Ga naar inhoud

Marters..


Fopperr

Aanbevolen berichten

Wist niet onder welke rubriek dit topics moest staan, vandaar dus in algemeen.

 

De laatste paar keren bij Matthijs bleek al dat zich af en toe een wild dier, vermoedelijk een marter, zich onder mijn auto begeeft en aan de isolatie knaagt. Vorig jaar heb ik al eens de vacuumleidingen vervangen omdat daar telkens klein gaatjes in zaten.

 

Nu stond ik net naast mijn auto om te voelen hoeveel mijn banden nou werkelijk aanlopen, zie ik een stuk geluidsisolatie van onder de motorkap naast m'n auto liggen. :shock:

 

Ik heb wat verhalen gelezen over het plaatsen van kippengaas, ammoniak, marter-verjager e.d. maar wat werkt nou echt? wij hebben 2 honden die regelmatig met ons mee gaan, een apparaat dat marters verjaagd, zullen onze honden niet leuk vinden, denk ik.

 

Heeft een van jullie nog een alternatief (afgezien het beest kapot schieten...)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik heb uit mijn vorige passat de martelverjager overgenomen. Het is een klein kastje wat een ultrasoon geluid voortbrengt waardoor de marter uit de buurt blijft. Half Bayern rijdt met zo'n kastje onder de motorkap.

 

Verder helpt een gaas onder je auto leggen ook, hoeft dan alleen voor ter hoogte van de motor. Kastje is trouwens makkelijker hoor!!

 

Succes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb uit mijn vorige passat de martelverjager overgenomen. Het is een klein kastje wat een ultrasoon geluid voortbrengt waardoor de marter uit de buurt blijft. Half Bayern rijdt met zo'n kastje onder de motorkap.

 

Verder helpt een gaas onder je auto leggen ook, hoeft dan alleen voor ter hoogte van de motor. Kastje is trouwens makkelijker hoor!!

 

Succes :)

 

juist ja... die dingen... 'n marteling voor honden :x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou dan je accu wel in de gaten houden als je zo'n anti marter kastje installeert.

 

Ik heb er jaren geleden een met keurmerk gekocht, maar de accu (met overcapaciteit) in de Ford vond het niet prettig en trok steeds leeg door dat ding

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geloof ook dat in duitsland systemen te koop zijn, waar er spanning op een gaas wordt gezet van het moment dat de wagen op slot gaat. Gisteren toevallig in de krant gezeten omdat in Belgisch Limburg een "marterplaag" is het (de) laatste jaar (jaren). In dat artikel stond dat in Duitslang wagens meestal met dergelijk systeem worden uitgerust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marters komen toch meestal af op benzine auto's? Die vinden ze lekkerder ruiken of smaken ofzo, hoorde ik van me kennis uit Duitsland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft weinig met benzine of diesel te maken, het heeft te maken met het soort olie dat gebruikt wordt in de isolatie van de bekabeling om deze soepel te houden. Japanners zouden het meeste last hebben van marters omdat in die isolatie een bepaald derivaat van visolie gebruikt wordt, en dat zou voor een marter geweldig lekker ruiken/zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft weinig met benzine of diesel te maken, het heeft te maken met het soort olie dat gebruikt wordt in de isolatie van de bekabeling om deze soepel te houden. Japanners zouden het meeste last hebben van marters omdat in die isolatie een bepaald derivaat van visolie gebruikt wordt, en dat zou voor een marter geweldig lekker ruiken/zijn.

 

Dus daarom was de suzuki van me tante, na 1 dagje staan in Duitsland, al een slachtoffer van een marter :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

In turkije gebruiken ze waarschijnlijk knoflookolie dan heb je er geen last van?

 

Hier hebben we slangen voor dat probleempje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In turkije gebruiken ze waarschijnlijk knoflookolie dan heb je er geen last van?

 

Hier hebben we slangen voor dat probleempje.

 

En die vinden marters ook weer lekker, maar dan a la gril en zonder knoflook :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

In turkije gebruiken ze waarschijnlijk knoflookolie dan heb je er geen last van?

 

Hier hebben we slangen voor dat probleempje.

 

En die vinden marters ook weer lekker, maar dan a la gril en zonder knoflook :mrgreen:

 

Is dat zo? Wist ik niet eerlijk gezegt. :o

 

Achja... dan blijven de geweren over die iedereen hier thuis heeft liggen... :mrgreen:

 

Ik heb echter hier nog nooit marters gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden