Ga naar inhoud
  • 0

RNS 510 Lege Accu Can Gateway oplosbaar met update


remkow

Vraag

Zat toevallig even op de Ross-Tech site te kijken en toen zag ik dit:

 

Gateway

 

The Gateway (aka. Diagnostic Interface for Databus OR CAN-Gateway) is responsible for passing Messages from one Control Module to another, older versions of the Gateways were not compatible and caused the Databus to stay active even with the Ignition turned OFF which resulted in excessive Battery Draw and failure. To identify if your Gateway is compatible, check the (Software) Part Number and the Software Version of the Control Module shown in the Identification provided by VCDS (for example in an Auto-Scan).

 

Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl

Part No SW: 1K0 907 530 K HW: 1K0 907 951

Component: J533__Gateway H12 0178

 

In this Example the Software Part Number is 1K0-907-530-K and the Software Version is 0178, now check the following List if your Gateway is considered NOT compatible - all part numbers NOT listed here can be considered compatible.

 

RNS510CanGateway.png

 

All Modules / Part Numbers that are NOT listed in the Table above are considered to be compatible. Those Part Numbers & Software Versions listed with the Note "Update available" can be updated to 1K0-907-530-K @ 0178, this often saves Money/Work which a Replacement of the Module would cause. The Update is NOT available in the US, all Rest of World VW (see TPI 2017949, 2018155, 2022606), Seat and Skoda Dealers should have access to it.

 

Ik begrijp hieruit dat de CAN Gateway dus niet altijd vervangen hoeft te worden maar dat een firmware update in sommige gevallen volstaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Deze lijst met stuurdozen zijn NIET voor de passat.

Voor tegen lege accu bij de passat heb je gateway hoger dan E nodig.

Update SW2720 voor de RNS510 wil ook soms werken tegen lege accu

 

Ben ik nieuwsgierig naar jouw beelden inzake mijn RCD510 ter vervanging RCD500, met nieuwe gateway 'Q', in passat 3C 10.2005 en nog steeds accu drain. Zie ik iets over het hoofd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

RCD geen ervaring mee nooit gehad, maar deze waren al in 2005 te krijgen op de passat dus probleem licht ergens anders.

 

Voor de RNS kan je ook een drain hebben als de canbus board van de RNS zelf defect is.

Wat ik nu zelf heb ondervonden en had een gateway H naar een Q gegaan (wat beiden geen probleem had mogen zijn) en nog steeds een batterij drain.

Nadien een RNS in bruikleen gebruikt en bleek geen drain meer te zijn en zo kwam ik er achter na bijna 4j zoeken dat het de RNS zelf was.

Ik dacht dat het door het modden was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
RCD geen ervaring mee nooit gehad, maar deze waren al in 2005 te krijgen op de passat dus probleem licht ergens anders.

 

Voor de RNS kan je ook een drain hebben als de canbus board van de RNS zelf defect is.

Wat ik nu zelf heb ondervonden en had een gateway H naar een Q gegaan (wat beiden geen probleem had mogen zijn) en nog steeds een batterij drain.

Nadien een RNS in bruikleen gebruikt en bleek geen drain meer te zijn en zo kwam ik er achter na bijna 4j zoeken dat het de RNS zelf was.

Ik dacht dat het door het modden was.

 

Hoe is het te achterhalen dat het aan je apparaat licht en niet aan de gateway?

Of ben je er gewoon door puur toeval achter gekomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
RCD geen ervaring mee nooit gehad, maar deze waren al in 2005 te krijgen op de passat dus probleem licht ergens anders.

 

Voor de RNS kan je ook een drain hebben als de canbus board van de RNS zelf defect is.

Wat ik nu zelf heb ondervonden en had een gateway H naar een Q gegaan (wat beiden geen probleem had mogen zijn) en nog steeds een batterij drain.

Nadien een RNS in bruikleen gebruikt en bleek geen drain meer te zijn en zo kwam ik er achter na bijna 4j zoeken dat het de RNS zelf was.

Ik dacht dat het door het modden was.

 

Hoe is het te achterhalen dat het aan je apparaat licht en niet aan de gateway?

Of ben je er gewoon door puur toeval achter gekomen?

 

Zie rode tekst Alle

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3c uit 2005

rcd 310 geplaatst

gateway c geupdate bij dealer

accu leeg.......

 

update werk niet altijd blijkbaar....

 

andere gateway zoeken.....

 

Gateway vanaf versie 'E' is fysiek anders dan de 'C'... normaal kan je een C niet updaten naar een hogere versie, je kan misschien wel de software updaten, maar dat gaat inderdaad geen verschil maken met de batterydrain...

 

Je vindt hier http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=113&t=49969 een splinternieuwe gateway versie 'Q'.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allen,

Ben appie en rij in een passat 2.0tdi type 3c bwjr'05

Heb het volgende vraag heb nu een RNS 510 erinzitten met een firmware versie 2840 wil hem graag upgraden zodat ik mijn eigen poi's via sd kaart erin kan laden, met dit oude firmware was dit niet mogelijk . Nu heb ik via een kennis begrepen dat dit niet zomaar gaat mede door de can gateway mogelijk zou ik dus een oude type canbus hebben nu heb ik het via vagcom oftewel VCDS uitgelezen en kom op de volgende nummer uit 3C0907530C is dit de goeie can gateway ??

 

Het werkt op moment goed zonder leeg raken van de accu, blijkbaar naar update software rns 510 zou dit een probleem zijn.

Wil natuurlijk straks als ik ga upgraden weer gewoon blijven rijden zonder dat mijn accu leeg raakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo allen,

Ben appie en rij in een passat 2.0tdi type 3c bwjr'05

Heb het volgende vraag heb nu een RNS 510 erinzitten met een firmware versie 2840 wil hem graag upgraden zodat ik mijn eigen poi's via sd kaart erin kan laden, met dit oude firmware was dit niet mogelijk . Nu heb ik via een kennis begrepen dat dit niet zomaar gaat mede door de can gateway mogelijk zou ik dus een oude type canbus hebben nu heb ik het via vagcom oftewel VCDS uitgelezen en kom op de volgende nummer uit 3C0907530C is dit de goeie can gateway ??

 

Het werkt op moment goed zonder leeg raken van de accu, blijkbaar naar update software rns 510 zou dit een probleem zijn.

Wil natuurlijk straks als ik ga upgraden weer gewoon blijven rijden zonder dat mijn accu leeg raakt.

C gateway is gewoon te updaten zodat je geen leegloop hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry voor 't gravediggen, maar kwam dit tegen op een Engels forum:

 

 

An E revision is a minimum. But will need software code 0048. Otherwise H or higher is needed. The software code can only be done by dealer-style equipment, so it's not cost effective unless you have friends!
In VCDS my module 19 comes up as:
Part No SW: 3C0 907 530 C HW: 3C0 907 951 A
Component: Gateway 007 0040 <<<< this is the software coding

 

Dit zou dus betekenen dat een upgrade naar software 0048 of hoger voor een 3C0 907 530 C de accu leegloop tegengaat.

 

Is dit ook jullie ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vuci is het 'bestandje' wat met je gateway communiceert, 

het heet 1200 vuci omdat je enkel dit bestandje terugzet zodat oudere gateways toch goed kunnen communiceren met je rns 510 en dus ook uitgaat. 

Dit voorkomt accu drain

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@vsc Thanks, zal daar naar kijken.

 

Voor de mensen die nog een up-to-date CAN gateway zoeken, heb hier een Q versie besteld: http://www.ebay.nl/usr/vwmodul?_trksid=p2047675.l2559

Nieuw, 12 maanden garantie, 89 euro.

 

Was met een paar dagen binnen, nu nog even plaatsen...

aangepast door 7700
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden