Ga naar inhoud
  • 0

[opgelost 22-07-2013]VW Passat 3C: BKP TDI 2.0 foutcodes


mrdennis86

Vraag

Hallo,

 

Ik kreeg vanochtend opeens de melding "Emissions Workshop en "Engine Fault" in mijn display te zien.

De auto starte verder prima en rijd ook prima. Echter blijven de meldingen aanwezig tijdens het rijden. Motormanagement lapje (brand continue) en de relaislapen (knipert geel)

 

Ik heb de auto laten uitlezen en kreeg het rapport mee.

 

Storing 1:

 

Nummer: P15700 (P1570) Motorregelapparaat geblokkeerd

 

Storing 2:

 

Nummer P310100 (P3101) Motor voor inlaatspruitstukkle V157 Onderbreking / kortsluiting met massa

 

Storing 3:

 

nummer P310200 (P3102) Motor voor inlaatspruitklel V157 geen signaal Kortsluiting met plus

 

 

Volgens mij (gezien de tijd in de log) komt de display melding door Storing 3. Kan het kwaad om dit weekend nog door te rijden?

 

Heeft iemand een idee wat deze melding betekenen of is er meer informatie nodig?

 

 

Mvg,

 

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Is denk ik een storing in je gasklephuis, die gaan wel vaker stuk, voor op de motor zit je gasklep:

Controleer ook ff de bekabeling,.

 

[attachment=0]knipsel.jpg[/attachment]

 

Vdub. Dankje! Gelukkig een plek waar ik dus zelf even kan kijken hoe of wat.

Garage kwam al met een nieuwe inlaat spruitstuk aanzetten oid. Kan ik het aan iets herkennen dat het "kapot" is als ik ga kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je mazel heb is alleen de klep vuil en niet de electronica defect, dan ga je naar JD en laat de klep "dicht"schrijven en krijg je meer PK voor minder geld dan het vervangen van die klep.

Is hij ook electronisch kapot dan moet je hem wel vervangen, de klep laten reiningen is ook mogelijk, de stealer wil toch alleen vervangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je KAN eens kijken bij dat zwarte deel, wel even het hele ding demonteren, soms is een tandje van het tandwiel eraf en/of zit het ding vol olie.

Tandwieltje kun je vaak wel een paar tanden verzetten en weer terugbouwen, hij maakt een halve draai om de vlinderklep te openen, zo is er dus nog voldoende van de hele ronding tanden over om hem iets te verzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

[Opgelost 22-07-2013]

 

Vanochtend bij de dealer gebracht (direct Express in hillgersberg.) En deze belde mij na 2 uurtjes al terug.

Conclusie:

gashuisklep moet vervangen worden. Zekering was doorgebrand en na het vervangen van zekering kwam de foutmelding nog steeds nar voren.

Bedradingen zijn doorgemeten en die werken goed.

Gashuisklep is besteld en morgen wordt die gemonteerd en is de auto weer klaar.

 

ps: voor de mensen in Regio Rdam... Direct express is een pas geopende VW/Audi garage. Hier kunnen alle vw/audi direct heen zonder een afspraak te maken.

Daarnaast kreeg ik nu nog 12,5 % korting op de onderdelen enz. En ik krijg een gratis Volkswagen Uppie mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden