Ga naar inhoud
  • 0

3C - Wielkuipen bewerken, adressen bekend?


3errors

Vraag

Amoi

 

Zoals de titel al aangeeft, ben ik op zoek naar mensen/bedrijven die de plastic wielkuipen kunnen bewerken en/of aanpassen.

Met de huidige verlaging (45-50mm) achter, een ET35 en een 225 band loopt de band aan bij de wielkuip.

Vwb de carrosserie is er voldoende ruimte, het is een kwestie van mm's. Inderdaad is afdraaien een mogelijkheid, maar wil eerst dit pad onderzoeken...

 

Euh, hoger schroeven is GEEN optie :wink:

 

Bedrijf zoals Dreamworks Cartuning in Baarlo, zoek ik dus. Liefst in omgeving Hengelo (Ov.), Assen of Amersfoort.

 

:thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Wat ik nie snap, mijn 20 inch geen centje pijn.

Is puur een kwestie van ET i.c.m. bandenmaat. Jij rijdt nog lager rond ook :blink: ...

 

  • 2011 - S8 8.5x19 ET42 met 235/35; aanlopend wielkuip-band bij diep inveren en 4 personen/bagage
  • 2011 - RS4 8x18 ET35 met 225/40; aanlopend wielkuip-band bij diep inveren en 4 personen/bagage
  • 2012 - R36 8.5x19 ET45 met 225/35; nergens last van
  • 2013 - BBS CK 8.5x19 ET35 met 225/35; aanlopend wielkuip-band bij diep inveren en 4 personen/bagage
  • 2013 - A6 8x18 ET48 met 225/40; nergens last van

 

Wil eerst dit bekijken, misschien dat het wat vervormd kan worden dmv zo'n heat gun. Laat ik het afdraaien, haal ik zo'n 5-7mm en kom dan uit op ET40-42

Ik heb er met 18 inch ET 35 en 235 banden ook last van.

Zie lijstje :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
235 is voor een passat een redelijk standaard bandbreedte.

 

Kun je niet beter/goedkoper je velgen ietsje afdraaien of spacers plaatsen?

Je kiest voor "dit pad" omdat je het mooi vindt ? :roll:

Dacht ik ook...

Afdraaien kan altijd nog, met spacers komt de velg alleen maar meer naar buiten :wink:

Zit te kijken wat het makkelijkst te realiseren is...

Tip of 215 breed dan is het opgelost op AS dus 2 stuks nieuwe banden.

 

Gr Fai

Jep, das dan ook weer de "makkelijkste" weg :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ff gekeken, maar mijn achterwielen zijn 20 inch 9,5j en een et van 38.

De band is 235/30/20.

Deze velgen zijn 3 mm afgedraaid, en de auto ligt 6,8cm lager dan orgineel.

 

Voor is dit 8,5j met dezelfde banden maat, et is hier 42.

Bij het insturen en inveren komt heel af en toe in aanraking met elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb ff gekeken, maar mijn achterwielen zijn 20 inch 9,5j en een et van 38.

De band is 235/30/20.

Deze velgen zijn 3 mm afgedraaid, en de auto ligt 6,8cm lager dan orgineel.

 

Voor is dit 8,5j met dezelfde banden maat, et is hier 42.

Bij het insturen en inveren komt heel af en toe in aanraking met elkaar.

 

 

Ja Gerdtdi dat moet je wel zegen dat jij oem bbs heb en die zijn extra dik waar door je iets kan afdraaien bij BBS

 

maar niet elke velgen kan niet zo ff afdraaien zeker niet bij immitatie daar zijn de alu kwaliteit niet zo als van oem audi,vw, bbs,enz Goede merken toch.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja Gerdtdi dat moet je wel zegen dat jij oem bbs heb en die zijn extra dik waar door je iets kan afdraaien bij BBS

Ben ik blij met mijn originele BBS'n :wink:

 

@Gerd vwb jouw achterwielen

 

- Door de ET 3mm meer naar binnen

- Velg is 1 inch (2,54 cm) breder

- Band is 1cm breder en 5% minder hoog

- Je auto ligt ook nog eens 2cm lager

 

:angry: me echt niet happy!

 

:angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden