Ga naar inhoud
  • 0

stotterende turbo, Passat 1.8 20v turbo 1999


gertjan1989

Vraag

hallo,

Ik heb sinds vorige week een Passat gekocht, ben er heel erg blij mee.

het is een 1.8 20v turbo blok.

Nu merk ik dat er af en toe als ik van onderuit in toeren hard op wil trekken, dat hij gaat stotteren (volgens mij in de turbo).

Iemand ervaringen mee gehad met dit probleem?

Lees ook veel verhalen over sludge problemen vooral bij de turbo blokken?

Ik rij voornamelijk korte afstanden, wat kan ik doen om het motorblok in goede conditie te houden?

ik las iets over reinigen van je aanzuigzeef in het carter, ben opzich redelijk handig met sleutelen, maar hier heb je speciaal gereedschap voor nodig?

ook merk ik bij de turbo een heel erg blazend geluid, is dit normaal?

ben met turbo motoren niet bekend dit is mijn eerste auto met een turbo.

Is het niet mogelijk om de turbo er tussenuit te halen als deze problemen blijft geven?

Hoop dat iemand mij meer op de hoogte kan brengen van deze auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Stotteren als in pingelen of haperen? Bij haperen heb je ergens een druklek, met name als je vanuit een laag toerental volgas geeft gaat de turbo maximaal druk leveren. De circulatieklep (DV) kan wellicht de oorzaak zijn. Idd eerst (laten) uitlezen op eventuele foutcodes. Welkom op het forum trouwens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dankje, blij dat er een forum bestaat specifiek over de passat. Oke ik ga hem even laten uitlezen, kijken of er wat te vinden is. ik vind het meer als haperen. Doet het ook meestal alleen als die van onderuit in de toeren moet komen. Als ik hem bij 3000 toeren belast gaat het goed dan hapert hij niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden