greeneyes Geplaatst 2 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2013 Hallo ik verkoop mijn Kia Sorento V6 om toch weer zo snel mogelijk bij een fijne passat uit te komen. http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/kia/ ... ousPage=lr Ik mis mijn vorige diesel toch wel ZO enorm dat ik me aan het orienteren ben voor een passat 2.0 TDI uit 2006. Minimaal een 6 bak, 140 PK. Kleur liefst zwart, En zo min mogelijk kilometers. Maar van 200.000 schrik ik niet. Ik hoor bij de dealer signalen van slechte waterpompen en oliepomp en electrische parkeerrem problemen. Wat zijn jullie ervaringen en tips om op te letten of wat er minder is aan dit type motor de 2.0 TDI. Ik ben benieuwd en mocht je iemand weten voor een mooi sorrento met alles erop en eraan en complete onderhoudshistorie dan GRAAG. Weer bedankt en hopelijk kan ik weer snel mee babbelen als ik weer PSST rijder ben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bert888 Geplaatst 4 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 mei, 2013 Ik zou eerst proberen de slechte en goede motorcodes te achterhalen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 4 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 mei, 2013 de oliepompen zijn nogal redelijk bagger... kennelijk heeft er ooit iemand 't idee gehad om er balansassen op te monteren Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wheeler Geplaatst 4 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 mei, 2013 Tja, kunt natuurlijk altijd de mijne kopen he je weet dat ie snel genoeg is Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Speedyace Geplaatst 4 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 4 mei, 2013 Ik heb er ook 1 in de aanbieding een highline en geloof mij alles is NIEUWWWWWWWWWW Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Riconl Geplaatst 7 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2013 Hahaha iedereen wil blijkbaar van zijn Passat af.....hoe kan dat toch...... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Speedyace Geplaatst 8 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 8 mei, 2013 Omdat ik na 5 jaar weer wat anders wil vandaar en vanmiddag ook ga kijken voor wat anders. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Riconl Geplaatst 8 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 8 mei, 2013 Nou volgens mij had jij nogal wat problemen met je auto of niet? Ga je nu weer voor een mooie passat? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
El Fuego Geplaatst 20 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2013 Ik rij al jaren met relatief weinig problemen rond in een 2.0TDI van december 2005, dus modeljaar 2006. Enige motorische probleem was een kapotte brandstofpomp. Waar je in ieder geval op moet letten is dat je een versie pakt met roetfilter. Volgens mij werden ze in 2006 ook nog zonder geleverd. Verder onderschrijf ik de tip om te letten op de motorcode. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 20 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 20 mei, 2013 Waar je in ieder geval op moet letten is dat je een versie pakt met roetfilter. Volgens mij werden ze in 2006 ook nog zonder geleverd. domme vraag misschien, maar waarom zou die roetfilter dan 'n pré moeten zijn? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 21 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2013 Waar je in ieder geval op moet letten is dat je een versie pakt met roetfilter. Volgens mij werden ze in 2006 ook nog zonder geleverd. domme vraag misschien, maar waarom zou die roetfilter dan 'n pré moeten zijn? 2.0TDI met roetfilter is BMP, zonder is BKP. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 21 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2013 Wel even opletten dat er in 2007/2008 massa's roetfilters achteraf zijn geplaatst vanwege subsidieregelingen die toen geldig waren. Dus dat gaat niet altijd op! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
gerdtdi Geplaatst 21 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2013 Vanwaar een met roetfilter beter??? Gaan we nu nog een keer het bkp blok op de schop nemen? Denk dat dat nu wel klaar is, ofnie. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 21 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2013 Je kan toch niet ontkennen dat de bkp wat meer "probleempjes" hadden dan de andere blokken zoals de bmp. Nu zal het gross van de bkp met problemen wel gereviseerd zijn maar je kunt het natuurlijk net treffen dat je er 1 hebt die nog een tijdbom is. Als ik mij niet vergis heeft de Passat 2.0Tdi geen balansassen, alleen Audi heeft dat omdat de motor daar in de lengte gemonteerd zit. A3 heeft ze er ook niet in zitten als ik mij niet vergis. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 21 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2013 Passat heeft ze net wel... Heeft me hele originele motor in puin gedraaid . zit nu blok in van een a 3, die die rotzooi niet heeft . Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 21 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2013 Vanwaar een met roetfilter beter??? Gaan we nu nog een keer het bkp blok op de schop nemen? Denk dat dat nu wel klaar is, ofnie. Ik weet niet eens hoe ze erbij komen dat een BKP heel erg slecht is, ik ben er tevreden over hoor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 21 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2013 Vanwaar een met roetfilter beter??? Gaan we nu nog een keer het bkp blok op de schop nemen? Denk dat dat nu wel klaar is, ofnie. Ik weet niet eens hoe ze erbij komen dat een BKP heel erg slecht is, ik ben er tevreden over hoor Idd, voor kapotte PD's is tenminste iets geregeld qua coulance. Als bij de BMP je DPF kapot gaat mag je m zelf betalen (dealerprijs ca €2000!!)... of meteen verwijderen bij aanschaf. Dat is de beste optie. Balansassen hebben volgens mij alle BMP's tot eind 2006. Er is een code voor deze modificatie maar weet niet welke... Ozzy weet dat wel . Gewoon bij uitonderhandelen. Tandempomp nakijken, kijken of je geen uitgeslagen cilinderkop heb (verkeerd materiaal en de PD's krijgen speling. Problemen komen eigenlijk niet voor na de 100k vertelde de dealer mij (in hoeverre dat waar kan zijn als de dealer dat zegt...). Denk dat met coulance de BKP zeker geen slechter blok is dan de BMP. Het is een 16V wat de motor soepeler maakt, meer vermogen geeft en ik denk ook nog iets zuiniger.... Ik denk dat als ik ooit nog een 2.0tdi koop wat een motorcode BKP zou hebben, me hier niet druk om zou maken. Kans is klein, zal waarschijnlijk een CR zijn, maar dan nog. Misschien dat je bij de aankoop een soort van garantie (op alles, niet wat de verkopende partij per schade geval bepaald... kijk die voorwaarden dus goed na!) Ergens moet je natuurlijk ook realistisch zijn bij het kopen van een gebruikte wagen. Er kan altijd iets mee zijn en een beetje geluk moet je er natuurlijk mee hebben. Succes ermee! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 21 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2013 Balansassen hebben volgens mij alle BMP's tot eind 2006. Er is een code voor deze modificatie maar weet niet welke die modificatie gaat alleen over de AANDRIJVING van de balansassen: tandwiel ipv ketting aangedreven, en maak je geen illusie daarrond: mijn originele pomp had al de tandwielaandrijving Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
gerdtdi Geplaatst 21 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 21 mei, 2013 Zo ist Foppe, ik ben zeer te spreken over mijn bkp. En ja hij heeft me al wat geld gekost. Maar nu ff over die roetfilter, wat is daar zo belangrijk aan. Filter is voor mij rommel wat achterblijft. En dat wil ik niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
-=mYst=- Geplaatst 22 mei, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 22 mei, 2013 Ik weet er meer die hun roetfilter liever kwijt dan rijk zijn idd... de mijne heeft ook niet meer lang te leven als ik er wat aan te zeggen heb Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten