Ga naar inhoud
  • 0

handrem motoren Passat 3C 2005


Tikra

Vraag

Hey guys,

 

kan mij iemand de onderdeelnummer(s) voor de handrem motoren van de Passat aanleveren?

Is het nummer: 3C0-998-281-B juist en is re & links identiek?

 

Alvast bedankt, moet toch twee motoren vervangen :angry: en het alarm in de cockpit werkt echt op de zenuwen :shock: .

 

 

Helge

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Lucas, bedankt.

 

Als men in Duitsland zoekt, zijn er:

1.) nieuwe beschikbaar voor 185 €

2.) bij VW kosten deze 249€ per stuk en

3.) met remklauw kosten deze 349€

 

Zoekworden zijn: Stellmotor Bremsen of Aktuator Parkbremse

 

soms, soms, vind je deze ook voor onder de 100 Euro. De motoren kunnen ook worden vervangen, gesmeerd etc ....

Ik heb het geluk gehad twee te vinden.

 

Let wel op er zijn twee verschillende typen bij VW verbouwd (voor de Passat dan)

 

1.) type A met torx (Torxaufnahme)

2.) type B met veeltand (Vielzahnaufnahme)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nadat de dealer in Spijkenisse ons een aanbieding had gedaan - naar aanleiding van de alarmen m.b.t. de handrem van "effe" 1800 Euro - heb ik gewoon twee motoren besteld (nieuw).

Om de motoren uit te bouwen heb je niet veel nodig - beter gezegd eigenlijk maar aan Torx 30 (maar voor het gemak een lange)> Als je de twee bouten hebt losgemaakt, zal de remmotor nog vast hangen - want onze Duitse vrienden hebben hier een staal op staal verbinding (torx voor ons model) - de dichtring is meestal her te gebruiken - maar kan ook worden vervangen (ca. 3 Euro). De nieuwe motoren hebben een koperen "aandrijvtorx" hetgeen betekend dat het minder problemen zou hebben m.b.t. corrosie. Nieuwe motor geplaatst, LET WEL op dat je de oppervlaktes even goed schoonmaakt. Daarna de twee bouten (ik heb helaas de ouden hergebruikt) met een beetje afdichtkit vastdraaien. Kabeltje eraan en ..... weg waren de foutmeldingen - en de linker achter motor deed het gewoon (in tegenstelling van de stealer mijn vrouw wilde vertellen). Ter herinnering - na onderzoek was de dealer duidelijk: ja mevrouw, beide motoren stuk en de module en dan moet het kabel ook nog worden vervangen helaas maar het is maar 1800 Euro .....

 

Puhh wat ben ik blij af te zijn van het gepiep ...

Ik ga de motor links achter (zodra ik de andere heb gekregen) ook preventief wisselen - voor iedereen met een oudere bouwjaar - misschien een aanrader om regelmatig op een brug te kijken - bij mij zat een fijne scheur in het huis -> vocht erin en je hebt het probleem ...misschien een idee om preventief eraf te halen - evtl. corrosie verwijderen een beetje vet erop en terug en weer jaren plezier.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt, ik ga de rechter kant nu ook nog een keer preventief eraf halen, en goed conserveren zodat deze motor nog lang mee mag gaan - trouwens is het niet de motor die het begeeft, maar de aandrijving naar de rem ...... de motor draait op de testbank als een zonnetje ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren,

 

ik heb probleem met mijn passat 3C. hij staat nu op elektronische handrem alleen wanneer ik hem op vrij wil zetten gaat de linksachter op vrij maar rechtsachter niet. volgens ANWB werkt de stelmotor rechtsachter niet. mijn vraag is hoe kan ik ervoor zorgen dat ik alsnog kan rijden anders moet hij naar de garage gesleept worden :( en kan ik een stelmotor los kopen zonder remklauwen, wat zijn de prijzen en waar krijg ik ze goedkoop mogelijk ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heren,

 

ik heb probleem met mijn passat 3C. hij staat nu op elektronische handrem alleen wanneer ik hem op vrij wil zetten gaat de linksachter op vrij maar rechtsachter niet. volgens ANWB werkt de stelmotor rechtsachter niet. mijn vraag is hoe kan ik ervoor zorgen dat ik alsnog kan rijden anders moet hij naar de garage gesleept worden :( en kan ik een stelmotor los kopen zonder remklauwen, wat zijn de prijzen en waar krijg ik ze goedkoop mogelijk ?

Welkom op het forum. Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Mocht je je eigen en je passat voor willen stellen kan dat in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Veel leesplezier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Passat vrienden,

 

nog even een vraagje mbt de stellmotor, mijn auto ging eerst ook niet meer vd handrem af. Eerst de welbekende schakelaar doorgesoldeerd. Na een tijdje weer de klacht, toen toch maar de schakelaar vervangen omdat deze niet zo duur is en vaak problemen geeft. Was dus niet het probleem, maar de stellmotor RA defect. Deze via de onderdelenlijn gevonden en laten monteren. Loopt weer als een zonnetje.

 

Nu heeft de monteur die deze voor mij heeft vervangen (was trouwens de complete klauw) mij verteld dat dit alleen te doen is met software omdat je dan de motor helemaal naar achteren kunt sturen dmv de software. Is het dus wel mogelijk om de motor alleen zonder software te vervangen? Tikra, je geeft aan dat na het losdraaien vd 2 torx er nog een staal op staal verbinding is. Is de motor dan wel uit te nemen of moet er nog meer losgehaald worden?

Is de klauw compleet nu wel of niet te vervangen zonder de motoren elektrisch aan te sturen dmv software?

 

Alvast bedankt voor de tips..

 

grt

C

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo Passat vrienden,

 

nog even een vraagje mbt de stellmotor, mijn auto ging eerst ook niet meer vd handrem af. Eerst de welbekende schakelaar doorgesoldeerd. Na een tijdje weer de klacht, toen toch maar de schakelaar vervangen omdat deze niet zo duur is en vaak problemen geeft. Was dus niet het probleem, maar de stellmotor RA defect. Deze via de onderdelenlijn gevonden en laten monteren. Loopt weer als een zonnetje.

 

Nu heeft de monteur die deze voor mij heeft vervangen (was trouwens de complete klauw) mij verteld dat dit alleen te doen is met software omdat je dan de motor helemaal naar achteren kunt sturen dmv de software. Is het dus wel mogelijk om de motor alleen zonder software te vervangen? Tikra, je geeft aan dat na het losdraaien vd 2 torx er nog een staal op staal verbinding is. Is de motor dan wel uit te nemen of moet er nog meer losgehaald worden?

Is de klauw compleet nu wel of niet te vervangen zonder de motoren elektrisch aan te sturen dmv software?

 

Alvast bedankt voor de tips..

 

grt

C

 

Motor zit met een O-ring in de Remklauw gemonteerd. Half jaar geleden ook mijn Stelmotor RA vervangen.

Raad je aan om alles goed schoon te maken en een nieuwe O-ring met vet te monteren (deze zat met 2 nieuwe Torxboutjes bij mijn stelmotor) VCDS had ik nodig om de boel te resetten meer ook niet. Dit alles heb ik binnen 1 uur gerealiseerd :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden