Ga naar inhoud

  • 0

Problemen zijn bijna verholpen (onderwerptitel aangepast)


Speedyace

Vraag

Onderwerptitel aangepast

 

Ik denk dat het mij niet gegund is op auto gebied.

Zijn wij mooi op vakantie in zuid-frankrijk, geeft ook deze nieuwe passat van mij de geest.

Vrijdag zouden wij naar huis gaan, is het niet dat de auto 8km van de camping stopt op de terugreis. Pffff

Auto oplaten halen en vandaag langs de dealer gegaan waar hij staat.

De heren hebben hem aan de kast gehangen en hebben het erover dat de brandstof pomp bij de motor stuk is. Dit schijnt de hogedrukpomp te zijn van het commonrail systeem. Wij hebben nu een golfslagbad auto gekregen. Een mooie citroen c5 break. De passat wordt naar huis gebracht.

 

Dit is het logje wat ik heb gemaakt langs de weg in Frankrijk, toen ook deze passat het begafffff.

 

Address 01: Engine (CBA) Labels: 03L-906-022-CBA.clb

Part No SW: 03L 906 022 QC HW: 03L 907 309

Component: R4 2,0L EDC G000SG 3732

Revision: 13H01--- Serial number: VWZCZ000000000

Coding: 0000072

Shop #: WSC 83968 425 682600

VCID: 76E7E2EB7A07

 

6 Faults Found:

000135 - Fuel Rail/System Pressure: Too Low

P0087 - 000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 2

Mileage: 150361 km

Time Indication: 0

Date: 2112.14.25

Time: 15:14:08

 

Freeze Frame:

RPM: 1150 /min

Inj. Quantity: 17.3 mg/str

(no units): 15.0

Pressure: 616.0 bar

Pressure: 304.0 bar

Temperature: 54.0°C

Tank Cont.: 68.0 l

 

004197 - Fuel Pressure Regulation: Regulation Discrepancy

P1065 - 000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 4

Mileage: 150361 km

Time Indication: 0

Date: 2112.14.25

Time: 15:14:14

 

Freeze Frame:

RPM: 1863 /min

Speed: 29.0 km/h

Lambda: 61.5 %

Pressure: 1064.0 bar

Pressure: 1088.0 bar

Pressure: 1504.0 bar

Temperature: 54.0°C

 

004197 - Fuel Pressure Regulation: Regulation Discrepancy

P1065 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 2

Mileage: 150361 km

Time Indication: 0

Date: 2112.14.25

Time: 15:14:26

 

Freeze Frame:

RPM: 2921 /min

Speed: 46.0 km/h

Lambda: 23.7 %

Pressure: 832.0 bar

Pressure: 792.0 bar

Pressure: 624.0 bar

Temperature: 54.0°C

 

000136 - Fuel Rail/System Pressure: Too High

P0088 - 000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 2

Mileage: 150362 km

Time Indication: 0

Date: 2112.14.25

Time: 15:14:51

 

Freeze Frame:

RPM: 2415 /min

Inj. Quantity: 0.0 mg/str

(no units): 4.0

Pressure: 600.0 bar

Pressure: 1456.0 bar

Temperature: 54.0°C

Tank Cont.: 68.0 l

 

000135 - Fuel Rail/System Pressure: Too Low

P0087 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 150362 km

Time Indication: 0

Date: 2112.14.25

Time: 15:15:13

 

Freeze Frame:

RPM: 1656 /min

Inj. Quantity: 22.0 mg/str

(no units): 5.0

Pressure: 1008.0 bar

Pressure: 832.0 bar

Temperature: 54.9°C

Tank Cont.: 68.0 l

 

000135 - Fuel Rail/System Pressure: Too Low

P0087 - 000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 150362 km

Time Indication: 0

Date: 2112.14.25

Time: 15:15:25

 

Freeze Frame:

RPM: 966 /min

Inj. Quantity: 4.4 mg/str

(no units): 4.0

Pressure: 264.0 bar

Pressure: 104.0 bar

Temperature: 56.7°C

Tank Cont.: 68.0 l

 

Readiness: 0 0 0 0 0

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-109-C4.lbl

Part No SW: 3C0 614 109 S HW: 3C0 614 109 S

Component: J104 C4 440 V1 0013

Revision: --025--- Serial number: 00000795122793

Coding: 0000274

Shop #: WSC 05311 000 00000

VCID: 2E570A8BC2D7

 

No fault code found.

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC Labels: 3C0-907-044.lbl

Part No SW: 3C0 907 044 DM HW: 3C0 907 044 DM

Component: ClimatronicPQ46 133 0909

Revision: 00133024 Serial number: 00000000000000

Shop #: WSC 00000 000 00000

VCID: 6FE9D78F055D

 

2 Faults Found:

01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158)

000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 2

Reset counter: 17

Mileage: 150318 km

Time Indication: 0

Date: 2112.14.25

Time: 10:00:00

 

01810 - Actuating Motor for Temperature Flap; Right (V159)

000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 17

Mileage: 150348 km

Time Indication: 0

Date: 2112.14.25

Time: 14:37:58

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 98
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
en dan? willen ze dan zeggen dat je verkeerd getankt hebt?

Mooi klote zo.

 

Ik denken wel dat ze daar op hopen. Ik rij al 25jaar diesel, dit zal dan de eerste keer zijn dat ik het verkeerde heb getankt. Was wel een halve tank.

 

Iemand die al zo lang diesel rijd kan eigenlijk niet een fout maken bij het tanken... (echter wel bij een benzine leenauto, als diegene effe niet oplet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
en dan? willen ze dan zeggen dat je verkeerd getankt hebt?

Mooi klote zo.

 

Ik denken wel dat ze daar op hopen. Ik rij al 25jaar diesel, dit zal dan de eerste keer zijn dat ik het verkeerde heb getankt. Was wel een halve tank.

 

Iemand die al zo lang diesel rijd kan eigenlijk niet een fout maken bij het tanken... (echter wel bij een benzine leenauto, als diegene effe niet oplet)

 

Zelfs dat ging goed op de terugreis met C5 1.6 benzine :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net gebeld door de garage, dat de uitslag binnen is van het brandstof onderzoek. Hieruit is gebleken, dat ik gewoon diesel in de tank had zitten en geen benzine of andere bende.

Conclusie, de auto wordt gemaakt op de kosten van VW.

 

Nieuwe pomp in de tank

Nieuwe brandstofleidingen

Nieuwe Hogedrukpomp common rail systeem

Nieuwe verstuivers is nog even een discussie puntje(denk zelf dat hier ook nieuwe inkomen)

Nieuwe druksensor(brandstof systeem) en alles wat met het brandstof systeem te maken heeft.

 

Heb ik dan toch eens mazzel in het leven

 

pffffffffff

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Net gebeld door de garage, dat de uitslag binnen is van het brandstof onderzoek. Hieruit is gebleken, dat ik gewoon diesel in de tank had zitten en geen benzine of andere bende.

Conclusie, de auto wordt gemaakt op de kosten van VW.

 

Nieuwe pomp in de tank

Nieuwe brandstofleidingen

Nieuwe Hogedrukpomp common rail systeem

Nieuwe verstuivers is nog even een discussie puntje(denk zelf dat hier ook nieuwe inkomen)

Nieuwe druksensor(brandstof systeem) en alles wat met het brandstof systeem te maken heeft.

 

Heb ik dan toch eens mazzel in het leven

 

pffffffffff

 

Goed nieuws Johan, althans voor je portemonnaie......heb je toch weer een hoop ellende en ergernis voor gehad.

Vraag me dan wel af wie er het eerste stuk was; de pomp in de tank of de hoge druk pomp. Wanneer de tank in de pomp kapot gaat en de hoge druk pomp wordt door dieselolie gesmeerd dan heb ik daar beeld bij. Ken de smering niet van de commonrailpomp VW.

Hoop dat je straks weer minstens 3 vakanties zonder storing kunt rijden :D

 

Gr Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@weeler,de pomp in de tank Was stuk en de hogedrukpomp en nu schijnt de rest ook vervangen te moeten worden, ivm het ijzerslijpsel wat door het systeem is gegaan en dus de verstuivers beschadigd.

 

@Willem, Ik ga toch nog wel eens even na vraag doen of dit een reden kan zijn, dat de hogedrukpomp stuk kan gaan als de pomp in de tank stuk gaat. Ik zou dit namelijk ook een raar verhaal/constructie vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@weeler,de pomp in de tank Was stuk en de hogedrukpomp en schijnt de rest ook vervangen te worden, ivm het ijzerslijpsel dat door het systeem is gegaan en dus de verstuivers beschadigd.

 

@Willem, Ik ga toch nog wel eens even na vraag doen of dit een reden kan zijn, dat de hogedrukpomp stuk kan gaan als de pomp in de tank stuk gaat. Ik zou dit namelijk ook een raar verhaal/constructie vinden.

 

Toch was dit ook mijn eerste gedachte, nl, dat het gebrek aan brandstof (kapotte pomp/smering) de hogedrukpomp stuk gemaakt heeft. Het is met de CR dan ook niet verstandig de tank leeg te rijden en bij montage (eerste keer starten) is er ook een bepaalde volgorde die aangehouden moet worden om schade te voorkomen. Wanneer je ziet hoe snel de noodloop ingesteld is na een gemeten verschil in gevraagde en gemeten druk waarde......

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmorgen maar weer even contact gezocht met de garage. Zoals het er nu voorstaat, is de auto as. Woensdag klaar. Echt alles dan ook echt alles is vervangen van het brandstof systeem. Van de de brandstoftank tot de verstuivers en alle druksensors en leidingen. Ik ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nu snap ik waarom jou auto op je foto een groene plaat heeft:-)

 

Hopelijk is het opgelost johan… ben ik zelf net met een commonrail bezig lees je dit weer… . Brrr

 

Haha hij is leuk. Maar ik Denk dat je niet bang hoeft te zijn ivm de aanschaf van een common rail diesel. Ik zal wel weer het maandag morgen ding hebben. :-D dan hebben jullie geen last.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden