Ga naar inhoud
  • 0

Parking Brake ROOD/GEEL en alarm!


Tikra

Vraag

Hey guys,

 

net terug van een weekeinde weg - al weer een probleem - dit keer blinkt de gele en de rode lamp in het display. Parking Brake probleem.

Ik heb het uitgelezen met VCDS en het volgende gekregen - nu dacht ik gehoort te hebben dat de motoren nogal snel kapot gaan?!

Het wiel draait vrij - dus ik rij gewoon - maar niet graag, want het alarm blijft maar piepen. Kan mij iemand advies geven wat te doen? Zou dit ook een defecte zekering kunnen zijn en indien ja, welke zekering is het ...?

 

gr. Helge

 

Address 53: Parking Brake Labels: 3C0-907-801-53.lbl

Part No SW: 3C0 907 801 B HW: 3C0 907 801 B

Component: EPB VC8HC001 013 0001

Revision: 013

Coding: 0000011

Shop #: WSC 00183 211 05007

VCID: 214DE1B78309

 

2 Faults Found:

02429 - Right Parking Brake Motor (V283) Clamping Force Not Reached

002 - Lower Limit Exceeded

Freeze Frame:

Fault Status: 01110010

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 1

Reset counter: 116

Mileage: 264152 km

Time Indication: 0

Date: 2097.14.22

Time: 08:22:45

 

Freeze Frame:

Voltage: 7.45 V

Count: 205

 

02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)

012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11111100

Fault Priority: 1

Fault Frequency: 5

Reset counter: 115

Mileage: 263080 km

Time Indication: 0

Date: 2097.14.04

Time: 20:24:48

 

Freeze Frame:

Voltage: 11.70 V

Count: 87

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb gelezen dat de modules te gevoelig zijn voor ondervoltage - hoe is een dergelijk update te doen? Dr. Dre misschien??????????

 

check TPI 2013530 (Rest of World) of TSB 2015075/01-07-47 (North American Region) of er een software update is voor de Control Module welke de gevoeligheid voor laag voltage verbetert. Deze update is verplicht als je deze foutcode hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De auto toch maar na een stealer gebracht - en ja hoor- zoals ik had gedacht - uitgelezen en de conclusie was: module defect, kabel moet worden vervangen en ook de twee servomotoren. Maar even 1600 Euro incl. btw. Ik heb de auto weer weggehaald en mag dan ook nog ne vette rekening van 100 Euro betalen voor het uitlezen.

Op de vraag hoe zij bepalen dat het module defect is was de antwoord: de foutmelding is op de rechte motor maar die doet het en de linke doet niets dus ... module defect - advies: vervangen.

Op de vraag warom de motoren: er is corrosie op de contacten - de rechte motor draait zwaar - dus advies vervangen!

Op de vraag maar als die maar 7.5 volt krijgt vanwege corrosie ipv de 11.7/ 12V dan loopt die langzaam maar niet zwaar - wie zegt dan dat die motor kapot is.

Op de vraag hoe zij constateren dat het module defect is en niet het kabel - wij hebben uitgelezen en gemeten - oohh zeg ik, de middelconsole is dus eruit? Nee zegt de stealer - dus ik vraag hoe hebben jullie dan de uitgangen van het module kunnen meten? - STILTE ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja dat klopt, maar ik zit er gewoon mee. Dus even goed nadenken wat nu te doen.

Vrouw lief heeft de auto gehaald en ook nog eens flink uitgehaald (verbaal) - en wat gebeurt er? - Wij hoeven de rekening van rond 100 Euro niet te betalen - dat is een lichtpunt maar we schieten er ook niet mee op. Ik zal echter een klacht indienen.

Maar wat nu ... wie kan ons verder helpen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ja dat klopt, maar ik zit er gewoon mee. Dus even goed nadenken wat nu te doen.

Vrouw lief heeft de auto gehaald en ook nog eens flink uitgehaald (verbaal) - en wat gebeurt er? - Wij hoeven de rekening van rond 100 Euro niet te betalen - dat is een lichtpunt maar we schieten er ook niet mee op. Ik zal echter een klacht indienen.

Maar wat nu ... wie kan ons verder helpen.....

 

Vooral dat laatste stukje, dat zegt mij al genoeg dat ze eigenlijk (bijna) niks hebben gedaan en dus gewoon lullen.

 

Trouwens, 100 euro voor het uitlezen? Voor zover ik weet kost dat 25-35 euro ofzo... en als je dan ineens boos gaat worden op hun, snap ik best dat het ineens kosteloos word. :mrgreen:

 

Je kan bijvoorbeeld naar VAG techniek in Nuenen, is wel een eindje rijden, maar je weet dan iig dat er iemand ermee bezig is, die er ook echt verstand van heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wat ozzy zegt is een goed idee.

 

even terug komen voor wat betreft de dealer.

zoals je hier omschrijft, komt het er gewoon opneer dat ze het niet weten en dus de veilige kant opzoeken.

alles vervangen.

maximaal schrijven, maximaal verdienen. ik zeg niet weer heen gaan, en aan iedereen vertellen.

wordt tijd dat de dealers maar eens wat aan hun prijzen gaan doen.

 

Ff Lucas bellen, en laat die dr ff naar kijken. Heb jij vast na die tijd een positief verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is een megadealer hier - al jaren loopt het hier zo, voor een "kabeltje" wilde ik niet naar JD rijden (ca. 275 km) - ik moet proberen iemand hier dichterbij te vinden die even samen met mij kan meten om vast te stellen wat er nu echt kapot is....... iemand uit zuid-holland hier in de chat ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stom antwoord misschien, maar zie Zuid Holland. Had Jee en Raymond niet iemand in de buurt van Rotterdam, ene Maurice?

Misschien dat die kan helpen. 1600 euro is natuurlijk te gek!

 

Ik maar denken dat die V70 veel duurder onderhoud had. 450 voor een beurt en 1250 voor distributiewissel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Stom antwoord misschien, maar zie Zuid Holland. Had Jee en Raymond niet iemand in de buurt van Rotterdam, ene Maurice?

Misschien dat die kan helpen. 1600 euro is natuurlijk te gek!

 

Ik maar denken dat die V70 veel duurder onderhoud had. 450 voor een beurt en 1250 voor distributiewissel.

Ja, maurice in numansdorp zou misschien wellicht kunnen helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De motoren zijn via ebay in Duitsland voor 130-150 Euro te koop. Behoorlijk goedkoper dan de stealerprijs - lt wel op er zijn twee types, dit heb ik ergens in een andere topic beschreven. Ombouw ook eenvoudig. Schroevendraaier en een torx30 (wel lang). In Zuthpen krijg je bij VW korting!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden