Ga naar inhoud

Twijfel aankoop Passat 2006/2007


Henk82

Aanbevolen berichten

Momenteel ben ik mij aan het oriënteren op de aanschaf van een Passat uit 2006/2007. Nu heb ik ergens een leuk model gezien met relatief niet zoveel kilometers (onder de 90.000) km voor een leuke prijs.

 

Al een keertje rondgereden en niks vreemd of raar kunnen ontdekken. Wel gezien in het onderhoudsboekje dat de eerste/vorige eigenaar vlak aan zee woont. Onder de motorkap ziet alles er op zich gaaf uit, maar je zit precies wat niet van roestvrijstaal is, met name moertjes, boutjes, beugeltjes etc.. Dit zorgt bij mij wel voor de nodige twijfels, hoe wel ik niks kan ontdekken aan bijvoorbeeld het motorblok. Kan zout ook van invloed zijn op andere onderdelen? Wat raden jullie mij aan.

 

Daarnaast ben ik benieuwd of de benzine motoren (FSI) ook een distributieriem hebben en zo ja, bij hoeveel kilometer deze vervangen moeten worden. Nu een diesel die heeft dat wel.

 

Ik hoor het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

auto's van tegenwoordig zijn over het algemeen zo goed behandeld tegen roest e.d. dat je volgens mij geen zorgen hoeft te maken over zee of niet. Wat denk je van auto's uit dorpjes of de polders in Nederland die veel worden blootgesteld aan optrekkend vocht?! Dat is net zo gek...

 

 

Succes met je aankoop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3c heeft een paar plekken waar ze kunnen roesten, bv achterklep (kenteken verlichting), dak (bij de dakrails) in de deur. gewoon alles open zetten en rustig er goed na kijken.

alle drie zijn volgens mij al eens behandeld op het forum, en er waren zelfs coulance acties voor dacht ik. (de deur probleem heb ik maar bij 1 gezien en dat was ook garantie meen ik)

 

FSI is volgens mij een hele fijne motor, ken een aantal met deze motor en die hoor ik niet klagen :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passat 2.0FSI 150PK 2006 hebben een tandriem en geen ketting, volgens de dealer moet de riem voor het eerst bij 180K vervangen te worden, mijn ervaring is vervang de riem bij 120K A 130K, in ieder geval ik was net telaat, ik wilde de riem bij 160 vervangen maar hij brak rond de 155K, dus dat net iets te laat heeft mij €3600 euries gekost, dus al je de auto aanschaft altijd preventief de riem met de spanner en de waterpomp vervangen, dan weet je 90% dat je goed zit.

 

Voor de rest loopt een 2.0FSI als een zonnetje, alleen je kan er niet zoveel mee, er zit geen turbo in, aan de ander kant, het kan ook niet kapot gaan, cruijf gezegde "alles wat nadeel is heeft zijn voordeel" en andersom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik vond het een fijne auto en dito motor. Geen problemen ondervonden behalve onderweg een kapotte bobine.

Vervolgens zijn ze alle 4 vervangen via een werkplaats actie bij de VW garage.

Distributieriem, spanrollen, multiriem en waterpomp zijn bij mij bij 120000 vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd nu circa 4 jaar in een 2.0 FSI en vind het een zeer prettige en rustige motor. Stationeer hoor je hem niet, je moet op de toerentalmeter kijken om te zien of ie loopt of niet. 150 pk is mi ruim voldoende om zo'n auto op gang te krijgen en te houden. Gemiddeld verbruik 12 a 13 km per liter voornl. stad (95). Heb alles preventief vervangen bij 115k gegeven alle problemen die ik van mensen hoor met tandriem en ketting wanneer 'te lang' wordt gewacht met vervangen. Bobines zijn 2 onder coulance vervangen. Echt laten checken of je de juiste serienummers hebt (garage) dit voorkomt ergernis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden