Ga naar inhoud
  • 0

piep in motor bij optrekken


harrie1608

Vraag

Goedemiddag,

 

Ik heb weer wat raars.

Als ik met mijn passat 3c 1.9 tdi optrek dan hoor ik bij elke versnelling laag in het toerental gebied een piep uit het motorruim komen.

Dus in elke versnelling.

Verder heb ik de auto in de vrij gezet en heb het gas langzaam ingedrukt en op een gegeven moment hoor je die piep ook.

( bij ongeveer 1500 tot 2200 toeren ) hierboven hoor ik het niet meer.

En onder de 1500 toeren doet hij het ook niet.

 

Verder zijn er geen klachten en loopt de auto naar mijn idee wel goed.

Hij is bij Jos geweest voor een chippie.

Kan dit er mee te maken hebben ?

 

Wie weet een oplossing??

 

Groeten Jacob

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het fluitje heb ik ook. Soms wel, soms niet.

Inderdaad bij het schakelen.

Je zegt een piep, maar de toonhoogte is toch niet erg hoog? Iemand maakte eens de vergelijking met het geluid van een rondzwiepende elektra buis..................

 

Is hier al eens eerder gemeld maar kan het topic ff niet 123 vinden.

Het stoort me verder niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

piept nog af en toe

ik heb afgelopen weekend met de caravan gereden bij belasting hoor ik niets ( misschien ook wel door dat dan de motor wat rumoeriger is )

ik heb nog geen tijd gezien om de slangen na te kijken ...

 

Wordt vervolgt

 

Groeten Jacob

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb ik bij de fabia van de vrouw ook , na het chippen , ik ga de intercooler slangen eens na lopen , hij doet het alleen bij warme blok en als ik optrek , dus gewoon rijden op 120 constants piept ie niet , ik weet dat ik problemen gehad heb met de buis van de intercooler voor die er in te krijgen , aan het stuk waar ook de egr klep tussen zit , ik denk dat ik de dichting dubbel geduwd heb bij de buis er in te klikken , moet deze er eens uit halen en die dichting vernieuwen want die zat heel los rond de buis

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden