Ga naar inhoud

  • 0

Speakers voordeuren versterken


los-cuentos

Vraag

Hallo

 

In mijn passat 3B heb ik het volgende zitten:

 

Vooredeuren: Pioneer 3 weg 300 Watt speakers

Koffer: 2 kanaalsversterker + Woofer pioneer(400 Watt)

 

Als ik mijn speakers nu zou gaan versterken. Zou me dat veel winst opleveren? Zijn nu met radio verbonden (50Watt).

Ik zal dan waarschijnlijk een 4 kanaal versterker moeten aanschaffen? waarbij ik 2 kanalen gebruik voor de woofer(bridged) en 2 voor de speakers in de voordeuren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 71
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

RMS staat voor het veilige vermogen dat zowel de versterker als de speakers gedurende lange tijd kan verwerken zonder schade aan de onderdelen op te lopen. Piekvermogen is datgene dat de versterker en de speaker kortstondig (enkele seconden achtereen) zonder schade op te lopen kan verwerken.

 

Piekvermogens worden over het algemeen alleen gegenereerd door harde dynamische passages in muziek uitgedrukt in Decibels (dB) in combinatie met "de Stereo op 10"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het wordt een audio meeting de 26... :lol:

Bij de BBQ moet natuurlijk wel een muziekie antonio

Kijk nu wordt het interessant. BBQ 28" Goed gevuld met briketten en een beetje houtskool.

 

Woofertjes en tweetertjes aan. Versterkers dubbel gezekerd en knallen met die hap.

 

Ik kijk wel of de BBQ niet uitwaaid :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die gladen speakers zijn inderdaad 100watt rms en ja dat is veel om zonder versterker te draaien maaaaaar, omdat deze 3ohm zijn gaat de radio in plaats van die 50 watt die ze opgeven zo rond de 75watt spelen dus zal dan ongeveer zo rond de 50watt rms uitkomen. Dan merk je al een leuk verschil zonder dat je er een versterker op hebt zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik vind dit erg lastig.

Pixmania is bij mij wel bekend en heb e.r geen slechte verhalen over gehoord

 

ik zou bij deze zeggen.

Ga eerst naar een Car Audio speciaalzaak.

kijk of ze daar een demokast hebben en laat je informeren over hoe en wat

vraag dan ook of je verschillende systemen mag beluisteren om te kijken wat jij het mooiste vind.

ieder merk heeft zo weer een eigen klank.

JBL bijvoorbeeld vond ik dat de Tweeter te veel overheerste en te schel was.

ik ben toen voor MTX gegaan, deze compo had een Goede Woofer en Tweater klonk ook goed. (JBL ook maar dat was gewoon puur een kwestie van smaak)

Nu heb ik dan Audio System vanwege andere auto, en ben er ook erg tevreden over maar anders had ik nog steeds op die MTX Compo's Gespeeld

 

dus was ik zou zeggen, koop niet blind een speaker van internet want dan kan het zo zijn dat je weer iets koopt wat je niet mooi vind.

allemaal afhankelijk van Smaak.

denk hierbij aan

wil je hard kunnen spelen.

wil je mooie warme klanken mooi afspelen.

wat en je muziekstyle, luister jij snelle muziek (Hardstyle) of luister je naar tragere Diepe Muziek (R&B)

Wil je wel of niet versterkt gaan spelen, aan jouw verhaal zo te lezen wel

zo zijn dat allemaal factoren die meespelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Veel weet ik namelijk niet van audio. Wil gewoon een systeempje hebben die toch al redelijk hard gaat. Moet ook niet overdreven zijn zoals voor op meetings...

De muziek die ik beluister varieert een beetje maar voornamelijk is dat House, Dubstep en Hiphop.

 

Ik ben ook nog student dus pakken geld wil ik er ook niet aan geven. Heb een budget voor mijn speakers tot een max. van 130€ liefst.

En ik wil ze versterken omdat men hier zegt dat er een enorm verschil hoorbaar is.

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dan zou ik idd ook gaan voor de set die je aangeeft

ben je 125 euro kwijt.

bevallen ze goed ken je die nog voor de achterportieren aanschaffen.

en als je dan een Goede Headunit hebt dan kan je de Speakers High Pass gaan aansturen en de lage tonen alleen over de Woofer laten gaan

dan kun je nog even harder omdat de Compo's minder zwaar belast worden doordat je de lage tonen weg filtert en speakers dus minder hoeven te doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Die gladen speakers zijn inderdaad 100watt rms en ja dat is veel om zonder versterker te draaien maaaaaar, omdat deze 3ohm zijn gaat de radio in plaats van die 50 watt die ze opgeven zo rond de 75watt spelen dus zal dan ongeveer zo rond de 50watt rms uitkomen. Dan merk je al een leuk verschil zonder dat je er een versterker op hebt zitten

 

wat vertel jij hier allemaal man man man

hoe minder ohm impendance hoe meer vermogen je nodig hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

belastbaarheid

Bij een versterker wordt het vermogen gespecificeerd bij een bepaalde belasting (luidspreker met een bepaalde impedantie): 1, 2 of 4 ohm.

Hoe lager de aangesloten impedantie, des te hoger is de belasting voor de versterker. En hoe hoger de belasting, hoe meer vermogen een versterker gaat leveren.

Het maximale uitgangsvermogen wordt o.a. begrensd door de grootte van de voeding en de warmtecapaciteit van de versterker.

Als er een te grote belasting wordt aangesloten, zal de afgegeven stroom te hoog worden en zal de beveiliging ingrijpen en de versterker uitschakelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Appi het spijt me heel erg maar ik denk echt dat je je vergist. Mijn versterker levert als ik er een 4ohm speaker aanhang 4x90watt rms maar als ik er een speaker aanhang van 2ohm gaat mijn versterker ook op 2ohm spelen en levert deze 150watt rms maar goed. Het gladen verhaal. Meeste speakers zijn 4ohm want op deze impedantie is de versterker het meest stabiel, nou zijn er speakers die 2ohm weerstand hebben waardoor de radio op 2ohm zou gaan spelen dit gaat een paar min goed als je hem hard zet en dan valt de radio op een protection , toen kwam gladen met zn 3ohm speakers de radio gaat op 3ohm meer vermogen leveren maar word niet te warm een gat in de markt dus! Ik weet 100% zeker dat dit verhaal klopt. Kijk maar op elke site met aansluit schema's vraag maar na aan elke zaak die car audio inbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Appi het spijt me heel erg maar ik denk echt dat je je vergist. Mijn versterker levert als ik er een 4ohm speaker aanhang 4x90watt rms maar als ik er een speaker aanhang van 2ohm gaat mijn versterker ook op 2ohm spelen en levert deze 150watt rms maar goed. Het gladen verhaal. Meeste speakers zijn 4ohm want op deze impedantie is de versterker het meest stabiel, nou zijn er speakers die 2ohm weerstand hebben waardoor de radio op 2ohm zou gaan spelen dit gaat een paar min goed als je hem hard zet en dan valt de radio op een protection , toen kwam gladen met zn 3ohm speakers de radio gaat op 3ohm meer vermogen leveren maar word niet te warm een gat in de markt dus! Ik weet 100% zeker dat dit verhaal klopt. Kijk maar op elke site met aansluit schema's vraag maar na aan elke zaak die car audio inbouwen.

 

 

hoe hoger de belasting hoe meer de versterker moet gaan leveren dus 2 ohm is meer belasting wil dus zeggen dat de versterker meer moeite moet gaan doen

ik denk dat je zelf maar eens op onderzoek uit moet gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij een versterker wordt het vermogen gespecificeerd bij een bepaalde belasting (luidspreker met een bepaalde impedantie): 1, 2 of 4 ohm.

Hoe lager de aangesloten impedantie, des te hoger is de belasting voor de versterker. En hoe hoger de belasting, hoe meer vermogen een versterker gaat leveren.

Het maximale uitgangsvermogen wordt o.a. begrensd door de grootte van de voeding en de warmtecapaciteit van de versterker.

Als er een te grote belasting wordt aangesloten, zal de afgegeven stroom te hoog worden en zal de beveiliging ingrijpen en de versterker uitschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden