tieske Geplaatst 20 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2007 ik heb een probleem met mijn automaat deze slipt door bij vol gas geven dat is alleen als ik op de snelweg rij boven de 120. en boven de 3000rpm. er zit een nieuwe automaat onder weet alleen niet of deze ook werkenlijk goed afgevuld is heeft iemand mischien een antwoord op mijn vraag. voor de tuning was dit niet er na dus wel. of heb ik een te hoog koppel dit is volgens mij 390nm. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JoMe Geplaatst 20 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2007 Wellicht is je koppeling niet helemaal fris meer. Bij een TDI ligt het maximale koppel richting de 3000 toeren dus dat zou de verklaring kunnen zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Den en Bren Geplaatst 20 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2007 lijkt idd op wat hierboven gezegd word de koppeling. Grtz. Den Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 20 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2007 Wellicht is je koppeling niet helemaal fris meer. Bij een TDI ligt het maximale koppel richting de 3000 toeren dus dat zou de verklaring kunnen zijn. Ik weet niet hoe je daarbij komt... bij een diesel ligt het koppel eerder op 2000rpm dan bij 3000rpm, origineel heeft de 130pk tdi 310nm bij 1900rpm. Een automaat rijdt veel in slip, wil je zeker weten of ie slipt, laat hem dan in de sportstand zetten(als ie er nog niet in staat) en ga dan met de TT bijv. in 3 volgas geven bij Schiet ie dan wel meteen naar 4000rpm en kom je weinig vooruit dan is er idd iets mis met de bak. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JoMe Geplaatst 21 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2007 Owkee, ik dacht zelf zo'n 2800 vandaar mijn redenatie. Gelukkig zijn er dan ook nog altijd mensen op het forum die de boel weer corrigeren waar ik uiteindelijk dan zelf ook weer van leer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Renkie Geplaatst 21 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2007 Ik zou zeker het olie niveau van de bak controleren als je niet zeker weet of dit in orde is. Daarnaast een andere vraag : is dit eenzelfde chip als ook in handbakken gezet wordt door Revo of is deze speciaal aangepast voor gebruik in een TT / automaat ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SJ Geplaatst 21 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2007 Wellicht is je koppeling niet helemaal fris meer. Bij een TDI ligt het maximale koppel richting de 3000 toeren dus dat zou de verklaring kunnen zijn. Ik weet niet hoe je daarbij komt... bij een diesel ligt het koppel eerder op 2000rpm dan bij 3000rpm, origineel heeft de 130pk tdi 310nm bij 1900rpm. Correct. Die van mij ligt na tuning op 2000 toeren ipv 1900. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tieske Geplaatst 21 mei, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2007 de revo chip is speciaal voor een automaat gemaakt bij g-force rijd verder wel goed maar heb het gevoel dat wanneer de bak warm wordt hij ook vermogen verliest het slippen is ook alleen bij een warme bak schakelt af en toe ook best wild op ik denk echt dat de bak opnieuw afgevuld moet worden en ik weet ook dat een automaat niet zo vinnig is als een schakelbak daarbij lust hij ook wel wat in de stad 1op7 ongeveer ik heb gehoord dat wanneer de bak niet goed is afgevuld hij ook meer verbruikt en daarbij is het afvullen van de bak een specialisten werk het moet met een bepaalde tempratuur en een draaiende motor daarrom denk ik dat deze niet goed afgevuld is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2007 Tjonge... wat zon bak allemaal niet met je doet.. je vergeet zelfs alle leestekens.. Wat wel kan(gebruik vag-com) is dat de Lockup(malfunction) eruit schiet en dat ie daardoor hoger in toeren draait. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 22 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 mei, 2007 de revo chip is speciaal voor een automaat gemaakt bij g-force rijd verder wel goed maar heb het gevoel dat wanneer de bak warm wordt hij ook vermogen verliest het slippen is ook alleen bij een warme bak schakelt af en toe ook best wild op ik denk echt dat de bak opnieuw afgevuld moet worden en ik weet ook dat een automaat niet zo vinnig is als een schakelbak daarbij lust hij ook wel wat in de stad 1op7 ongeveer Ik heb ook een automaat, een standaard 4 bak, die bij een 100 PK TDI hoort. Ook ik heb gemerkt dat als je bak warmer wordt, dat hij dan sneller door slipt. Idd is hij soms even de weg kwijt met opschakelen. Toch is mijn bak recentelijk onderhouden. Nieuw filter, schone olie en voldoende afgevuld. Blijkbaar heeft de bak toch wat moeite met al die extra pk's en nM. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 22 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 mei, 2007 Al die gekke dingen die jullie beschrijven heb ik niet(gelukkig), mijn bak+motor heeft nu 351dkm gelopen, bij 300dkm heb ik de bakolie en filter gewisseld. De motor zou +170pk en 414Nm leveren.. Ik rijd al met deze setup sind 310dkm.. Misschien moet ik dan toch eens een keer meerijden met Tieske en Dieseltje. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 22 mei, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 22 mei, 2007 mag je de 9 juni doen. je bent welkom. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
tieske
ik heb een probleem met mijn automaat deze slipt door bij vol gas geven
dat is alleen als ik op de snelweg rij boven de 120. en boven de 3000rpm.
er zit een nieuwe automaat onder weet alleen niet of deze ook werkenlijk goed afgevuld is heeft iemand mischien een antwoord op mijn vraag.
voor de tuning was dit niet er na dus wel. of heb ik een te hoog koppel dit is volgens mij 390nm.
Link naar reactie
Delen op andere sites
11 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten