Hugh Geplaatst 5 april, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 5 april, 2013 LS. Het volgende valt me al een tijdje op; als ik een beetje rem merk ik dat de auto niet vloeiend remt. Het lijkt alsof de blokken meer en minder per wielomwenteling afremmen. In januari heb ik rondom nieuwe blokken en schijven erop laten zetten + nieuwe remolie. (bij 271k; nu 277) Remmen piepten altijd wel; en zijn het blijven doen. Als ik bv stevig rem is het minder; bij langzaam afremmen voor bv een stoplicht voel ik heel duidelijk tot stilstand 'gepulseerd' afremmen. Wat kan dit zijn? remcilinder rubbers versleten; ABS sensor probleem, kromme schijf (stuur trilt niet). Ik vind het sowieso raar dat het kan; de remcilinder druk met de klauw de blokken altijd gelijk aan..... Laatst de velgen eraf gehaald; alles draaide vrij en ik kon de klauwen rondom makkelijk bewegen. Vandaag hoorde ik wel na remmen de blokken aan de schijf lopen, ook gepulseerd; dit suggereert dat er toch iets scheef zit... Ok, ben benieuwd naar jullie inzichten! Henk 3BG 2002-1.9-277k Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 5 april, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 5 april, 2013 Heb je kort na vervangen een noodstop moeten maken? Lijkt wel een kromme schijf. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hugh Geplaatst 5 april, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 april, 2013 hmm... zal het eens aan de baas vragen; zij rijdt het meest! henk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 5 april, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 5 april, 2013 het kan ook zijn dat de schijf er niet helemaal vlak op zit, bijv omdat er rommel op de naaf zit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hugh Geplaatst 15 april, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 april, 2013 Ha, even een update. Degene die de auto onderhoudt (heeft blokken en schijven vervangen) heeft een rondje gereden en merkte niets... ben ik dan de pietluttig in hoe het remmen aanvoelt? Na het wisselen van winter na zomer banden afgelopen weekend viel mij het volgende op: bij alle wielen hoorde ik de blokken bij elke omwenteling iets aanlopen. Een zwengel aan het wiel gaf 3-4 rondjes tot stilstand.... nu heb ik alle schijven (wielen) anders tov op de grond gezet... en het afremmen is van een puls naar meerdere pulsjes gegaan.. (schijven zaten btw strak op de naaf, geen vuil zo te zien) Dit wekt de suggestie dat er toch een keer hete blokken op koude schijven (of andersom) hebben gezetten, en geeft meteen de vraag; slijt dit eruit?! stel dat er een hele kleine vervorming ik de schijf zit moet deze er toch uit gaan slijten... of wordt het erger?! Ik weet niet of het erg is door te rijden; het voelt alleen een beetje raar als je remt, maar om alles binnen een half jaar weer te vervangen... auto remt verder prima Merk schijven en blokken is van ABS (autopartsonline.nl) Nog een andere vraag; ik zal dat er een scheurtje in een ashoes zat (na 50k) is het slim deze meteen te vervangen; of kan dat wachten tot een beurt (over 10k). ok, ben benieuwd! henk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 15 april, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 15 april, 2013 Tip de ashoes gelijk vervangen anders loop alle vet eruit en dan is je Homokineet stuk enz enz Gr Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Hugh
LS.
Het volgende valt me al een tijdje op; als ik een beetje rem merk ik dat de auto niet vloeiend remt.
Het lijkt alsof de blokken meer en minder per wielomwenteling afremmen.
In januari heb ik rondom nieuwe blokken en schijven erop laten zetten + nieuwe remolie. (bij 271k; nu 277)
Remmen piepten altijd wel; en zijn het blijven doen.
Als ik bv stevig rem is het minder; bij langzaam afremmen voor bv een stoplicht voel ik heel duidelijk tot stilstand 'gepulseerd' afremmen.
Wat kan dit zijn? remcilinder rubbers versleten; ABS sensor probleem, kromme schijf (stuur trilt niet).
Ik vind het sowieso raar dat het kan; de remcilinder druk met de klauw de blokken altijd gelijk aan.....
Laatst de velgen eraf gehaald; alles draaide vrij en ik kon de klauwen rondom makkelijk bewegen.
Vandaag hoorde ik wel na remmen de blokken aan de schijf lopen, ook gepulseerd; dit suggereert dat er toch iets scheef zit...
Ok, ben benieuwd naar jullie inzichten!
Henk 3BG 2002-1.9-277k
Link naar reactie
Delen op andere sites
5 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten