Ga naar inhoud

Wil een passat TDI 2.0 140 PK diesel kopen. Wat zijn de tips


greeneyes

Aanbevolen berichten

Hallo ik verkoop mijn Kia Sorento V6 om toch weer zo snel mogelijk bij een fijne passat uit te komen.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/kia/ ... ousPage=lr

 

Ik mis mijn vorige diesel toch wel ZO enorm dat ik me aan het orienteren ben voor een passat 2.0 TDI uit 2006.

Minimaal een 6 bak, 140 PK. Kleur liefst zwart, En zo min mogelijk kilometers. Maar van 200.000 schrik ik niet.

Ik hoor bij de dealer signalen van slechte waterpompen en oliepomp en electrische parkeerrem problemen.

Wat zijn jullie ervaringen en tips om op te letten of wat er minder is aan dit type motor de 2.0 TDI.

 

Ik ben benieuwd en mocht je iemand weten voor een mooi sorrento met alles erop en eraan en complete onderhoudshistorie dan GRAAG.

 

Weer bedankt en hopelijk kan ik weer snel mee babbelen als ik weer PSST rijder ben. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik rij al jaren met relatief weinig problemen rond in een 2.0TDI van december 2005, dus modeljaar 2006. Enige motorische probleem was een kapotte brandstofpomp. Waar je in ieder geval op moet letten is dat je een versie pakt met roetfilter. Volgens mij werden ze in 2006 ook nog zonder geleverd. Verder onderschrijf ik de tip om te letten op de motorcode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je in ieder geval op moet letten is dat je een versie pakt met roetfilter. Volgens mij werden ze in 2006 ook nog zonder geleverd.

 

domme vraag misschien, maar waarom zou die roetfilter dan 'n pré moeten zijn? :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je in ieder geval op moet letten is dat je een versie pakt met roetfilter. Volgens mij werden ze in 2006 ook nog zonder geleverd.

 

domme vraag misschien, maar waarom zou die roetfilter dan 'n pré moeten zijn? :?:

 

2.0TDI met roetfilter is BMP, zonder is BKP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan toch niet ontkennen dat de bkp wat meer "probleempjes" hadden dan de andere blokken zoals de bmp.

Nu zal het gross van de bkp met problemen wel gereviseerd zijn maar je kunt het natuurlijk net treffen dat je er 1 hebt die nog een tijdbom is.

 

 

Als ik mij niet vergis heeft de Passat 2.0Tdi geen balansassen, alleen Audi heeft dat omdat de motor daar in de lengte gemonteerd zit.

A3 heeft ze er ook niet in zitten als ik mij niet vergis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanwaar een met roetfilter beter???

 

Gaan we nu nog een keer het bkp blok op de schop nemen?

Denk dat dat nu wel klaar is, ofnie.

 

Ik weet niet eens hoe ze erbij komen dat een BKP heel erg slecht is, ik ben er tevreden over hoor :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanwaar een met roetfilter beter???

 

Gaan we nu nog een keer het bkp blok op de schop nemen?

Denk dat dat nu wel klaar is, ofnie.

 

Ik weet niet eens hoe ze erbij komen dat een BKP heel erg slecht is, ik ben er tevreden over hoor :mrgreen:

Idd, voor kapotte PD's is tenminste iets geregeld qua coulance. Als bij de BMP je DPF kapot gaat mag je m zelf betalen (dealerprijs ca €2000!!)... of meteen verwijderen bij aanschaf. Dat is de beste optie. Balansassen hebben volgens mij alle BMP's tot eind 2006. Er is een code voor deze modificatie maar weet niet welke... Ozzy weet dat wel :D. Gewoon bij uitonderhandelen.

 

Tandempomp nakijken, kijken of je geen uitgeslagen cilinderkop heb (verkeerd materiaal en de PD's krijgen speling. Problemen komen eigenlijk niet voor na de 100k vertelde de dealer mij (in hoeverre dat waar kan zijn als de dealer dat zegt...).

 

Denk dat met coulance de BKP zeker geen slechter blok is dan de BMP. Het is een 16V wat de motor soepeler maakt, meer vermogen geeft en ik denk ook nog iets zuiniger....

 

Ik denk dat als ik ooit nog een 2.0tdi koop wat een motorcode BKP zou hebben, me hier niet druk om zou maken. Kans is klein, zal waarschijnlijk een CR zijn, maar dan nog.

 

Misschien dat je bij de aankoop een soort van garantie (op alles, niet wat de verkopende partij per schade geval bepaald... kijk die voorwaarden dus goed na!) Ergens moet je natuurlijk ook realistisch zijn bij het kopen van een gebruikte wagen. Er kan altijd iets mee zijn en een beetje geluk moet je er natuurlijk mee hebben.

 

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balansassen hebben volgens mij alle BMP's tot eind 2006. Er is een code voor deze modificatie maar weet niet welke

 

die modificatie gaat alleen over de AANDRIJVING van de balansassen: tandwiel ipv ketting aangedreven, en maak je geen illusie daarrond: mijn originele pomp had al de tandwielaandrijving ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden