Ga naar inhoud
  • 0

Onderdeel nummer hoogglans strip passat cc?


Schippersss

Vraag

Nu zat er bij in de hoogglans strip op de kofferdeksel al een knik in, zou niet weten hoe het is gekomen maar nu zag met wassen van de auto daarnet dat die nu helmaal door de midden is gescheurd dus nu 2 stukken zijn. Maar heeft iemand een nummer van deze strip?

 

Ik weet dat die gelijmd zit, ga dit ook niet zelf doen maar laat dit door iemand schoonmaken en de nieuwe erop lijmen die daar mee bekend is.

post-16562-1423828500,7777_thumb.jpg

post-16562-1423828500,8402_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik lees trouwens net op VWVortex dat in de US veel dealers dit gewoon voor je vervangen (zelfs buiten de garantie) omdat het een fabricagefout is. Heeft iemand daar al eens over geinformeerd bij een VW dealer?

Voor de mensen die het zelf willen doen: https://www.dropbox.com/s/ym9sqg43t2p86ap/Removing%20and%20installing%20rear%20lid%20trim.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was je je auto lang kwijt aan Lynx? Ik ben daar in het verleden ook wel eens geweest voor een RS bumper voor mijn Corrado en was erg tevreden over hun werk.

 

 

@@Hece ik vermoed dat spanning de oorzaak is van het scheuren. Kunststof zet in warmte anders uit dan metaal waardoor de boel onder spanning staat en knapt. Zie je ook vaak met bv. polyester uitbreidingen op bv. bumpers die van ABS zijn. Warmte en kou zijn waarschijnlijk de boosdoeners. Een nieuwe metalen strip zal dat probleem niet hebben.

Paar uurtje, remon had hem ff goed vast gezet met wat tape, zodat ik naar huis kon rijden. Na dagje de kit te laten uitharden de tape verwijdert.

 

Heb toen geïnformeerd bij dealer, auto was uit de garantie en konden niks meer doen. Was in de eu ook niks bekent van ene terugroep actie of vervangen buiten de garantie. In de usa gelden een andere actie als hier, want ik had ook gelezen dat het daar wel gebeurde. Zal wel met de hoeveelheid klachten te maken hebben.

aangepast door Schippersss
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was je je auto lang kwijt aan Lynx? Ik ben daar in het verleden ook wel eens geweest voor een RS bumper voor mijn Corrado en was erg tevreden over hun werk.

 

@@Hece ik vermoed dat spanning de oorzaak is van het scheuren. Kunststof zet in warmte anders uit dan metaal waardoor de boel onder spanning staat en knapt. Zie je ook vaak met bv. polyester uitbreidingen op bv. bumpers die van ABS zijn. Warmte en kou zijn waarschijnlijk de boosdoeners. Een nieuwe metalen strip zal dat probleem niet hebben.

Ja de strip heeft in augustus de 42 graden gezien 103c26bb9f9ea05e30cd4e0f4952ae15.jpg

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb toen geïnformeerd bij dealer, auto was uit de garantie en konden niks meer doen. Was in de eu ook niks bekent van ene terugroep actie of vervangen buiten de garantie. In de usa gelden een andere actie als hier, want ik had ook gelezen dat het daar wel gebeurde. Zal wel met de hoeveelheid klachten te maken hebben.

 

Een bekende van me werkt bij de dealer, ik zal eens vragen of hij er iets over weet. Met bv. mijn kachelradiateur in de Corrado heb ik destijds alles onder garantie vervangen gekregen (en die was toen meer dan 10 jaar oud) omdat dat binnen een coulanceregeling viel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ze wel is vervangen op het werk als hij al gescheurd is het niet zo moeilijk los te krijgen alleen de plak resten verwijderen is wel even werk.

Mvg stephen

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Stephenvanengelen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hebben de mensen die een gescheurde strip hadden ook last gehad van waterlekkage in de kofferklep?

Ik vraag dit omdat bij de CC van BlackPassatJunior de strip ook gescheurd was/is. Op een slecht moment bleek dat er bij regen een heleboel water verzamelde onder de bekleding van de achterklep. Bij openen van de klep stroomt het water uit de twee uitneembare bekledingsdelen bij de achterlichten (in de klep, niet in het vaste deel van de kofferbak)

We hebben dit tijdelijk afgekit in afwachting van een betere oplossing (lees: nieuwe strip)

Ondanks de kit blijft de lekkage bestaan. We twijfelen nu of de lekkage een op zichzelf stand probleem is of toch te maken heeft met de gescheurde strip? 

Bij mijn eigen CC is de strip (nog) niet gescheurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor de reacties @@Passat Rdi en @@areikelboom 

We gaan eerst de pakkingen van de achterlichten in de klep maar eens vervangen.

We realiseerden ons dat de lekkage pas optrad nadat er een trekhaak gemonteerd is, toen zijn de achterlichten er ook uit geweest. Daarvoor zat de scheur al in de strip en hebben we ook nooit last van water in de klep gehad.

Inmiddels kreeg ik van de dealer een prijs van "305 euro voor de afdekplaat, een paar tientjes voor de kit, en dan moet het nog gemonteerd worden meneer"

We gaan maar eens prijs opvragen bij een schadeherstelbedrijf waar we weleens komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had ook lekkage bij de achterlichten. Het liep uit de achterklep zo de kofferbak in. Net als bij jou bij die 2 klepjes waar je kleplichten achter zitten.

 

De pakkingen zijn voor zover ik hoorde los niet te koop bij de dealer. Wat ik heb gedaan is alles eruit en het even goed schoongemaakt, daarna er weer in en het probleem was verholpen. 3 boutjes per achterlichten je hebt ze los.

aangepast door OmeRoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Destijds heb ik bij de 3BG gewoon nieuwe pakkingen kunnen kopen, dus ik dacht dat dit ook voor de CC zou kunnen.

Ja dat dacht ik ook maar bij de dealer hier konden ze ze niet los bestellen.

 

Als je de achterlichten trouwens nieuw koopt zit er tegenwoordig een ander soort pakking op van ander materiaal dat een stuk dikker is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3C8 945 191A seal links kofferunit

3C8 945 192A seal rechts kofferunit

 

3C8 945 191 seal links buitenunit

3C8 945 192 seal rechts buitenunit

 

Nummer 3 en 4

 

 

acbf386b0ab114e322cf7879ec9be41c.jpg

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 13-2-2019 at 21:24, BlackPassat said:

Dank @@wulfke, de seals van de kofferunit zijn het meest verdacht dus daar ga ik mee beginnen.

Even de melding hier dat het vervangen van de pakkingen het waterprobleem opgelost lijkt te hebben. Natuurlijk alles gelijk grondig gereinigd en teruggemonteerd.

De strip is nog steeds kapot, nog niet de moeite genomen om dit te (laten) repareren.

Inmiddels wel een all-in prijs gehad bij een schadebedrijf in de buurt van 350 euro. demontage/montage nieuwe strip en bevestigingskit.

Mocht ikzelf ergens een strip kunnen scoren dan wordt de hele boel voor 100 eur gemonteerd. Natuurlijk ga ik eens rondneuzen of die strip ergens wat goedkoper te krijgen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden