 15:14:51

 

Freeze Frame:

RPM: 2415 /min

Inj. Quantity: 0.0 mg/str

(no units): 4.0

Pressure: 600.0 bar

Pressure: 1456.0 bar

Temperature: 54.0°C

Tank Cont.: 68.0 l

 

000135 - Fuel Rail/System Pressure: Too Low

P0087 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 150362 km

Time Indication: 0

Date: 2112.14.25

Time: 15:15:13

 

Freeze Frame:

RPM: 1656 /min

Inj. Quantity: 22.0 mg/str

(no units): 5.0

Pressure: 1008.0 bar

Pressure: 832.0 bar

Temperature: 54.9°C

Tank Cont.: 68.0 l

 

000135 - Fuel Rail/System Pressure: Too Low

P0087 - 000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 150362 km

Time Indication: 0

Date: 2112.14.25

Time: 15:15:25

 

Freeze Frame:

RPM: 966 /min

Inj. Quantity: 4.4 mg/str

(no units): 4.0

Pressure: 264.0 bar

Pressure: 104.0 bar

Temperature: 56.7°C

Tank Cont.: 68.0 l

 

Readiness: 0 0 0 0 0

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-109-C4.lbl

Part No SW: 3C0 614 109 S HW: 3C0 614 109 S

Component: J104 C4 440 V1 0013

Revision: --025--- Serial number: 00000795122793

Coding: 0000274

Shop #: WSC 05311 000 00000

VCID: 2E570A8BC2D7

 

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC Labels: 3C0-907-044.lbl

Part No SW: 3C0 907 044 DM HW: 3C0 907 044 DM

Component: ClimatronicPQ46 133 0909

Revision: 00133024 Serial number: 00000000000000

Shop #: WSC 00000 000 00000

VCID: 6FE9D78F055D

 

2 Faults Found:

01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158)

000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 2

Reset counter: 17

Mileage: 150318 km

Time Indication: 0

Date: 2112.14.25

Time: 10:00:00

 

01810 - Actuating Motor for Temperature Flap; Right (V159)

000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 17

Mileage: 150348 km

Time Indication: 0

Date: 2112.14.25

Time: 14:37:58

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 98
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
Moet of mag ik daaruit concluderen dat mijn 2006 BMP op dat vlak wat meer "safe" zit?

 

De Tandempomp bij jouw BMP levert " slechts" 10 bar voordruk, de druk in de pompverstuivers is meer dan 2000 bar.

Bij de commonrail bouwen de verstuivers geen druk op maar alleen de pomp voor de gezamenlijke leiding, de naam zegt het al , common rail, deze druk zal denk ik ook boven de 2000 bar uitkomen. Geeft daarom ook een heel ander belastings en slijtage patroon.

 

@ Johan; wel een aardig stukje over de zwavelvrije diesel bij die Skoda! Hou het zelf daarom maar bij Tango diesel. Heb in Polen wel een paar keer V power getankt omdat het daar goedkoper is dan hier gewone diesel maar heb geen verschil kunnen merken in verbruik en power. Dat het de smering beinvloedt in negatieve zin is hier wel aardig omschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, gaan niet van elke motor stuk, maar het komt wel voor, wat de reden is, is (nog) niet te zeggen. Het is net een beetje als, waarom kan de ene 300dkm met een turbo terwijl de andere al met 120dkm een nieuwe nodig heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alle diesel moet tegenwoordig aan de EN 590 norm voldoen (EU), zowel de premium als non-premium en dus een zeer laag zwavelgehalte. Dan kan je volgens mij altijd nog beter de premium tanken, aangezien daar minder bio-rommel in zit en een hoger Cetaan getal heeft.

 

Het bijmengen van Bio-diesel zal ook alleen maar toenemen de komende jaren... Kortom de brandstof kwaliteit zal alleen maar verder achteruit gaan door alle emissie eisen en hiermee ook vaak de levensduur van motor onderdelen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Johan... Even off topic. Maar is het een idee om je onderwerp te wijzigen? Ik schrik elke keer als ik het zie en denk dan: neee, niet weer de 3C van Johan stuk... Hoop dat je auto na alle ellende met de vorige 3C heeeeel lang heel blijft.

 

Succes....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb krak hetzelfde nu met mijn Passat als Speedyace gehad heeft.

Pompen kapot (tank en motor), ijzervijsels in het bandstofcircuit en verstuivers kapot.

Heb eergisteren de offerte gekregen van 7000euro...

 

Een Passat van 5j en 170000 km

We hebben een dossier opgemaakt voor vw Belgium dat we niet akkoord gaan.

Maandag of dinsdag krijgen we nieuws...

Ze zullen ook de diesel controleren. De auto heeft altijd bij Total getankt.

 

Als ze hun been stijf houden laat ik een expertise komen om dit te onderzoeken, dan gaan we er een zaak van maken.

 

Wordt vervolgd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net ook nog maar even de motorsteun aan de bak kant vervangen.

Dat ding was echt zo slap als een dweil na 180.000km.

 

En vanmiddag op de brug even het asje van de oliepomp bekijken en vervangen.

Mocht hier te veel schade aanzitten gaat de module eruit en vervang ik deze door een modificatie set.

 

Verstuurd van mijn GT-I9300

post-1965-1423829913,7276_thumb.jpg

post-1965-1423829913,8057_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat het geluid nagenoeg weg is, het was idd iets hoorbaar, niet verneembaar voor iemand die het niet weet, maar je kan je er wel aan gaan ergeren.

 

Wat is het artikelnummer van het asje en de borgveer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden