Ga naar inhoud
  • 0

Vocht tussen deur en dorpel bij regen (3C)


®win

Vraag

Als het geregend heeft tref ik altijd regenwater aan tussen de deur en de dorpel van het rechter voorportier. Bij een stevige regenbui kan dat best een plens water zijn. Het water zit ingesloten tussen binnenste en buitenste deurrubber.

IMG_1698_zps8a1fp4pp.jpg


Heeft iemand een idee hoe het komt en hoe ik dit kan verhelpen?

 

 

 

 

 

Edit: nieuwe link naar plaatje.

aangepast door ®win
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nagenoeg al het water dat ik tegen het raam giet loopt naar binnen, over het raamrubber naar voor en achterzijde ervan bij de hoeken van het raam zo de deur in. Zal niet zo horen, denk ik? Het meeste water loopt aan de onderzijde van de deur er weer uit.

Ik zag trouwens dat er een knikje in het binnenpaneel zat, waardoor er een kiertje was tussen paneel en deur. Het knikje heb ik er bijna helemaal uit weten te krijgen.

 

IMG_1855_zps8he4a4es.jpg

 

IMG_1856_zpshxz6x3u1.jpg

FM en niet FMers.xlsx

aangepast door ®win
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even het oude topic activeren.

Ik heb het zelfde probleem ben ik achtergekomen. Het is bij mij de linker achterdeur. Zie foto's. Bij mij zijn de rubbers allemaal heel. Aangezien hij altijd binnen staat en ik de deur eigenlijk nooit gebruik, is het mij nooit eerder opgevallen.

post-11892-1466922438,0258_thumb.jpg

post-11892-1466922448,8835_thumb.jpg

aangepast door Speedyace
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 26-6-2016 om 08:29, Speedyace zei:

Even het oude topic activeren.

Ik heb het zelfde probleem ben ik achtergekomen. Het is bij mij de linker achterdeur. Zie foto's. Bij mij zijn de rubbers allemaal heel. Aangezien hij altijd binnen staat en ik de deur eigenlijk nooit gebruik, is het mij nooit eerder opgevallen.

post-11892-1466922438,0258_thumb.jpg

post-11892-1466922448,8835_thumb.jpg

Bij mij ook de linker achterdeur, is al vanaf de aankoop zo, er komt geen water in de deur, zit echt tussen de drempel en het rubber.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb er ook last van bij mijn 3C. Rechtsvoor- en achter. Kan het niet vinden. Doe af en toe maar even de deur open om het water weg te laten lopen.
 
Oke. Dus als ik jullie goed begrijp komt er GEEN water IN de deur dus. Bij mij vind ik met regen (en nu regent het behoorlijk de afgelopen weken) echt een plas water tussen deurrubber en binnenrubber. Zolang er geen water IN de deur komt laat ik het zo.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, Passat GS said:

Natuurlijk komt er water in de deur, Edwin. Maar dit loopt er direct weer via de afvoergaten uit. Kennelijk kan het water tussen de rubbers niet weg. Ik laat het maar zo.

 

mijn deur is vanbinen gewoon droog het blijft hier dus echt tussen de rubbers en komt niet verder 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden