Ga naar inhoud
  • 0

RNS510 blijft loopen bij het opstarten


querex

Vraag

Bij het vertrekken op vakantie hield mijn RNS510 er plots met op.

Ik had 30 min ervoor de wagen op de oprit geparkeerd, toen werkte hij nog perfect.

Bij het vertrek 30 min later bleef hij heel de tijd loopen tijdens het opstarten.

Gelukkig kende ik de weg grofweg uit mijn hoofd.

 

Bij het inschakelen van het contact, start hij op, komt het VW RNS logo er 30sec op, hierna terug 10 sec zwart scherm, terug 30sec logo, 10 sec zwart scherm...

 

Mijn RNS510 draait nog op de 1ste firmware, als ik me niet vergis is dit 0900?

 

Ik heb de radio al meermaals gereset door de 2 pijltjes + het meest rechtse knopje samen 3 sec in te duwen.

Maar de situatie blijft zich opnieuw opstarten.

 

Als ik in de firmware upgrade modus ga (setup + de 2 rechtse knopjes samen 3 sec induwen) dan komt er bovenaan in dit scherm een melding dat het systeem niet kan opstarten (in het Engels)? Is dit normaal?

 

Ik heb een maand geleden het verborgen setup menu met mijn vagcom unlockt en had toevallig alle gegevens van de rns510 nog opgeschreven staan:

Delivery part number 1t0035680B

Hw version H03

SW version 0900

SV SW-Version C_EU_7.112_t994

HW Vehicles 0xC201

SW vehicles 0x442A3404

Bootloader vehicles 0x442A0401

HW main 0010002000201...

SW main /J1.4_P5

Bootloader main 01120308

Hw radio 0004

SW radio EUR_CHN_140H

Bootloader radio A2CSWDNL0010001

HW DVDDecoder 004 (0x04)

SW DVDDecoder _S0_S4.2

HW DVD Drive Version A2C53173871

SW DVD drive version VW1_C0_C4.1

HMI XML 1.12.21.0c (EU)

Text file version 07.12.2007

 

Navigatie

Active map coverage Europe

Active map supplier Navteq

Map version HDD 6317

 

Is het een software matige fout?

Zo ja, welke firmware kan ik best flashen, aangezien ik compatible wil blijven met de cangate om geen battery drain te krijgen.

Mijn passat is een B6 variant uit 2009.

 

Of is het een hardware probleem?

Valt dit te herstellen? Of is het een volledig nieuwe RNS510?

 

(Misschien ook de harde schijf en "epron" kapot zoals?)

viewtopic.php?f=125&t=26828

 

Alle hulp / tips / ervaring is welkom!

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Probleem is inmiddels opgelost!

Moest iemand ooit hetzelfde probleem voor hebben, hierbij mijn oplossing.

 

Dreke wist me verder te helpen met volgende mogelijke oplossingen

- Koppel de RNS eerst eens volledig los (quadstekker achter er uit) en nadien terug aansluiten en opnieuw testen

- Firmware er opnieuw opzetten met behulp van cd. (Normaal lost dit alle problemen op)

- Recovery cd, waarmee fouten kunnen worden opgelost

- Als bovenstaande niet hielpen, kon hij nog een RNS hersteldienst aanbevelen in Breda (NL).

 

Resetten met de toetsencombinatie hielp niet.

RNS loskoppelen hielp niet.

Na firmware 0900 te downloaden, branden en in mijn RNS510 te steken (met +/- 55min geduld) starte hij terug op!

Alle gegevens waren zelfs nog intact (radio posten, navigatie instellingen + laatste doelen).

 

Thanks Dreke + VWPassat.nl!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Arjan

 

Inderdaad dezelfde symptonen als mijn RNS510.

Heb je hem al eens gereset met "2 pijltjes + het meest rechtse knopje samen 3 sec"?

 

Ik denk niet dat het mogelijk is je huidige firmware versie te bekijken als het toestel niet meer opstart...???

Wat je kan doen is je toestel even uit het dashboard halen en op de sticker kijken.

Op de sticker staat de firmware versie waarmee de radio standaard kwam (geen idee of je de firmware ooit hebt laten updaten).

 

Alle firmwares kan je terug vinden op:

http://gpsunderground.com/forum/volkswagen-seat-skoda/20308-all-available-firmware-rns510.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De reset heb ik geprobeerd maar daarmee veranderde niets.

Ik heb de auto nog niet zo lang dus weet niet of deze ooit een update gekregen heeft.

Het is een passat variant die in januari 2009 op kenteken is gezet. (ex lease auto dus waarschijnlijk een model laat 2008)

Ik zal eens opzoeken hoe ik de RNS510 uit kan bouwen.

Bedankt voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gewoon het frontje rondom de RNS510 losklikken.

Maar heb ooit wel als tip gelezen dat je het airbag lampje best aangesloten kan laten (dit zou problemen kunnen geven met error codes ???).

Ik heb het toen ook aangesloten gelaten.

Vervolgens kan je met 4 tork vijzen de RNS510 losvijzen en naar voor eruit trekken.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Originele softwareversie is 0900, hardware H03. Kan ik de 0900 firmware zonder problemen installeren? Ook als er misschien een nieuwere versie geinstalleerd is?

Normaal wel, je kan achteraf nog altijd hogere firmware versies flashen.

Maar wees wel voorzichtig dat je met sommige hogere firmware versies een battery drain kan krijgen als je can gateway lager dan versie E is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb gister in eerste instantie 0900 geprobeerd. Bij deze kreeg ik een melding dat hij ging zoeken om de SWL image, maar kwam niet verder. Toen heb ik versie 1200 geinstalleerd. Deze pakte hij wel. De RNS510 start weer op, maar is wel de navigatiekaarten kwijt. Ook ziet hij de harddisc in de mediaplayer niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ondertussen meerdere navigatie DVD's V10 geprobeerd, maar de RNS 510 herkent de DVD's niet. Hij blijft melden 'Navigatie DVD plaatsen AUB'. Ik hoor steeds dat een verbatim DVD DL zou moeten werken wanneer deze op de laagste snelheid gebrand is zou moeten werken. Ook deze herkent hij niet. Vanmiddag bij VW dealer geweest. Een originele DVD herkent hij wel, maar hij heeft na 1,5 uur nog steeds niets op de HDD gezet. Wat kan er hier aan de hand zijn?

Zou ik de HDD opnieuw moeten formatteren?

Ik heb een RNS 510 met partnr 1T0035680B met SW 1200.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net hetzelfde probleem, en natuurlijk middenin de vakantie, ver weg in Toscane...

Thuis het probleem proberen oplossen door het volgen van de stappen zoals hierboven vermeld, helaas...

RNS510 uitgebouwd en afgekoppeld, terug aangesloten, dvd met 4020 erin, maar RNS510 blijft maar heropstarten, je hoort de dvd wel draaien, maar het blijft het RNS logo gedurende zo'n 20 secondes, dan 10 secondes zwart, en dan weer terug naar het RNS logo...

 

Nu even kijken naar alternatieven, even bij de garage langs, waar ze natuurlijk maar al te graag een nieuwe RNS510 zullen installeren, of iets anders inbouwen? 1100 € is met net iets te duur... :blink2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden