Ga naar inhoud
  • 0

Stadslicht rechtsvoor en rechtsachter - Heel vreemd


lively

Vraag

Het stadslicht lampje rechts voor en mijn gewone achterlicht rechts achter en de corresponderende pool van de aanhangeraansluiting doen het niet.

 

De zekeringen zijn OK (die zijn overigens voor rechts en links dezelfde dacht ik), de lampjes heb ik doorgemeten (OK) en ik heb gemeten of ik spanning heb op de lamphouders (nee dus....) en op de aanhangeraansluitingpool (ook nee dus...)

 

Nu weet ik het niet meer. Ik heb wel gekeken naar de lichtschakelaar maar dat is zo'n schakelaar met tig-duizend aders.... zonder schema kom ik daar niet uit.

 

Bijvraag: is dat stukje dashboard linksonder/achter het stuur (naast de zekeringkasthouder) te verwijderen door het losdraaien van de 2 torxschroeven achter de zekeringhouderdeksel....?

 

Wie of wie kan hier wat wijsheid inbrengen.

 

Graaaaaag :-)

 

Heb een Passat automaat 1999 19 tdi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

hier heb ik ook problemen mee gehad........ opgelost door zekering van linkerkant, door te lussen naar rechts.

anders ben je veel mee geld kwijt.

enige nadeel is dat je parkeerlichten niet meer werken.

maar dat is geen apk afkeur

 

succes

johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb niet een schema dus kan het niet beoordelen.

Er is een zekere kans dat het schakelen door middel van een relais gebeurt.

Zo'n relais kan kapot gaan en is dan relatief eenvoudig en goedkoop te vervangen.

 

Gewoon even bij de volgende beurt aan de garage vragen het eventuele relais te vervangen.

 

Het kan misschien ook aan de schakelaar liggen. Dat is ietsje meer werk om te vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou de zekering voor de zekerheid evn vervangen, en nee, rechts heeft een andere dan links..

 

Er is op het forum iemand geweest met hetzelfde probleem..ff zoeken dus...

 

[edit] dat was bovenstaande j.vanderloo[/edit]

 

Kijk/vervang de volgende zekeringen eens..:

 

Stadslichtzekering 22 is van rechts en 23 is van links(dit zijn NIET de dimlichtzekeringen dat zijn 20 en 21)

 

De oplossing van J.vanderloo, vindt ik meer een tijdelijke oplossing, geen goede..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

OK jongens.

 

Zal voor de zekerheid die zekering toch vervangen. Dat doorlussen is ook zo wat. De Ohm-meter vond ze wel goed..... maar wie weet.

 

Heb overigens elders op het internet wel de bedradingsschema's gevonden. Maar dat vergt voor een halve leek als mij toch ook wel een hele studie. Voorzover ik dat kan beoordelen zie ik geen relais in het schema.

 

Als iemand ze wil hebben..... Mail maar even.

 

Dank

 

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Shoot !!!!

 

Heb al die tijd toch naar de verkeerde zekering gekeken.

 

De stadslichten zijn gelijk aan de parkeerlichten. :embarassed::embarassed:

 

Heb de ikonen op de sticker verkeerd geinterpreteerd. Aan het handboek had ik niets; daar staat bij mij geen zekeringenoverzicht in

 

Hoe dan ook bedankt voor de tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De stroomkring schema's van de 3B heb ik als eens gepost :)

Misschien kan Matthijs ze dan maar beter in de KB zetten aangezien er nog wel eens vaker mensen omvragen...

 

Hier staan ze :

VW Passat . nl Forum Index » Electronica » Wiring Diagrams van de 3b verlichting

 

Richting aanwijzers:

richting_aanwijzers_317.jpg

 

Mistlichten VOOR:

mistlichten_voor_126.jpg

 

Stads en Dimlicht VOOR :

koplampen_147.jpg

 

 

Achteruitrijdlichten:

achteruitrijdlichten_202.jpg

 

Remlichten:

remlichten_141.jpg

 

SML en kentekenverlichting:

sml_kentekenverlichting_651.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden