Henk82 Geplaatst 17 juli, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 17 juli, 2013 Momenteel ben ik mij aan het oriënteren op de aanschaf van een Passat uit 2006/2007. Nu heb ik ergens een leuk model gezien met relatief niet zoveel kilometers (onder de 90.000) km voor een leuke prijs. Al een keertje rondgereden en niks vreemd of raar kunnen ontdekken. Wel gezien in het onderhoudsboekje dat de eerste/vorige eigenaar vlak aan zee woont. Onder de motorkap ziet alles er op zich gaaf uit, maar je zit precies wat niet van roestvrijstaal is, met name moertjes, boutjes, beugeltjes etc.. Dit zorgt bij mij wel voor de nodige twijfels, hoe wel ik niks kan ontdekken aan bijvoorbeeld het motorblok. Kan zout ook van invloed zijn op andere onderdelen? Wat raden jullie mij aan. Daarnaast ben ik benieuwd of de benzine motoren (FSI) ook een distributieriem hebben en zo ja, bij hoeveel kilometer deze vervangen moeten worden. Nu een diesel die heeft dat wel. Ik hoor het graag. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
redmiller Geplaatst 19 juli, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 19 juli, 2013 auto's van tegenwoordig zijn over het algemeen zo goed behandeld tegen roest e.d. dat je volgens mij geen zorgen hoeft te maken over zee of niet. Wat denk je van auto's uit dorpjes of de polders in Nederland die veel worden blootgesteld aan optrekkend vocht?! Dat is net zo gek... Succes met je aankoop! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
steef32 Geplaatst 19 juli, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 19 juli, 2013 wat voor motorblok zit erin de auto? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
W E Geplaatst 19 juli, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 19 juli, 2013 Ik woon aan zee en heb geen last van roestende onderdelen. Dat was vroeger wel anders! Auto's zijn tegenwoordig veel beter beschermd tegen weersinvloeden dan vroeger. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ATS Geplaatst 19 juli, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 19 juli, 2013 3c heeft een paar plekken waar ze kunnen roesten, bv achterklep (kenteken verlichting), dak (bij de dakrails) in de deur. gewoon alles open zetten en rustig er goed na kijken. alle drie zijn volgens mij al eens behandeld op het forum, en er waren zelfs coulance acties voor dacht ik. (de deur probleem heb ik maar bij 1 gezien en dat was ook garantie meen ik) FSI is volgens mij een hele fijne motor, ken een aantal met deze motor en die hoor ik niet klagen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ids30postma Geplaatst 19 juli, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 19 juli, 2013 Passat 2.0FSI 150PK 2006 hebben een tandriem en geen ketting, volgens de dealer moet de riem voor het eerst bij 180K vervangen te worden, mijn ervaring is vervang de riem bij 120K A 130K, in ieder geval ik was net telaat, ik wilde de riem bij 160 vervangen maar hij brak rond de 155K, dus dat net iets te laat heeft mij €3600 euries gekost, dus al je de auto aanschaft altijd preventief de riem met de spanner en de waterpomp vervangen, dan weet je 90% dat je goed zit. Voor de rest loopt een 2.0FSI als een zonnetje, alleen je kan er niet zoveel mee, er zit geen turbo in, aan de ander kant, het kan ook niet kapot gaan, cruijf gezegde "alles wat nadeel is heeft zijn voordeel" en andersom. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Hannibal Geplaatst 3 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 3 augustus, 2013 Ik vond het een fijne auto en dito motor. Geen problemen ondervonden behalve onderweg een kapotte bobine. Vervolgens zijn ze alle 4 vervangen via een werkplaats actie bij de VW garage. Distributieriem, spanrollen, multiriem en waterpomp zijn bij mij bij 120000 vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
passat b6 marko Geplaatst 3 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 3 augustus, 2013 Hier ook tevreden met de 2.0fsi geen problemen mee gehad, helaas niet te tunen Maarja, echt langzaam is i ook niet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Herb17 Geplaatst 4 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 augustus, 2013 ik zou me daar geen zorgen om maken. En wat dacht je wat er naar een paar winters flink zout strooien op de wegen allemaal onder de motorkap terrecht komt. Dat is vele male hogere zout concentratie. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
reyhyper Geplaatst 4 augustus, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 augustus, 2013 Ik rijd nu circa 4 jaar in een 2.0 FSI en vind het een zeer prettige en rustige motor. Stationeer hoor je hem niet, je moet op de toerentalmeter kijken om te zien of ie loopt of niet. 150 pk is mi ruim voldoende om zo'n auto op gang te krijgen en te houden. Gemiddeld verbruik 12 a 13 km per liter voornl. stad (95). Heb alles preventief vervangen bij 115k gegeven alle problemen die ik van mensen hoor met tandriem en ketting wanneer 'te lang' wordt gewacht met vervangen. Bobines zijn 2 onder coulance vervangen. Echt laten checken of je de juiste serienummers hebt (garage) dit voorkomt ergernis. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten