Ga naar inhoud
  • 0

ACC kapot, radar uitschakelen?


jshooymans

Vraag

Gisteren is helaas, na enkele stuiptrekkingen de afgelopen 2 jaren, mijn ACC (adaptive cruise control) overleden.

Super irritant want de foutmelding overruled alle andere meldingen in het MFD en verder knippert continu het gloeispiraaltje in mijn dashbord.

Ik vermoed dat de radar sensor zelf kapot is.....maar ga eerst nog wel even de bekabeling checken.

Een nieuwe radar sensor kost €1500,-....een 2e handse op ebay ergens tussen de €150,- en €500,- maar natuurlijk zonder enige garantie.

Ik zit erover te denken om de radar softwarematig uit te schakelen....dan zou de cruise control weer gewoon moeten werken (maar dan zonder radar natuurlijk).

Heeft iemand hier ervaring met het uitschakelen van de radar sensor?

En zo ja....hoe doe ik dat (ik ben in het bezit van Vagcom).

Dank alvast voor het meedenken.

Gr, Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja kan prima:

- scheidingsrelais eruit trekken

- radar uit can gateway coderen

- stuurkolommodule codering aanpassen

- Bij sommige ecu's moet de acc uitgezet worden en de normale cc aan, dat gaat via logincodes. acc uit: 16167, normale cc aan: 11463

 

Kom je er niet uit dan rij even bij ons langs, is redelijk in de buurt...... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja kan prima:

- scheidingsrelais eruit trekken

- radar uit can gateway coderen

- stuurkolommodule codering aanpassen

- Bij sommige ecu's moet de acc uitgezet worden en de normale cc aan, dat gaat via logincodes. acc uit: 16167, normale cc aan: 11463

 

Kom je er niet uit dan rij even bij ons langs, is redelijk in de buurt...... :mrgreen:

 

Ik denk dat ik dat maar doe....ik ben hier zelf niet zo bedreven in.

Kan ik zomaar een keer langs komen rijden of kan ik beter een afspraak maken?

Ik neem aan dat het een redelijk snelle aktie is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Even een ander idee: Je kan ook een goedkope radar ergens kort over de grens in Duitsland via e-bay zoeken. Dan rijd je daar zelf heen, bouwt de radar in en controleert meteen of deze werkt.

Zou inderdaad kunnen....de goedkoopste is echter altijd nog een paar 100 euro en ik vraag me af hoe lang deze dan nog meegaat.

Verder vind ik de radarfunctie niet altijd even super omdat de auto, met name op de snelweg, te snel inhoudt op de rechterbaan wanneer je links in wil voegen....ik moet dan altijd gas bijgeven....maar goed dat is heel persoonlijk natuurlijk.

Mocht ik me later toch bedenken, dan kan ik hem natuurlijk altijd alsnog weer activeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja kan prima:

- scheidingsrelais eruit trekken

- radar uit can gateway coderen

- stuurkolommodule codering aanpassen

- Bij sommige ecu's moet de acc uitgezet worden en de normale cc aan, dat gaat via logincodes. acc uit: 16167, normale cc aan: 11463

 

Kom je er niet uit dan rij even bij ons langs, is redelijk in de buurt...... :mrgreen:

 

Ik denk dat ik dat maar doe....ik ben hier zelf niet zo bedreven in.

Kan ik zomaar een keer langs komen rijden of kan ik beter een afspraak maken?

Ik neem aan dat het een redelijk snelle aktie is?

 

Ben vanmiddag bij Vagtechniek langsgereden...en ben super geholpen. Bedankt hiervoor Lucas!

Heb een vervolgafspraak gemaakt voor het verwijderen en afdoppen van een lekkende EGR koeler en meteen ook maar een chiptuning naar 170pk........ik moet nog even bedenken of ik ook meteen de DSG laat tunen.....klinkt wel erg verleidelijk :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nu weet ik nog steeds niet wat het me kost om het er uit te halen. en heb ik dan wel normale cruisecontrole?

 

Het adaptieve gedeelte wordt eruit geprogrammeerd, dus je houd je cruise control nog wel, alleen zal die niet meer voor je remmen of versnellen, zoals hoe die het voorheen of nu doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja dat zou ik graag willen dan kan ik een zwart logo plaatsen , ik was vanmiddag bij de vw dealer en volgens hun kon dat niet. dus ik ben op zoek naar iemand die dat voor mij kan doen en het hoeft echt niet gratis! maar het liefst wel een beetje in de buurt van Rotterdam :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn ACC radar uit 2006 is helaas ook overleden vorige maand.

 

Gebruik hem bijna altijd dus zou graag een andere radar plaatsen. Heeft iemand het artikelnummer?

 

Ga vanmiddag langs de dealer, dan checken ze de bedrading maar denk dat ik hem gelijk laat uitschakelen tot ik een andere radar heb..

 

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden