Ga naar inhoud
  • 0

B7 luchtroosters dashboard plaatsen


wiseguy

Vraag

Ik heb inmiddels mijn B7 luchtroosters ontvangen en ben aan de slag gegaan om ze te plaatsen. De twee buitenste roosters waren zo los, maar het middelste rooster krijg ik er maar niet uit. Ik weet waar de klemmen zitten (gewoon even gekeken bij het nieuwe rooster), maar ik krijg het gewoon niet uit het dashboard gewipt.

 

Iemand een tip hoe ik het middelste rooster er uit kan krijgen?

 

Verder heb ik er een B7 kabelboom bij. E ik heb ergens al wel eens gelezen dat die op de bedieningsknop van de interieurverlichting kan worden aangesloten.... Alleen hoe moet ik dat doen? Kan ik het gewoon erop solderen? Of kan ik de kabel ergens bij prikken in de stekker?

 

Of is er misschien iemand in de buurt die me ermee zou willen helpen? Zowel met het rooster als met het aansluiten? :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

En heb ik het goed gezien dat ik die kabelboom achter het dashboard langs en voor de luchtroosters door kan halen? Er zitten ook van die klemmetjes aan het snoer, dus ik vermoed dat die op bepaalde plekken gewoon aan wat klempunten kan monteren.... Alleen heb ik even geen idee hoe ik die dingen dan vast kan krijgen zonder dat het dashboard los zou moeten.

 

@lucas: nog tips hoe ik dat middelste rooster los kan krijgen zonder van alles kapot te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De middelste rooster heb je er zo uit, pak een platte schroevendraaier en steek die in de naad op het middepunt van de rooster en duw de schroevendraaier een beetje naar beneden dan komt de onderkant los en dan ga je vinders langs de zijkanten en een beetje naar voren trekken en dan haal je hem er zo uit, en ik heb de kabelboom zelf gemaakt, en aangesloten op de handrem,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat heb ik geprobeerd, maar de afdekrand van het rooster komt dan los. Bovendien zit er een dikker stuk van het dashboard (een soort van verdikte punt) waar het rooster overheen geklikt/geschoven zit.... Dus hoe kan je het rooster dan opwippen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb pasjes hiervoor gebruikt.

Deze geven weinig kans op schade, dun en redelijk stevig.

Voldoende om de vergrendel nok weg te drukken.

Neem alleen niet een pas waarvan je de magneetstrip kan beschadigen.

Geen bankpassen bv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kijk goed waar de haakjes zitten, de 3AA en 3C hebben ze op dezelfde plek.

ik deed er onder wat tussen om ze los te haken en dan kwam hij boven ook los.

 

voor de aansluiting heb ik aan de bestuurders zijde dat kapje los gehaald wat afgedekt wordt door de deur als deze dicht is. (vaak zit er een sticker met je onderhouds beurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat heb ik geprobeerd, maar de afdekrand van het rooster komt dan los. Bovendien zit er een dikker stuk van het dashboard (een soort van verdikte punt) waar het rooster overheen geklikt/geschoven zit.... Dus hoe kan je het rooster dan opwippen?

 

Je mag langs mij komen doe ik het wel voor je ;) uden is niet het einde van de wereld :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wilde vandaag ook de originele roosters met kabelboompje plaatsen , moest ook de draad verlengen richting de dimmer. Ik heb idd een grijze draad maar geen geheel bruine draad. Wel bruin/grijs , bruin/zwart , bruin/groen????

Weet iemand welke bruine ik moet nemen?!

Gr Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wilde vandaag ook de originele roosters met kabelboompje plaatsen , moest ook de draad verlengen richting de dimmer. Ik heb idd een grijze draad maar geen geheel bruine draad. Wel bruin/grijs , bruin/zwart , bruin/groen

Weet iemand welke bruine ik moet nemen?!

Gr Ed

Even meten met een multimeter. Ik heb de draden aangesloten bij de licht schakelaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden