Ga naar inhoud
  • 0

Wegvallen koppelingdruk HELLEP VAKANTIE INZICHT PROBLEMEN


harrie1608

Vraag

Goedenavond,

 

Wie kan mij helpen.

Sinds kort ( 3 maanden ) heb ik een 3C 1.9 TDI uit 2008.

150000 km gelopen

Nu doet het volgende zich voor.

Als ik een poosje op de snelweg heb gereden ongeveer 50 km op de c.c. heb ik het idee dat mijn koppelingdruk bijna weg gevallen is.

Als ik dan van de snelweg af ga is het alsof het koppelingspedaal een enorme vrije slag heeft.

 

Wie herkend dit of heeft dit ook meegemaakt.

 

Groeten Jacob

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je vacuum problemen hebt is meestal ook de rem niet lekker (zeker als de auto heeft stil gestaan en je moet veel remmen) en loopt de motor niet zoals het hoort. De meest gangbare slangen kun je visueel controleren.

Ik denk dat de meeste kans de koppelingscilinder is. De tandempomp kun je wel meten maar dan moet je deze demonteren en een meetopstelling maken, de tandempomp heeft drie aansluitingen brandstof-in, brandstof-uit, olie-in,olie-uit,vacuum-in en vacuum-uit.

 

@ Vdub-Matthijs: kun je de koppelingscilinder ook testen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De koppelingpomp kost ongeveer €110 en de cylinder op de bak ook €110.

Bij een 1,9 zit de cylinder waarschijnlijk buiten op de bak.

Misschien kan je controlren of deze vochtig/nat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je al gecontroleerd of je remvloeistof verliest?

Zo niet dan is het zoals Matthijs zegt de pomp bij je pedaal. Deze lekt dan waarschijnlijk inwendig.

Ik weet zo niet of je daar makkelijk bij kan komen, anders moet je proberen de stofkap open te klappen en kijken of je daar vloeistof ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Goedenavond,

 

Wie kan mij helpen.

Sinds kort ( 3 maanden ) heb ik een 3C 1.9 TDI uit 2008.

150000 km gelopen

Nu doet het volgende zich voor.

Als ik een poosje op de snelweg heb gereden ongeveer 50 km op de c.c. heb ik het idee dat mijn koppelingdruk bijna weg gevallen is.

Als ik dan van de snelweg af ga is het alsof het koppelingspedaal een enorme vrije slag heeft.

 

Wie herkend dit of heeft dit ook meegemaakt.

 

Groeten Jacob

 

Wanneer je een "enorme" vrije slag hebt dan zou je versnellingbak ook behoorlijk moeten kraken bij het inschakelen m.n. vanuit stilstand. Wanneer hij op bedrijfstemperatuur is en je schakelt stilstaand van de 1 in de achteruit zonder bijgeluiden dan kans er niet veel mis zijn. Druk ook bij de draaiende motor het koppelingspedaal eens met de hand in, je voelt dan veel beter of er iets mis is met druklager etc. Bij twijfel gewoon effe een vakman laten voelen en luisteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dit probleem ook gehad

Als eerst remvloeistof vervest

Het probleem kwam naar een tijdje weer terug.

Kopeling cilinder vervangen

He, het probleem kwam na een tijdje weer terug.

Ja en toen maar kopelingsplaten en het vliegwiel vervangen.

En toen........... het probleem opgelost!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

even een update !

Vandaag een ritje van 200 km

In het begin gaat het goed geen problemen maar na een poosje stevig doorgereden te hebben koppeling druk helemaal weg.....

Passat laten uitrollen en na een poosje klieren met de koppeling steeds een beetje pompen kreeg ik weer een beetje druk.

Nu is de druk na enkele meters al weer weg. maar als je even stilstaat komt het langzaam ( heel langzaam ) een heel klein beetje terug...

Als je staat te wachten tot je druk terug is en je drukt de koppeling in dan hoor je het ook een beetje rammelen .......

 

Wie weet het want volgende week staat de vakantie voor de deur en moet de reis naar zuid frankrijk.....

 

Tandempomp is ondertussen vervangen maar heeft dus niets geholpen ....

 

Iemand die het weet mag ook ff bellen !! ( 0612331350 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wanneer je gerammel hoort kan het vliegwiel ook stuk zijn en er voor zorgen dat (net als bij een rem) de cilinder terug gedrukt wordt waardoor er speling onstaat op de koppelingcilinder met alle gevolgen van dien.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoor je dan het gerammel altijd of hoor je het alleen als de koppeling wordt ingetrapt.

Als de koppeling ingetrapt is of als de auto rijd is het gerammel weg.'

en vliegwiel stuk na 150 000 km zonder trekhaak ??

 

kan jij mij vertellen wat het kost als je het hele zwikkie vervangt ?

Je hebt laatst mijn auto ook een tuningsbeurtje gegeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden