Ga naar inhoud
  • 0

Roetfilter 2.0tdi 170pk.


dim70

Vraag

Goedenavond,

 

Na mijn laatste bezoek aan de VW voor een kleine beurt (270.000km) is mij geen longlife service meer afgegeven. Roetfilter is verzadigd. Nu is dit op zich niet zo vreemd met deze km stand al kost een nieuwe of refurbished een hoop geld.

Ik ben dus op zoek naar een alternatief, wil mijn roetfilter laten leeg kloppen en deze (+ egr) weg laten schrijven in de software. Is dit een betrouwbare optie zo ja zijn er bedrijven of personen op deze site die dit (op korte termijn) kunnen uitvoeren? Geeft dit problemen met reeds aanwezige tuning?

 

Hoor graag van jullie, bedankt al vast.

 

Groet Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb dit bij Foppe zn auto ook gedaan, alleen zit je bij jou met je chip van Chipmeister, eenmaal gechipt kan een andere tuner niet de file aanpassen, alleen overschrijven met een van hun eigen, met of zonder tuning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dimitri,

 

laten doen!

Optie 1: uitbouwen, openmaken, leeghalen, dichtlassen en druktesten, terugbouwen ... software aanpassen - niemand die iets ziet (je moet wel de druksensor loshalen (een kant), en bovendste leiding van de DPF dictmaken (bij. slang afdichten)

Optie 2: uitbouwen en vervangen door een nieuwe downpipe samen met tuning zeker ook interessant....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welke bedrijven cq. mensen lenen zich voor deze werkzaamheden, er is namelijk wel enige haast bij...

Matthijs heeft een optie aangeboden maar misschien zijn er meer beschikbare personen/bedrijven beschikbaar?

 

Als mijn roetfilter straks vol zit sta ik stil vrees ik :-(

 

Groet Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Welke bedrijven cq. mensen lenen zich voor deze werkzaamheden, er is namelijk wel enige haast bij...

Matthijs heeft een optie aangeboden maar misschien zijn er meer beschikbare personen/bedrijven beschikbaar?

 

Als mijn roetfilter straks vol zit sta ik stil vrees ik :-(

 

Groet Dimitri

PB teruggestuurd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Matthijs,

 

Bedankt voor je PB.

 

Je hebt me wat dat betreft wel aan het denken gezet....

Aangezien mijn auto al 270.000km heeft gereden vind ik de investering nogal hoog.

Op internet kon ik een roetfilter ongeveer een ton er op kopen voor €350,-, dit is voor mij wel de eenvoudigste manier om van het probleem af te zijn. Tuning blijft er in zitten en alles blijft bij het oude.

Ik denk er nog eens goed over na maar in ieder geval bedankt.

 

Hou je op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Voor 4 tientjes extra heb je je eigen filter gereinigd bij http://www.dpf24.de

Is ie weer helemaal fris, met die van een ton erop moet je maar afwachten wat je krijgt.................

 

Je moet dan wel je filter demonteren, opsturen, wachten tot ie terug is en dan weer monteren.. zeker 3 dagen kun je dan niet rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben er uit, ik ga het advies van Rolf opvolgen!

Voor nu blijf ik even hoge toeren rijden zodat mijn filter enigszins niet verder verstopt en dat hij minder vaak regenereerd.

In oktober ga ik 2 weken met vakantie, ideale tijd om dan mijn roetfilter te laten reinigen in Duitsland.

Met een 2e hands roetfilter weet je het inderdaad maar nooit.

 

Bedankt voor het meedenken en de adviezen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zou persoonlijk kiezen voor het dichtzetten en uitprogrammeren, is je roetfilter ook vol zou ik die ook laten verwijderen en uitprogrammeren.

 

Ben je een extreme milieu liefhebber dan zou je gewoon zowel de EGR, EGR-koeler en Roetfilter kunnen laten vervangen, dit is helaas wel slecht voor het milieu in je portemonnee met een bedrag tussen de 2 en 3000 euro..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zou persoonlijk kiezen voor het dichtzetten en uitprogrammeren, is je roetfilter ook vol zou ik die ook laten verwijderen en uitprogrammeren.

 

Ben je een extreme milieu liefhebber dan zou je gewoon zowel de EGR, EGR-koeler en Roetfilter kunnen laten vervangen, dit is helaas wel slecht voor het milieu in je portemonnee met een bedrag tussen de 2 en 3000 euro..

Wie of waar kan ik dat beste laten doen en hoe lang duurt dat dichtzetten en uitprogrammeren.

Vriendelijk bedankt voor jullie snelle antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wie of waar kan ik dat beste laten doen en hoe lang duurt dat dichtzetten en uitprogrammeren.

Vriendelijk bedankt voor jullie snelle antwoord.

louter EGR dichtzetten/uitprogrammeren kan elke zichzelf respecterende chipper wel voor je doen. Lijkt me niet dat zoiets veel langer dan 'n uurtje duurt :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zou persoonlijk kiezen voor het dichtzetten en uitprogrammeren, is je roetfilter ook vol zou ik die ook laten verwijderen en uitprogrammeren.

 

Ben je een extreme milieu liefhebber dan zou je gewoon zowel de EGR, EGR-koeler en Roetfilter kunnen laten vervangen, dit is helaas wel slecht voor het milieu in je portemonnee met een bedrag tussen de 2 en 3000 euro..

ik zou persoonlijk kiezen voor het dichtzetten en uitprogrammeren, is je roetfilter ook vol zou ik die ook laten verwijderen en uitprogrammeren.

 

Ben je een extreme milieu liefhebber dan zou je gewoon zowel de EGR, EGR-koeler en Roetfilter kunnen laten vervangen, dit is helaas wel slecht voor het milieu in je portemonnee met een bedrag tussen de 2 en 3000 euro..

Als ik dat laat uithalen hoe zit het met apk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden