Ga naar inhoud
  • 0

Moeilijke start 3B 1.8T 1999


Bartman

Vraag

Goedemorgen,

 

Mijn passat start moeilijk bij een warme motor. Bij de eerste start van de dag, of als hij echt een tijd heeft stil gestaan (bijvoorbeeld na een werkdag), start hij goed.

 

Alleen als ik 'm na een korte rit, of na bijvoorbeeld twee uur, weer start, draait de startmotor te snel en draait door, alsof hij 'm niet 'pakt'/niet aanslaat. De motor pruttelt dan wel op heel laag toerental, flink wat gas wil wel helpen.

 

Ik heb het idee dat dit de startmotor is, zou dit kunnen? Zoja, dan wil ik 'm eens wat tikken geven om te kijken of dit iets uithaalt. Heeft iemand in dat geval een overzichtsplaatje van de motorruimte van een 1.8T uit 1999?

 

Bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je nu eens 2x op contact zet alvorens te starten(soort voorgloeien zeg maar) misschien is het nl je brandstofpomp wel die slecht is. Anders evt een temperatuursensor vervangen gezien het voornamelijk voorkomt als ie warm(er) is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gebeurt overigens alleen als de auto in de volle zon heeft gestaan met hoge temperaturen.

 

Als ik 'm start in mijn koele garage is er niets aan de hand, ook gisterenavond niet toen hij buiten stond en het goed afgekoeld was.

 

Een paar uur daarvoor, na een werkdag stond hij in de volle zon en was het weer ellende, net als later op een warm parkeerterrein bij de supermarkt. Op dezelfde dag dus, een paar graden koeler in de avond, is er niets meer aan de hand...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Temperatuursensor gaf inderdaad de foutmelding bij uitlezen, dus deze is vervangen. Ook is het gasklephuis opnieuw ingeleerd en zou alles weer werken. Echter toen ik 'm ophaalde bij de garage (daar was toen niemand meer), startte hij nog niet lekker. Later ook nog een keer een slechte start gehad, en verder goede starts.. Ik kijk het nog even aan, anders kan ik weer terug... :-S

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden