Ga naar inhoud
  • 0

alarm derde remlicht !


DON2006

Vraag

Hoi de nieuwste mercedessen en saabs (volgens mij) hebben een derde remlicht net als ons maar wanneer ze heel erg hard moeten remmen gaat ALLEEN het derde remlicht knipperen en de normale remlichten blijven gewoon branden. Dit om de achterliggende bestuurder te attenderen dat hij moet oppassen !

 

Is dit te doen met VAG COM ??

 

leuke (maar vooral veilige) optie lijkt me :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ach, toen ik net begon met rijden (1986) was een derde remlicht nog uit den boze. Als optie had ik toen een mistachterlicht in het midden van het raam gemonteerd, welke weer was aangesloten op de remlichten. Je wilt niet weten hoevaak ik hiervoor een bekeuring heb gehad :D Met andere woorden: gewoon doen als je het leuk/interessant vindt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij heb ik bij een nieuwe passat of touran (weet niet meer zeker) gezien dat alle remlichten beginnen te knipperen...

 

Bij een paar citroentjes gaan de alarm (knipperlichten) even knipperen (3 x ofzoiets)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad nog niet toegestaan, meer info bij de fabrikant;

http://www.b480.com

Disclamer

 

Er zijn twee versies. de B480F (Fixed) en de B480V (variable).

 

De V-versie geeft de signalen zoals de demo-filmpje aangeeft, de B480F geeft alleen knipperen bij een echte noodstop.

 

Werkt overigens prima, ben er heel blij mee (gemonteerd nadat iemand echt veel te laat remde)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens mij heb ik bij een nieuwe passat of touran (weet niet meer zeker) gezien dat alle remlichten beginnen te knipperen...

 

Bij een paar citroentjes gaan de alarm (knipperlichten) even knipperen (3 x ofzoiets)

 

Bij mij gaan de alarmlichten aan bij een nood stop. Moet deze dan weer zelf uitzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft iemand het remlicht knipperen bij een noodstop werkend bij een PQ35 BCM?

 

Zelf heb ik byte 16 bit 1 al eens aangevinkt emergency brake light flashing in module 09. Maar zie het niet werken tijdens een noodstop. Byte 16 bit 2 alarmlichten bij een noodstop werkt wel.

 

Mijn can gateway ondersteund het wel, onder output test zit een kanaal emergency brake light test. Ook hier zie ik niets als ik deze activeer.

 

Zou het misschien aan de abs module liggen?

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toch nog even verder uitgezocht.

Er blijkt in de ABS module byte 16 bit 6 de optie emergency brake blink te staan. Dit was bij mij een bit zonder beschrijving.

Bit aangevinkt en daarna naar output test in de can gateway. De output test werkt alleen als in module 09 central electronics hazard light emergency flashing is aangevinkt.

Zodra emergency brake flashing in module 09 wordt aangevinkt samen met of zonder hazard light flashing dan gebeurt er niets meer. Heeft iemand het brake flashing wel eens via een output test werkend gezien? Zal het vanavond eens testen met een remproef, wellicht dat het dan wel werkt.

 

Daarnaast verder gegaan met de g-brake module van divina tech. De medium remkracht op de hoogste stand (-0,5G) vind ik aan de lichte kant en spreekt bijna elke keer aan bij een beetje sportief rijden. Dat lijkt me erg hinderlijk dus deze uitgeschakeld.

Nu werkt het knipperen alleen bij high remkracht afgesteld op (-0,7G), dit schijnt overeenkomstig te zijn met OEM. Hij knippert 20x in 8 seconden wat ik weer uit een filmpje van Audi heb afgeleid. Daarna brand het remlicht continu.

 

Nu nog even kijken waar ik hem ga monteren in de 3e remlicht bedrading of tussen rempedaal en bcm. Alleen is het rempedaal massa geschakeld, weet niet of dit gaat werken.

 

https://www.divinatech.com/v/vspfiles/manuals/g-brake_instructions.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmiddag even de emergency brake light module ingebouwd daar het met coderen niet lukte.

Vanavond meer eens even testen als het donker is.

Als het goed is dan knipperende remlichten bij noodstop en alarmlichten aan als de auto tot stilstand is gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alarm lichten waarschijnlijk wel alleen remlichten komt wat minder vaak voor. Je kan het in module 9 coderen in byte 16 bij een pq bcm.

Ik had die optie al eens voorbij zien komen in VCDS, maar ook gelezen dat het niet te testen zou zijn via output test. En ik ga het niet zomaar aanzetten :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tot nu toe heb ik alleen de knipperlichten kunnen testen via die output test. Die remlichten kan ik wel coderen maar het werkt niet in praktijk en met die output test. Lijkt me juist slim om aan te zetten als het werkt heb je een mooie veiligheidsverhogende optie erbij. Daarom ben ik er ook mee aan het testen gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden