Ga naar inhoud

geflitst in spanje en frankrijk


cyberbot

Aanbevolen berichten

Vorig jaar ook in Frankrijk geflitst, meer dan 1 keer, en nooit meer wat van gehoord.

In de loop van 2012 zijn er overeenkomsten gesloten tussen NL enerzijds en F, ES en I anderszijds dat men elkaars boetes gaat innen. Grote kans dat TS via het CJIB gevraagd wordt snelheidsbelasting te doneren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog niet duidelijk of ik die krijg of niet

Ik heb de heel internet gezocht maar kan geen duidelijk informatie vinden, sommige zeggen van wel en de ander niet

Bij ontvangen van de bekeuring en geen betalen wat kan gebeuren?

Ik zag veel Nederlands auto's en zwitse en engles ook hard aan het rijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een keer in Italië op de foto gezet door een vaste camera (1 richtingsverkeer in Pisa)

Deze kwam 10 maanden later netjes aangetekend binnen......

Heb maar betaald om gedonder en eventuele oplopende kosten te voorkomen

Heb ik ook eens gehad. Was bij La Spezia, naar verluid 66 km/u waar 50 was toegestaan. Boete bij betalen binnen 60 dagen € 140 (o.i.d.) en daarna € 335. Gedagtekend 21 februari, ontvangen per aangetekende post 18 mei :shock:

Bezwaar kon alleen in het Italiaans en binnen ...

 

... jawel 60 dagen na dagtekening. :x

 

 

Nu had ik destijds mijn motornavigatie bij me, waar zgn. tracklogs worden vastgelegd, die ik opsla op mijn computer. Ik reed er dus variërend tussen 35 en 52 km/u. Heb een brief in het Engels geschreven met de vraag om ijkrapport van de apparatuur en calibratierapport van de opstelling, vergezeld met een uitdraai van het stuk van de tracklog waar de overtreding was geconstateerd. Deze heb ik via e-mail en fax naar het politiebureau opgestuurd. Een paar maanden later kreeg ik een brief via de post, met slechts één regel: Your fine will be deleted. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor van veel mensen ook als je niet betaald krijg je geen donder want ze hebben niet afhouw gegevens

Ze kunnen alleen de auto en niet de je als persoon

Eventueel ander auto kopen dan probleem is opgelost hahah

Tenzij je de post uit Leeuwarden gaat krijgen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boetes uit Frankrijk worden nog niet doorgestuurd! De uitwisselingsregeling gaat pas per november as in(bron: http://www.nu.nl/algemeen/3384482/neder ... anden.html). Overigens zijn de tarieven niet erg hoog in Frankrijk, pas nog staande gehouden, was gelaserd met 160 waar je 130 mocht (eigenlijk 110 want het regende maar daar deed ie niet moeilijk over). Tarief was... 45 euro :D

 

Het tarief is voor buitenlanders gelijk (Fransen krijgen meer puntenaftrek) tussen +10 TOT +50 nl allemaal 45 euro bij directe betaling en 130 euro bij betaling binnen een bepaalde termijn. Let wel op: 50 en harder is gelijk 1500 Euro (!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo vaak voor mijn werk in Frankrijk geflitst, nooit wat van gehoord, schijnbaar herkent deze geen nederlandse platen.

Daarbij niet aangetekend, is nooit ontvangen 8-)

Wel een paar keer aangehouden door lasergun controle, das dokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dennis & Ids

 

Je moet dan het geluk hebben dat je niet meer in het systeem staat... mocht je er nog in staan en toevallig staande gehouden worden, dan heb je een heel groot probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden