Ga naar inhoud
  • 0

Ervaring met chiptuning van OCT ?


tinus

Vraag

Ik heb een 3c 2.0tdi pd 140pk uit 2006 met DSG met 160k gekocht. Deze auto is door de dealer getuned naar 170pk (volgens eigen zeggen) met software van OCT http://www.oct-chiptuning.de/.

 

Nou had ik hiervoor een 3c met een getunede 140pk CR, en voor mijn gevoel was deze een stukkie sneller dan deze. Kan natuurlijk komen omdat dsg het gevoel er een beetje uithaalt, of dat deze chip niet zo super is? Voor mijn gevoel is deze ook een stuk minder zuinig (1:15 terwijl met de CR probleemloos op 1:19)

De chip zit er al een paar jaar in, en gaf geen problemen met dsg. Mijn dealer heeft de auto onderzocht, en vond geen nadelige gevolgen vd tuning op bv de dsg-bak, dpf, of wat dan ook.

 

Wie heeft ervaring met OCT chiptuning?

 

Kan ik beter bij JD de boel gaan onderzoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Onderzoeken kan altijd ;-)

Omdat je centraal woont kan je zeker terecht bij bijv.:

 

- Van Vught Motorsport in Marum (Gr.)

- JB Autoservice in Dieverbrug

- JD Engineering in Lochem

- Vagtechniek in Nuenen

 

Heb bij alle 4 de bedrijven goede ervaringen opgedaan :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Kan ik beter bij JD de boel gaan onderzoeken?

Dat altijd!

Ik heb de mijne via de dealer oct laten tunen ivm garantie, heb 'm namelijk nieuw gekocht.

JD haalt er absoluut meer uit!

Maar voor mij zijn die enkele pk's nu wel wat duur om te investeren.

Het roet filter, gooit toepasselijk roet in het eten.

Een cr is absoluut zuiniger dan een pd iig!

Je voorbeeld klopt met mijn ervaring die ik had met een huur passat met cr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen ervaring met OCT, ik kan wel uit eigen ervaring zeggen dat juist een PD sneller aanvoelt dan een CR.

Was het niet zo dat chiptuning kan worden overschreven met een software update aan de auto ?

Wil je het dus zeker weten, even op de rollenbank. De TDI club heeft binnenkort een rollenbank dag bij VAG Techniek. http://www.tdiclub.nl/ftopic61164.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Geen ervaring met OCT, ik kan wel uit eigen ervaring zeggen dat juist een PD sneller aanvoelt dan een CR.

Was het niet zo dat chiptuning kan worden overschreven met een software update aan de auto ?Wil je het dus zeker weten, even op de rollenbank. De TDI club heeft binnenkort een rollenbank dag bij VAG Techniek. http://www.tdiclub.nl/ftopic61164.html

 

Je moet je volgens mij wel ervoor aanmelden, daarvoor kan je Lucas (hier op het forum) een pbtje doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Geen ervaring met OCT, ik kan wel uit eigen ervaring zeggen dat juist een PD sneller aanvoelt dan een CR.

Was het niet zo dat chiptuning kan worden overschreven met een software update aan de auto ?

Wil je het dus zeker weten, even op de rollenbank. De TDI club heeft binnenkort een rollenbank dag bij VAG Techniek. http://www.tdiclub.nl/ftopic61164.html

 

 

Je slaat de spijker op z'n kop: ik had ervaring met een pd (leenauto voor een paar dagen) toen ik een cr had. Een pd is veel feller tussen 1800-2500tpm, terwijl een cr (heb er 160k mee gereden) z'n power veel geleidelijker lijkt af te geven over een iets bredere powerband. Die cr was een getunede 140pk --->170pk, dus ik kan wel ongeveer het vergelijk maken. Mijn huidige auto (pd) voelt als een 140pk :blink:

 

Mijn monteur kon ook niets terugvinden dat 'ie getuned was, dus een softwareupdate zou de tuning kunnen hebben gewist.

Ik heb de 'oude' monteur gesproken over de tuning, en heb de factuur ook gezien dat het was uitgevoerd.

 

De beste oplossing lijkt me om een rollenbank op te zoeken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ik een OCT chip heb. De vorige eigenaar heeft de Passat laten chippen bij de dealer, ik kom in het boekje verder geen 'ABT-certificaat' oid tegen, maar bij de dealer in het systeem staat er wel bij dat die gechipt is.

 

Bij mij rijd ie tot 1800-2000 toeren nog als ''normaal'' en pas na 2000 toeren ongeveer begint het vermogen al best snel erin te komen, alleen krijg ik wel het idee dat die na 3000 toeren niet meer zo heel fel is. Het felle is echt tussen 2000-3000 toeren in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden