Ga naar inhoud
  • 0

Ruitenwisser beweegt heel iets bij starten auto??


Herb17

Vraag

Hallo, sinds kort merk ik op dat wanneer ik de auto start of uitzet, de ruitenwissers heel kort iets bewegen. Ongeveer een kleine cm. Dit gebeurt dus alleen direct na starten (of uitzetten).

 

Weet iemand wat dit veroorzaakt?

 

Kijk nu is het niet zo erg. Maar als straks in de winter de boel weer met sneeuw en ijs zit vast gevroren kan het niet goed zijn voor de wissermotor..

 

Bedankt voor advies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

En wist je ook dat er bij regen als de ruiten wissers aan staan dat de remmen droog worden gehouden.

Weet de juiste term van de benaming niet.

Zit zo , bij regen zullen de remblokken om de zoveel tijd even dicht nijpen/wrijven zodat de schijven droogblijven voor een snellere remreactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toch lijkt het me niet fijn als de boel zit vast gevroren in de winter en de ruitenwisser motor wordt fors belast dan... Hopelijk maakt de wisser niet deze beweging in de volledig OFF stand

 

Dan van je remmen droog/warm houden met regen is helemaal nieuw voor mij :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En wist je ook dat er bij regen als de ruiten wissers aan staan dat de remmen droog worden gehouden.

Weet de juiste term van de benaming niet.

Zit zo , bij regen zullen de remblokken om de zoveel tijd even dicht nijpen/wrijven zodat de schijven droogblijven voor een snellere remreactie.

post-10781-1423828575,5703_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb me ooit is laten vertellen door een vw monteur dat dat is voor het rubber, dat als de wissers een lange tijd niet worden gebruikt dat dan het rubber soepel blijft en niet aan een kant blijft zitten.

post-10781-1423828575,9765_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed speurwerk!! Bedankt, alles is dus zoals het hoort.

 

Vraag me af of er nu een beveiliging in zit als het vriest dat deze functie is uitgeschakeld.... in de winter een flink pak sneeuw over de wissers, wat weer opnieuw bevroren is... en de wissers zitten muurvast, vervolgens wordt je motor aangestuurd :S

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vraag me af of er nu een beveiliging in zit als het vriest dat deze functie is uitgeschakeld.... in de winter een flink pak sneeuw over de wissers, wat weer opnieuw bevroren is... en de wissers zitten muurvast, vervolgens wordt je motor aangestuurd :S

Of men rekening houdt met de vorst weet ik niet, maar aangezien ik nog nooit van een forumlid heb gehoord dat zijn ruitenwissers stuk zijn gegaan onder de omstandigheden die jij beschrijft, zal er wel geen probleem zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden