Ga naar inhoud
  • 0

17"zomerbanden


Tikra

Vraag

Hey allemaal,

 

ik heb de laatste keer nadat wij heel goede ervaring in het verleden hebben gehad met de ContiSport contact 2 de 3er versie genomen, maar .. kwa rijgedrag "kleven" deze beter maar de slijtage is ongekend hoog .... wat is jullie ervaring, wij hebben twee nieuwe voorbanden nodig en willen weer der Conti Sport contact 2, maar wat zijn jullie ervaringen ik dacht dat het bandenmaat: 235x45 17" is ... .....

Inmiddels bestaat er een ContiSport Contact 5 heeft iemand hiermee ervaring? Wat raden jullie aan op 17" ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb ContiSport Contact 5 in 17" er onder, en die bevallen uitstekend. Heb nog geen bandenwissel gehad, dus kan niet veel zeggen over slijtage. Ik vind dat mijn auto met sportonderstel er zeer goed mee op de weg ligt, bochtgedrag is heel goed. In D op de AutoBahn loopt mijn auto werkelijk als op rails.

(voor zover ik dat allemaal kan beoordelen....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bandenkeuze is altijd persoonlijk

 

Conti5 is beter dan de conti 2 en 3

 

Ik heb nu conti 5 onder de skoda en is goede band, echter heb ik ook michelin pilot sport 3 welke op mijn witte r36 velgen zitten onder de skoda gehad, deze gaf gelijke grip, maar vond m wel stiller

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb de ContiSport Contact 5 gekocht - wow wat een rust - vergeleken met de sport 3 maar die was al op 2mm. Gevoelsmatig had ik niet veel kilometers met de 3 gereden, maar het waren toch 50.000 (in 1,5 jaar).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Winterbanden van nokian zijn heus geen b merk, vind ze beter dan de bekende a merken.
Nokians zijn zeker geen B-Merk. Ik moet alleen wel zeggen, hun winterband is een echte "Finse Winter" band. Dus goed op sneeuw en m.i. minder op onze natte NL wegen.

Maar in de sneeuw was ik zeer tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is inderdaad erg persoonlijk zoals iemand eerder zei.

 

Tot een paar jaar geleden had ik niks met Continental in het algemeen. Niet negatief. Maar onbekend. Was voornamelijk Michelin.

Tegenwoordig ben ik veel ruimer denkend. Alleen zijn het geen goedkope dingen die je ff allen test om je persoonlijke voorkeur te vinden.

 

Zomerbanden michelin energy saver

Winterbanden rockstone als ik me niet vergis...........

Momenteel nog op een velg. 205/55/16

 

Mogelijk de volgende Conti

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Sinds dit voorjaar heb ik 17" ContiSportContact 5 FR

Nog geen slijtage kunnen waarnemen.

Prima grip.

Enig nadeel tot nu toe: de velgrandbescherming is gewoon te minimaal.

Hoi,

Moet nu toch mijn mening in negatieve zin bijstellen.

Na 9500 km met deze band te hebben gereden kom ik na de montage van de winterwielen tot de conclusie dat de zomerbanden behoorlijk zijn gesleten.

Voor zit er nu nog 4,8mm op, achter nog 6,7mm :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

na amper 10 000 km de voorste banden al half opgereden? dat bevestigt mijn ervaring met conti sportcontacts zo 'n tien jaar geleden op m'n ibiza... 15 000 km en ze waren om weg te smijten. Sindsdien heb ik dat merk nooit meer in overweging genomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Rob

 

Die nieuwe conti's slijten erg snel. Ik heb slechte ervaring met Prem Contact 5. De Prem Contact 2 is stukken beter.

Ik had Michelin Primacy Hp's in de maat 235-45-17 vooraan en die waren na 10.000km hooguit 1mm versleten. (Heb ze nu weer vooraan, eens kijken hoe dat gaat)

 

Het komt volgens mij doordat de nieuwere banden zachter zijn. Zachter = meer grip (met regen vooral), maar slijt ook meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had me dat eerder verteld :angry:

Na 10x tanken de halve band opgereden :shock:

 

De eerste keer dat ik vreemd ga (behalve dan de Nokians in de winter) heb ik meteen een blauwtje gelopen :embarassed:

Voortaan weer een tientje per band meer betalen en gewoon weer ouerwetse Michelins eronder :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Had me dat eerder verteld :angry:

Na 10x tanken de halve band opgereden :shock:

 

De eerste keer dat ik vreemd ga (behalve dan de Nokians in de winter) heb ik meteen een blauwtje gelopen :embarassed:

Voortaan weer een tientje per band meer betalen en gewoon weer ouerwetse Michelins eronder :P

 

Nou hebben wij pas na 20.000km 3.5mm over met die Conti's. Dus uuh... misschien ligt het ook wel aan jou stoplicht sprintjes. ;)

 

Hier precies dezelfde ervaring. Altijd Michelin gehad, 1x Conti eronder en ook een slechte ervaring. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden