Ga naar inhoud
  • 0

Achterveer sportline/comfortline?


sebas1977

Vraag

Beste forumleden

 

Mijn passat is voor de keuring geweest en afgekeurd op de achterveer links achter.

Deze ga ik dus vervangen maar ik vroeg me af of ik een sport onderstel heb of niet. Ik dacht ergens gezien te hebben dat dit namelijk wel zo was. Hoe kom ik daar achter?

 

De rechter veer had een kleurcode (weet niet meer wat), zegt dit iets?

 

Alvast bedankt,

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je moet wel exact dezelfde veer terugplaatsen, de kleurcode kan daarbij helpen. Alternatief is bij de dealer op kenteken of chassisnummer gewoon een nieuwe te bestellen.

'Zo maar een veer' plaatsen zou ik niet doen. Niet alleen zijn er zoals je zelf al aangeeft meerdere typen onderstel (sport/comfort/slecht wegdek) maar ook zijn er per type onderstel, ook nog eens 10 gewichtsklassen per as.

 

Verschillende veren onder een auto zal zorgen voor onbalans bij veergedrag en alleen maar een negatieve invloed op het weggedrag, en dus de veiligheid hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

met wat inspanning is het inmiddels gelukt de veer de vervangen, kleurcode wir/paars/geel/geel.

Lukte niet met losse schokbreker en veerspanner, dus toch maar de draagarm losgehaald waarna het uiteraard wel lukte.

Gelukkig is er een brug op het werk, en genoeg gereedschap, want het is geen klusje voor thuis/op de krik !

 

Bedankt voor de reacties en het aanbod!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden