Ga naar inhoud

Marters..


Fopperr

Aanbevolen berichten

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ja beste @Viniepilon bedankt voor je reactie, maar wat is dan het beste.

Aan het beste idee hebben we allemaal wat, misschien kan dat uitgediept worden.

Want de schades kunnen behoorlijk oplopen tot zelfs dat je wagen en die er naast staan totaal afbranden door een kortsluiting.

aangepast door J.J
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn apparaten die geluid maken om ze weg te houden. Zie ook  vaak kippengaas om de motorruimte van onderen af te schermen.  Wat goed werkt weet ik niet, maar de gene die je voorstelde is volgens mij meer geschikt voor oude auto zonder electronica die gevoelig is voor inslag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja in de uitzending van RTL4 was een man die deskundig zou zijn, en die zegt dat alleen de elektrische schok apparaatjes werken.

Misschien kan het ook wel maar is het belangrijk waar je die hoogspanning dingen plaatst, ik weet niet of de boordcomputer is af te schermen met aluminium tape.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

A) eerst uitvinden of er eigenlijk wel marters in je omgeving rondlopen

B ) Dieren lopen hun neus achterna. Volgens mij werkt dan een wc blokje in je motorruimte het beste. Ze knagen alleen maar aan je kabels vanwege de visolie die sommige fabrikanten in hun rubbermengsel doen. Dat ruiken de dieren en denken dat het voedsel is.

aangepast door Petroman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie @Petroman

 

Ja de marters zijn hier aardig vertegenwoordig, er zijn ook sporen dat ze in de motor ruimte komen, is visolie ook gebruikt voor kabels van de T5 is dat bekent of het tegendeel???

Ook is een steenmarter aan zijn voorpootje aan de uitlaat in onder in de motorruimte het was een ingedroogde geraamte geworden, daar kunnen we geen last meer van krijgen.

Er schijnt maar één ding te helpen maar dat ga ik hier maar niet schrijven lees zelf maar het verslag van Omroep Gelderland.

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2410528/Dit-kun-je-doen-om-te-voorkomen-dat-een-steenmarter-onder-je-motorkap-loopt-te-knagen

Het is echt een GROOT probleem niets schijnt echt 100% te helpen, als je het verslag hebt gelezen, alleen het éne, maar dan moet je snachts bij de wagen blijven waken, en overdag slapen.

Toch hoop ik dat er echt bruikbare tips komen.

aangepast door J.J
Een kleine verbetering aan gebracht, en niet werkende snelkoppeling vernieuwd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 months later...
Op 7-6-2019 om 09:30, Petroman zei:

100% Oplossing is nochtans simpel: garage.

Bedankt @Petroman voor het mee denken,

 

Ook nog niet of je moet de wagen er altijd laten staan, want parkeer je wagen na een rit in een andere plaats dan staat hij weer bloot aan de steenmarters.

En bij ons gaat het ook om een campertje die overal geparkeerd word, en tijdens vakanties zelden in een garage geparkeerd word en daar slapen.

Meer buikbare tips zijn welkom, straks zijn we allemaal goed beschermd door de beste tips en krijgen we allemaal geen schades meer door de steenmarters.?

aangepast door J.J
Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben hier ook steenmarters in de buurt.
Ze hadden een paar slangetjes (die zijn ook met visolie) van onze Polo doorgeknaagd (en alle kippen van de buurman doodgebeten).
Daarna een WC blokje onder de motorkap gehangen, geen meer last gehad aan de auto.
(Buurman houd zijn kippenhok nu 's nachts beter dicht).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Nou ff een bumpje omhoog. Ik wilde vanmiddag even naar de winkel en merkte toen ik van de oprit reed een knipperend gloeispiraal lampje op en een oranje lampje van de cc/acc. Gelijk de dealer gebeld en die zei kom maar gelijk langs dan kunnen we hem nog uitlezen. Auto was in noodloop gegaan wat duidelijk te merken was door geen vermogen meer te hebben. Kon net de 100 km/u halen ?.

 

Eenmaal bij de dealer ging de kap open en de motorplaat ging er vast af. Hij ging hem uitlezen en oorzaak snel gevonden. Een door geknaagde vaccuum leiding van de turbo. Daardoor heeft de auto alle elektrische hulpmiddelen uitgeschakeld en in noodloop gezet. Even tijdelijk slangetje er tussen gezet en nieuwe word besteld. Het was duidelijk het werk van een muis vanwege muizen keutels.

 

Nu het volgende, ze kwamen met een systeem om muizen te verjagen alleen is wel hoorbaar voor honden ook. Aangezien ik er 3 heb en een 4e komt ? ben ik wel eens benieuwd wat jullie er aan doen of advies voor me hebben.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, MartinB8 said:

Eenmaal bij de dealer ging de kap open en de motorplaat ging er vast af. Hij ging hem uitlezen en oorzaak snel gevonden. Een door geknaagde vaccuum leiding van de turbo. Daardoor heeft de auto alle elektrische hulpmiddelen uitgeschakeld en in noodloop gezet. Even tijdelijk slangetje er tussen gezet en nieuwe word besteld. Het was duidelijk het werk van een muis vanwege muizen keutels.

Nu het volgende, ze kwamen met een systeem om muizen te verjagen alleen is wel hoorbaar voor honden ook. Aangezien ik er 3 heb en een 4e komt ? ben ik wel eens benieuwd wat jullie er aan doen of advies voor me hebben.

 

 

Last van de Z(eeuwse)M(huizen)F(ederatie) . Ik zou er niets inzetten waardoor de honden last zouden kunnen krijgen. Ik zou iets anders zoeken wat de muizen weg zou kunnen houden met een geurtje of zo.

Muizen geurtje

aangepast door ReneL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wc eend doet wonderen, heb ik ooit vernomen van iemand die een gezond verstand van zaken heeft.

aangepast door Ozzy40
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden